Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Możliwości

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2Bot do odwoływania wizytBot do potwierdzania wizytBot do zamawiania receptBot do rezerwacji wizytBot medycyna pracyBot do ponawiania recept

Telefonia cyfrowa, czyli technologia opierająca się na przesyłaniu głosu przez internet. Jest to rozwiązanie coraz częściej wykorzystywane w codziennej pracy placówek medycznych.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Aplikacja dedykowana placówkom medycznym i lekarzom, do realizacji bezpiecznych telekonsultacji za pośrednictwem czatu, rozmowy wideo lub audio.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Chcesz zwiększyć sprzedaż usług medycznych? Chcesz poprawić jakość obsługi pacjenta w swojej placówce? Dowiedz się więcej o szkoleniach Medidesk.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2
Cennik

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Dowiedz się więcejGroup 6 Copy 2

platforma md edu

Konferencja AMOZ

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Webinary

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Szkolenia stacjonarne

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Warsztaty online

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy
Kontakt
icons8-enterZaloguj sięZobacz demo
Zobacz demo
Widok listy

Na czym polega koncepcja Patient Experience?

Doświadczenie pacjenta, będącego tak naprawdę klientem, jest bardzo istotne w codziennej pracy placówek medycznych. Zbieranie tych doświadczeń pacjentów i działanie w oparciu o nie to koncept o nazwie Patient Experience. Niedawno mogliśmy wziąć udział w webinarze, prowadzonym przez Urszulę Łaskawiec z Anitą Chabrowską. Podczas webinaru, dowiedzieliśmy się, jaka jest definicja PX oraz jakie elementy wpływająją na Patient Experience. Poznaliśmy też przydatne narzędzia i techniki oraz dowiedzieliśmy się, jakie błędy mogąpojawić się w stosowaniu tego konceptu i czego należy się wystrzegać.

Ponieważ aż 84% klientów uważa, że jakość Customer Experience jest równie ważna, co sam produkt lub usługa – jak wynika z raportu Salesforce o trendach w marketingu – warto dbać o pozytywne doświadczenie klienta. W przypadku placówekmedycznych jest nim właśnie pacjent, dlatego przyjrzyjmy się bliżej Patient Experience.

Defincja Patient Experience

Patient Experience (PX) jest czymś dużo szerszym niż koncept zarządzania procesowego, a zarazem czymś szerszym niż badanie satysfakcji czy prowadzenie projektów metodą PRINCE. Patient Experience to swoiste podejście do prowadzenia biznesu medycznego. Takie, w którym uwzględnia się pacjenta i jego percepcję we wszystkich działaniach placówki oraz uznaje pacjenta za kolejny zasób firmy.

Patient Experience często decyduje w walce o lojalność pacjenta. Zasób, który może się skurczyć, albo który można świadomie pomnażać. W tej krótkiej definicji Patient Experience (Management) mieści się i cel, i środek do jego osiągnięcia. Warto na co dzień pamiętać, że każda placówka uczestniczy w “wyścigu” o pacjenta nie tylko poprzez produkty czy usługi, ale także przez doświadczenia, jakie im zapewnia.

Patient Experience to ludzie i odczucia

To suma wszystkich doświadczeń, emocji i przeżyć pacjenta, jakie wiążą się z daną marką produktu lub firmą. Placówka jako zespół współpracujących ze sobą systemów, procesów i ludzi generuje określone zdarzenia, których pacjent doświadcza.

Suma interakcji pacjenta z szeregiem zdarzeń w danej placówce buduje w nim skojarzenia oparte na wspomnianych przeżyciach i emocjach. Od nich zależy, czy pacjent wróci, czy będzie zadowolony, czy poleci nas innym.

Patient Experience opiera się na psychologii. Negatywne rzeczy zauważamy szybciej i zostają w nas dłużej niż pozytywne. Lubimy powielać odczucia, które były dla nas przyjemne. Pracownicy placówki powinni dążyć do tego, aby dawać te przyjemne doświadczenia. Patient Experient to stawianie pacjenta w centrum.

PX kiedyś i dziś

Niegdyś w dbaniu o doświadczenie pacjenta brano pod uwagę wyłącznie pacjenta, który już jest w placówce i posiada kartotekę. Dopiero wtedy stawał się w oczach personelu pacjentem, którym się zajmowano.

