Jak z sukcesem zmienić profil placówki publicznej na komercyjną?

„Z pełnym przekonaniem polecam system Medidesk chcącym zwiększyć liczbę pacjentów komercyjnych. W 2018 roku Zarząd Centrów Medycznych i Rehabilitacji Kriosonik postanowił rozwinąć dział usług komercyjnych dlatego poszukiwałam rozwiązania, które pozwoli mi zarówno weryfikować źródła kampanii marketingowych, a także dać naszej rejestracji narzędzie, dzięki któremu będzie mogła w prosty sposób obsługiwać tych pacjentów.”

Justyna Józwik

Z-ca Jednostki Kriosonik W-wa

Udało się usprawnić obsługę zgłoszeń oraz komunikację

Dzięki Medidesk zwiększyła się ilość pacjentów

Dzięki Medidesk
udało się osiągnąć:

82%

wzrost potencjału sprzedażowego

Shape
4

dedykowane strony sprzedażowe

KLIENT

Centrum Medyczne i Rehabilitacji KRIOSONIK to sieć placówek zlokalizowanych w Warszawie, Michałowicach, Opolu i Siedlcach

Firma istnieje na rynku usług medycznych od 2002 roku. Świadczy kompleksowe usługi z zakresu rehabilitacji leczniczej wraz z konsultacjami lekarzy specjalistów. Wśród usług znajduje się przede wszystkim fizjoterapia, obejmująca szeroką gamę zabiegów kinezyterapii, fizykoterapii oraz fizjoterapii sportowej. Klient Medidesk od 2018 roku.

WYZWANIE

Jak z sukcesem zmienić profil placówki publicznej na komercyjną?

Centrum medyczne Kriosonik z kilkoma lokalizacjami w całej Polsce utraciło znaczną część kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia. Głównym źródłem komunikacji z pacjentem była strona internetowa placówki bazującą na usługach w ramach NFZ.

Zarząd placówki przystosowując się do nowego otoczenia biznesowego, poszukiwał możliwości i kanałów rozwoju usług komercyjnych w nowo wyremontowanej części placówki.

Po pierwszym kontakcie z naszą firmą poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie https://mediahealth.pl/, odbyliśmy spotkanie bezpośrednie z zarządem, w siedzibie placówki w Warszawie. Na miejscu oprócz nowo wyremontowanej przestrzeni przeznaczonej do obsługi pacjenta komercyjnego zastaliśmy ograniczenia w postaci:

  • zajętej linii telefonicznej,
  • rejestracji, która nigdy wcześniej nie sprzedawała komercyjnych usług leczniczych,
  • brak strony internetowej pod sprzedaż usług prywatnych.

Po omówieniu wyzwań, nakreśliliśmy kierunek działania jakim było przygotowanie strategii marketingowej i doradztwo w zakresie rozwinięcia usług komercyjnych.

ROZWIĄZANIE NR 1

Wdrożenie systemu Medidesk

ROZWIĄZANIE NR 2

Dedykowane landing page

Prace z placówką rozpoczęliśmy od testu tajemniczego pacjenta, który pozwala na skontrolowanie jakości i efektywności pracy rejestracji pod kątem obsługi pacjenta. Jest to jeden z najważniejszych elementów audytu rejestracji, który nasi eksperci wykonują na początku współpracy z każdą placówką. Rezultaty wykonanego testu w audytowanej placówce w Warszawie potwierdziły problemy w postaci niskiej odbieralności połączeń telefonicznych, która oscylowała w graniach 8%, braku standardu oddzwaniania na połączenia nieodebrane oraz trudności z dodzwonieniem się przez pacjenta do rejestracji w związku z wiecznie zajętą linią NFZ.

Działania naprawcze podzieliliśmy na dwa obszary:

  • marketingowy, mający na celu rozpropagowanie usług komercyjnych placówki
  • jakości obsługi, który miał poprawić dodzwanialność do placówki

I etap marketingowy

W pierwszej kolejności skupiliśmy się na rozwinięciu usług komercyjnych placówki warszawskiej za pomocą już istniejącej strony internetowej. Po wejściu na stronę główną placówki i oddział warszawski https://www.kriosonik.pl/kriosonik-warszawa/, nasi eksperci przygotowali projekt zakładki zawierający najważniejsze elementy skutecznej sprzedażowej strony internetowej:

  • podlinkowany na górze strony, nowy dedykowany numer telefonu wyłącznie na usługi komercyjne w Kriosonik Warszawa
  • slajder dotyczący grupy najważniejszych usług
  • główne informacje dotyczące samej placówki
  • wyróżnienie grupy specjalistów przyjmujących w placówce
  • formularz kontaktowy z możliwością zapisu
  • galeria z realnymi zdjęciami wnętrza placówki
  • dane kontaktowe i mapa dojazdu
  • oferta dedykowanych usług

Celem rozwinięcia sprzedaży usług komercyjnych w Kriosonik Warszawa, skupiliśmy się na 4 najważniejszych obszarach działalności warszawskiej placówki: fala uderzeniowa, fizjoterapia sportowa, laser wysokoenergetyczny i osocze bogatopłytkowe.

Dla wyróżnionych usług zostały stworzone 4 oddzielne strony sprzedażowe typu landing page w formie pojedynczej strony internetowej, której zadaniem jest skoncentrowanie ruchu osób zainteresowanych konkretną usługą, a celem konwersja, czyli generowanie jak największej ilości zgłoszeń telefonicznych i formularzy kontaktowych, a tym samym wzrost liczby pacjentów komercyjnych.

