Integracja PayU z platformą Medidesk Telemedycyna krok po kroku
Sprawdź jak w prosty sposób zintegrować płatności online PayU z platformą Medidesk Telemedycyna.
Nie mam konta PayU
Mam konto PayU
Jeśli Twoja placówka nie ma jeszcze konta na platformie płatności online PayU, zacznij od tego kroku w pierwszej kolejności.
Jeśli Twoja placówka posiada konto na platformie płatności online PayU, przejdź do integracji z platformą telekonsultacji Medidesk.
ZAKŁADANIE KONTA PAYU
Rejestracja placówki medycznej w PayU
Wypełnij krótki formularz korzystając z poniższego przycisku na stronie PayU, zaakceptuj umowy online i aktywuj konto. To tylko kilka kliknięć, bo większość danych PayU uzupełni za Ciebie!
Po zarejestrowaniu placówki medycznej w PayU przejdź do kroku integracji konta PayU z platformą telekonsultacji Medidesk.
INTERGRACJA KONTA PAYU
Integracja konta PayU placówki medycznej z platformą telekonsultacji Medidesk
Wejdź na stronę https://poland.payu.com/ i Zaloguj się do swojego konta klikając w prawym górnym rogu ekranu.
Użyj nazwy Użytkownika/E-mail oraz Hasła przypisanego do Twojej placówki medycznej i kliknij Zaloguj się.
W zakładce Płatności elektroniczne - Moje sklepy aplikacji kliknij przycisk Dodaj sklep - po prawej stronie.
Rekomendujemy by zawsze robić oddzielny sklep dla platformy telekonsultacji Medidesk, wtedy sprzedaż generowana przez platformę będzie wydzielona od pozostałych.
W Kroku 1 tworzenia sklepu, wpisz nazwę “Moja Klinika - Medidesk". Kliknij Dalej.
Platforma telekonsultacji Medidesk realizuje sprzedaż poprzez email. W przypadku kontaktu ze strony PayU w procesie weryfikacyjnym trzeba poinformować, że nie ma klasycznej sprzedaży na stronie internetowej, a korzysta się z sposobu rozliczeń zawartego w aplikacji Medidesk.
W Kroku 2 tworzenia sklepu, konfigurujemy punkt płatności, poprzez konfiguracja POSa (point of sale). W nazwie punktu płatności wpisz “Moja Klinika - Medidesk POS”, co ułatwi identyfikację platformy telekonsultacji Medidesk. Zaznacza opcję REST AP (Checkout) i kliknij Dodaj sklep co zakończy proces dodawania sklepu.
W ostatnim Kroku 3 wygenerowane przez PayU klucze konfiguracji należy przesłać np. w pliku WORD zabezpieczonym hasłem, lub w inny zabezpieczony sposób na adres email wdrozenia@medidesk.pl w celu wpięcia ich w platformie telekonsultacji Medidesk.
DODATKOWO: Po poprawnym założeniu sklepu i konfiguracji POSa trzeba jeszcze sprawdzić czy mamy włączone autoodbieranie płatności.
Platforma telekonsultacji Medidesk wymaga by płatności były automatycznie odbierane. Opcję tą znajdziesz klikając: Płatności elektroniczne -> Moje sklepy -> Nazwa sklepu -> Punkty Płatności.
Tam też znajduje się dane dotyczące konfiguracja POSa w przypadku, kiedy będzie potrzeba ponownego przesłania.
WSKAZÓWKA: Aby zapewnić ciągły przepływ środków, warto w aplikacji PayU ustawić Autowypłaty. Uzupełniając kwotę minimalną częstotliwość a także dane do wypłaty środków.