Obecnie oprócz tego doświadczenia klienta-pacjenta bierze się pod uwagę wszystko, z czym dana osoba ma do czynienia,zanim zostanie naszym pacjentem.

Co wpływa na Patient Experience?

Doświadczenia przed decyzją zakupową

Niezwykle istotne jest to, coo napotyka osoba zainteresowana leczeniem w naszej placówce? Ważne są zatem:

  • dostępność kanałów komunikacji: online i offline, a także opinie o placówce, w tym wygląd i użyteczność strony internetowej (jej obecność, aktualność informacji na niej zgromadzonych, łatwość i intuicyjność poruszania się po stronie),
  • spójność komunikacji we wszystkich kanałach kontakt online i offline, za pośrednictwem mediów społecznościowych, komunikatorów, w korespondencji e-mailowej, przez telefon, etc.
  • klarowny cennik (brak ukrytych kosztów).

Doświadczenia zakupowe (decyzja)

Znaczenie ma także to, co pomaga (lub przeszkadza) danej osobie w podjęciu decyzji o zostaniu naszym pacjentem:

  • sprzedaż i obsługa klienta / pacjenta,
  • postawa pracowników placówki i ich rola w budowaniu doświadczeń pacjenta (uśmiech, kultura osobista),
  • wiedza na temat usług i możliwych rozwiązań,
  • podejście do pacjentów i współpracowników (czynniki zawodowe: ilość obowiązków, jasność procedur, znajomość zasad etc.),
  • wcześniejsze doświadczenia z placówką.

Doświadczenia z usługą (service)

Kiedy pacjent już spotyka się z placówką, zwraca uwagę na następujące aspekty:

  • wygląd placówki medycznej (estetyka i czystość) oraz pracowników,
  • lokalizacja, parking (czy ma gdzie zaparkować, jak daleko od parkingu jest placówka),
  • bezpieczeństwo w dobie Covid (procedury etc.),
  • bezpieczeństwo danych osobowych (RODO i inne, czy dane pacjenta są chronione – każdy pracownik ma obowiązek się przedstawiać, a nazwisk pacjentów nie powinno się krzyczeć),
  • godziny otwarcia placówki i punktów pobrań oraz czas oczekiwania na wizytę (planowany vs. rzeczywisty. Istotne jest też, czy system planowania pacjentów jest dobrze skonstruowany, czy praca w placówce jest dobrze zorganizowana),
  • dodatkowe udogodnienia (np. dla ciężarnych, niepełnosprawnych, starszych, dzieci).

PX wymaga zrozumienia, że uśmiech, życzliwość chęć pomocy klientowi wewnętrznemu czy zewnętrznemu to jeden z obowiązków, który powinien być wpisany w każde stanowisko. To za to właśnie dostajemy wynagrodzenie i jesteśmy rozliczani codziennie przez najsurowsze jury – naszych pacjentów.

Powinniśym zadbać także o jasne, czytelne oznaczenia na ścianach, jak trafić do rejestracji czy konkretnego gabinetu, inaczej pacjent krąży po placówce, stwarzając chaos a czasem spóźniając się na wizytę.

Obsługa przez lekarza i personel medyczny

Z perskeptywy pacjenta ważne jest pochylenie się nad problemem, „indywidualne podejście”, atencja i uwaga. Warto odróżnić doświadczenie lekarza od doświadczenia pacjenta i pamiętać, że liczy się człowiek, a nie papierologia. Pacjent zwraca uwagę także na czas poświęcony na wizytę.

Co ważne – ponad 62% oceny danego lekarza (np. w rankingach) stanowi odniesienie się do jego/jej podejście do pacjenta i zachowań w gabinecie.

Pozostałe doświadczenia

Pozostałe istotne z perspektywy PX doświadczenia to:

  • dostępność lekarzy i specjalistów,
  • dostęp do nowoczesnych technologii,
  • dostęp do świadczeń przez internet oraz telefon (CRM dla pacjenta, telekonsultacje, etc.),
  • stosunek ceny do jakości ( cena porównywalna do cen na rynku),
  • składowe ceny: co mam za daną kwotę?( jasne czytelne przedstawienie co wchodzi w cenę),
  • promocje, rabaty,
  • opcje płatności (możliwość płatności kartą, gotówką, plikiem),
  • brak emocji w komunikacie o cenie.