Pozostałe podstrony usług zostały stworzone na standardowym szablonie strony www.

Treści na landing page zostały przygotowane w taki sposób, aby utwierdzić odbiorcę, że oferta jest zgodna z jego potrzebami oraz umożliwić mu z każdego miejsca strony, w dowolnym momencie wykonanie akcji call to action (sfinalizowania działania czyli zapisania się na usługę w tym przypadku za pomocą przycisku zadzwoń bądź wypełnienia formularza kontaktowego).

Szablon strony sprzedażowej fala uderzeniowa

Przygotowana struktura strony głównej na usługi odpłatne dla Kriosonik Warszawa wraz z 4 dedykowanymi landing page została wdrożona na stronę główną starego serwisu www Kriosonik.

Niezależnie na każdym z 4 LP zostały zamieszczone dedykowane numery telefonów oraz jeden zbiorczy pod pozostałe usługi:

  • Fala uderzeniowa 222562490
  • Osocze bogatopłytkowe 222562491
  • Fizjoterapia sportowa 222562492
  • Laser wysokoenergetyczny 222562493
  • Pozostałe usługi 222562494

W ramach działań marketingowych dodatkowo uruchomione zostały kampanie marketingowe na wybrane frazy pod dedykowany landing page. System Medidesk, która równocześnie została wdrożona do placówki pozwoliła na to, aby do każdej prowadzonej kampanii marketingowej został przydzielony dedykowany numer telefonu. W momencie kliknięcia reklamy w Google Ads, potencjalny pacjent trafiał na dedykowany landing page dotyczący np. fali uderzeniowej. W momencie wykonania przez tego pacjenta połączenia telefonicznego (za pomocą wgrywanego specjalnego skryptu), numer telefonu, automatycznie przemieniał się na dedykowany numer pod kampanię. Dzięki statystykom dostępnym w systemie, która zbiera połączenia z tego numeru i je automatycznie zlicza manager placówki wiedział, która kampania okazała się najskuteczniejsza, przełożyła się na największą liczbę połączeń, a docelowo – liczbę umówionych wizyt. 

II etap poprawa jakości obsługi

Drugim etapem działań było wdrożenie wspomnianego już systemu Medidesk. W celu jak największej konwersji źródeł marketingowych dedykowaliśmy dla klienta 5 różnych numerów telefonów i nadaliśmy im priorytet (pacjenci komercyjni z kampanii adwords i innych źródeł wdzwaniali się jako pierwsi). Oznacza to, że rejestracja placówki już od momentu zapowiedzi głosowej tj. od pierwszego sygnału wiedziała, że dzwoniący pacjent to pacjent z kampanii adwords, potencjalnie zainteresowany umówieniem wizyty komercyjnej. Rejestratorki zostały uczulone na wzmożoną odbieralność takich telefonów oraz oddzwanianie na połączenia nieodebrane do 5 min.

Rejestracja placówki wraz z wdrożeniem systemu otrzymała bezpośrednie wsparcie szkoleniowe ekspertów Medidesk. W trakcie szkoleń wypracowywała dobre standardy obsługi pacjenta oraz nabywała nowe umiejętności rekomendacyjne w zakresie sprzedaży usług komercyjnych. 

 

 

REZULTATY

Co udało się osiągnąć dzięki
Wprowadzeniu rozwiązań Medidesk?

Przyrost połączeń odebranych
od 2018 roku

Stała współpraca marketingowa obejmująca działania marketingowe (systematyczne rozbudowywanie contentu strony, prace programistyczne, optymalizacje kampanii marketingowych) oraz cyklicznie prowadzane raz do roku testy tajemniczego pacjenta wpłynęły znacząco na wzrost połączeń telefonicznych na przestrzeni 4 lat.

200
Rozkłąd połączeń przychodzących

Lipiec 2018

1000
Rozkłąd połączeń przychodzących

Wrzesień 2022

Połączenia ze źródła marketing w systemie Medidesk w roku 2021

Stały monitoring kampanii oraz czytelne statystyki w systemie pozwoliły na sprawdzenie opłacalności wydatków na określone kampanie, podjęcie racjonalnych decyzji marketingowych (niska konwersja kampanii marketingowych na laser wysoko energetyczny i osocze bogatopłytkowe, poskutkowała ich wstrzymaniem) oraz kształtowanie budżetu.

2021
2336 (100%)
Połączenia ze źródła marketing
0 (0%)
Adwords osocze bogatopłytlowe
0 (0%)
Adwords laser wysokoenergetyczny

Statystyki połączeń nieodebranych za rok 2021

Na malejący % połączeń nieodebranych + średni czas rozmowy 1min19 sek (przy średniej 1:30min). wpływ miało również szkolenie skuteczna rejestracja prowadzone przez eksperta Medidesk podczas, którego rejestracja zoptymalizowała czas wykonywania codziennych działań oraz poznała sposoby na wypracowanie nowych i jednolitych standardów obsługi.

30%

Styczeń 2021

20%

Grudzień 2021

PODSUMOWANIE

Co udało osiągnąć się poprzez
wprowadzenie rozwiązań Medidesk?

Bieżąca kontrola silnych i słabych stron procesu sprzedażowego

Wzrost potencjału sprzedażowego

Wdrożenie Medidesk do 4 innych placówek na terenie całej Polski