Co manager musi wiedzieć o pracy rejestracji?

Co-manager-musi-wiedzieć-o-pracy-rejestracji

Co manager musi wiedzieć o pracy rejestracji?

Rejestracja to newralgiczny punkt każdej placówki służby zdrowia – to od tego miejsca rozpoczyna się kontakt pacjenta z usługami, ofertą i pracownikami. Jak wiadomo, pierwsze wrażenie może zachęcić pacjenta do rozpoczęcia bądź kontynuacji leczenia w danym miejscu lub wręcz przeciwnie. Dlatego tak ważne jest, aby manager był zawsze „na bieżąco” z tym co się na „jego” rejestracji dzieje – i to każdego dnia.

Na początek ważna uwaga – fakt, że manager ma prawo pytać pracownika rejestracji
o wszystkie aspekty i nawet najdrobniejsze szczegóły wykonywanej przez niego pracy, jest oczywiste. To w końcu manager odpowiada za zarządzanie placówką, jej funkcjonowanie, realizowanie celów sprzedażowych itp. Warto jednak zadawać pytania i sprawdzać pracę w taki sposób, aby pracownik nie poczuł się osaczony, inwigilowany czy kontrolowany na każdym kroku. Owszem, kontrola jest ważna, ale powinna być motywująca, dyskretna i nienakładająca na pracownika presji.

Informacje od rejestracji – bezcenne dla managera

Aspektów, które manager placówki leczniczej powinien sprawdzać jak najczęściej (a najlepiej codziennie), jest kilka:

  • Ilu pacjentów zadzwoniło do placówki / Ile było telefonów? – to absolutna podstawa działania, bo za każdym telefonem stoi konkretny człowiek, który już jest albo może zostać klientem danej przychodni. Pozwala to sprawdzić potencjał zainteresowania usługami oraz podjąć odpowiednie działania.
  • O jakie usługi pytali pacjenci? – umożliwia to sprawdzenie, na jakie konkretnie gałęzie działalności jest największe zapotrzebowanie. Znajomość odpowiedzi na to pytanie, pozwala też na bieżące reagowanie na potrzeby pacjentów – np. wydłużenie godzin pracy dermatologa, zatrudnienie dodatkowego ginekologa itp..
  • W jakich godzinach dzwoniło najwięcej pacjentów? – pomaga na ustalenie najkorzystniejszego dla placówki grafiku pracy, który może np. obejmować pracę większej liczby rejestratorek popołudniami lub wydłużenie pracy przychodni do 19:30, jeśli najwięcej telefonów pojawia się wieczorem.
  • Dlaczego pacjent ostatecznie nie umówił się na wizytę? – czy brakowało miejsc u danego lekarza, czy nieodpowiedni był termin, czy koszt wizyty przekraczał możliwości finansowe pacjenta – wszystko to jest dla menedżera placówki bezcenną wiedzą.

Możliwość szybkiego i wygodnego sprawdzenia wszystkich tych informacji, umożliwia w prosty sposób aplikacja Medidesk. Manager nie musi już zwoływać codziennych zebrań z rejestracją i wypytywać pracowników o każdy detal (co może zostać odebrane jako niezbyt przyjemne „przesłuchanie”…), ale sam o dowolnej porze sprawdzić w swoim panelu managera Medidesk, co na poszczególne tematy mówią twarde dane liczbowe. Odczuwa więc oszczędność czasu, energii, a jednocześnie otrzymuje niezwykle komfortowy sposób panowania nad funkcjonowaniem rejestracji, a co za tym idzie, biznesu placówki

Autor: Redakcja
|
Dodano: 26 lutego 2019

Powiązane posty

Lean Healthcare Medidesk
Kategoria:

Lean Healthcare i Medidesk na Sympozjum w Toruniu

Czym jest lean healthcare? Jak poprawić dostępność do świadczeń oraz efektywność finansową placówki medycznej? Czym jest strumień wartości procesu klinicznego i jak efektywnie rozwiązywać problemy w placówkach ochrony zdrowia? To i wiele więcej na jedynym w Polsce bezpłatnym Sympozjum Lean Healthcare w Toruniu.
Autor: Redakcja
|
2019-05-20
Kategoria:

Czemu pacjenci rezygnują z wizyty w Twojej placówce?

To zupełnie normalne, że pewna grupa pacjentów – mimo podjęcia kontaktu z placówką – nie decyduje się na ostateczne umówienie się na wizytę. Nie da się umówić 100% wizyt, ale nie oznacza to, że problem ten można bagatelizować. W interesie zarówno menedżera, jak i całej placówki leży zrozumienie powodów, przez które pacjenci rezygnują z wizyty.
Autor: Redakcja
|
2019-05-09
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.



OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Smartmed Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa, tel. 22 250 08 50.
2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zadaj pytanie





Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (Smartmed Sp. z o.o.) jedynie do kontaktu ze mną.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Smartmed Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa, tel. 22 250 08 50.
2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).