Techniki, metody i narzędzia wspierające Patient Experience

Wśród narzędzi wspierających Patient Experience przede wszystkim warto zwrócić uwagę na szkolenia, dotyczące komunikacji z pacjentem. Komunikacji, która jest pozytywna i oparta na języku korzyści.

Personel placówki powinien zawsze posiadać aktualną i pełną wiedzę na temat przepisów, standardów, oferty oraz w zakresie wysokiej jakości obsługi pacjenta. Na rynku dostępne są szkolenia, które uwzględniają współczesne zagadnienia związane z pracą zdalną, zgodnością działań z RODO oraz postępowaniem z „trudnym” pacjentem.

Istotne są także szkolenia i warsztaty komunikacyjne, któe dają możliwość omówienia zachowań i potrzeb pacjentów w kontekście codziennej pracy. Warto ponadto zadbać o szkolenia wewnętrzne, które stanowią przygotowanie do pracy z pacjentem: w temacie stresu, zarządzania emocjami, profesjonalnego podejścia etc. oraz poszerzające wiedzę na temat świadczonych usług, np. warsztat z lekarzem.

Pomocą mogą być również szkolenia wewnętrze o danym badaniu, które mają na celu podniesienie kompetencji. Są one przydatne także po to, by pracownicy bardziej rozumieli, co jest badane w placówce, by mogli się bardziej z placówką utożsamiać. Dzięki temu wzrasta ich poczucie bezpieczeństwa i pewności siebie. To zaś wpływa na zwiększenie ich wiarygodności w oczach pacjentów. Szkolenie może wówczas zadziałać pozytywnie, tworząc lepsze kontakty z pacjentami.

Wsparciem PX może być aplikacja medidesk, a wraz z nią:

  • Codzienna weryfikacja potencjału placówki medycznej,
  • Monitorowanie realnego zainteresowania kontaktem z placówką,
  • Zwiększenie i poprawa efektywności biznesowej placówki,
  • Ułatwienie pracy dla rejestracji medycznej: skuteczna zarządzanie ruchem telefonicznym i nie tylko dogłębne mierzenie efektów kampanii marketingowych.

Poza tym możemy skorzystać z telerozwiązania, wykorzystując także czat video lub bota tekstowego. Telekonsultacje zaczynają być standardem, którego oczekują pacjenci. Co więcej, chatboty i teleporady skracają czas obsług pacjentów, będąc wygodne nie tylko dla personelu, ale i pacjentów. Umożliwiają proste, sprawne i szybkie omówienie/odbiór wyników badań oraz kontynuację leczenia w przypadku chorób przewlekłych (e-recepty), czy też potwierdzanie i odwoływanie wizyt.

Najczęstsze błedy w praktyce Patient Experience

Do najczęstszych błędów, popełnianych w placówkach medycznych z perspektywy PX należą:

  • Sprawianie że klient czuje się głupi, gorszy, traktowanie go lekceważąco, bez szacunku,
  • Ignorowanie roli i wagi Employee Experience,
  • Brak wskaźników oceny CX lub mierzenie bez analizy,
  • Ignorowanie lub uznawanie feedbacku klientów za krytykę,
  • Podejście na zasadzie „co oni tam wiedzą”,
  • Niespełnione obietnice,
  • Działania intuicyjne, zamiast procesowych,
  • Nie proszenie o opinie,
  • Ignorowanie i nieweryfikowanie opinii.

Filozofia Patient Centric Culture

PX nie jest jednorazowym projektem, tylko strategią, filozofią. Wymaga budowania kultury organizacyjnej, skoncentrowanej na rozwijaniu najlepszych doświadczeń na wszystkich punktach styku z pacjentem. Pacjent powinien być zawsze na pierwszym miejscu – we wszystkich działaniach i decyzjach podejmowanych przez placówkę (także wewnętrznych). Każdy pracownik (od szeregowego po zarząd) powinien przyjąć filozofię „klientocentryzmu” i stawiania klienta w centrum.