Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Możliwości

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2Bot do odwoływania wizytBot do potwierdzania wizytBot do zamawiania receptBot do rezerwacji wizytBot medycyna pracyBot do ponawiania recept

Telefonia cyfrowa, czyli technologia opierająca się na przesyłaniu głosu przez internet. Jest to rozwiązanie coraz częściej wykorzystywane w codziennej pracy placówek medycznych.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Aplikacja dedykowana placówkom medycznym i lekarzom, do realizacji bezpiecznych telekonsultacji za pośrednictwem czatu, rozmowy wideo lub audio.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Chcesz zwiększyć sprzedaż usług medycznych? Chcesz poprawić jakość obsługi pacjenta w swojej placówce? Dowiedz się więcej o szkoleniach Medidesk.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2
Cennik

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Dowiedz się więcejGroup 6 Copy 2

platforma md edu

Konferencja AMOZ

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Webinary

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Szkolenia stacjonarne

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Warsztaty online

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy
Kontakt
icons8-enterZaloguj sięZobacz demo
Zobacz demo
Widok listy

Komunikacja lekarza z pacjentem podczas telekonsultacji

Pani doktor witająca się z pacjentem podczas telekonsultacji

Jeszcze niedawno wiele placówek nie wyobrażało sobie wprowadzenia do swojej oferty telekonsultacji. Obecnie – m.in. ze względu na wciąż bardzo duże zagrożenie koronawirusem – przychodnie i kliniki… nie wyobrażają sobie, by bez nich funkcjonować! Jest to bez wątpienia usługa, która zapewnia placówkom stabilność przychodów nawet w najtrudniejszych gospodarczo czasach i pokazuje, że są one gotowe do otwierania się na nowoczesne technologie. Pacjenci zyskują natomiast możliwość otrzymania szybkiej, ale i w pełni bezpiecznej porady lekarskiej. Dla jak najwyższej jakości świadczonych usług niezbędna jest jednak właściwa komunikacja lekarza z pacjentem w trakcie telekonsultacji. Jak powinna ona wyglądać?

O co lekarz powinien zadbać przed wizytą?

Kluczem do sprawnego i bezstresowego dla obu stron przebiegu telekonsultacji jest odpowiednie przygotowanie lekarza. Jeśli pacjent wcześniej leczył się u danego lekarza, powinien on uprzednio przejrzeć jego dokumentację medyczną, by nie tracić później czasu. W nowoczesnych systemat do telekonsultacji – takich jak Medidesk – istnieje możliwości wcześniejszego przesłania przez pacjenta dokumentacji medycznej, historii choroby czy wyników badań, które chce omówić z lekarzem. Również warto zapoznać się z nimi przed rozpoczęciem telekonsultacji. Dzięki temu rozmowa z pacjentem przebiega sprawniej i można od razu uzyskać od niego potrzebne informacje.

Telekonsultacje to też wizyta!

Choć w pierwszej chwili telekonsultacje mogą wydawać się po prostu kolejną technologiczną nowinką, należy mieć świadomość, że są one pełnoprawną wizytą lekarską. Dlatego lekarza obowiązują podczas niej takie same zasady jak w trakcie tradycyjnych konsultacji w gabinecie. Telekonsultację należy zacząć od powitania, a następnie przejść do wywiadu lekarskiego oraz uzyskiwania od pacjenta niezbędnych informacji.

Uwaga! Dla komfortu swojego oraz pacjenta lekarz po powitaniu, a przed rozpoczęciem zasadniczej części telekonsultacji powinien upewnić się, że obie strony dobrze się słyszą i/lub widzą. Nawet najnowocześniejsze technologie czasem zawodzą…
Pozostaje jeszcze jedna – dość oczywista – sprawa. Jeśli podczas telekonsultacji obie strony widzą się, lekarza obowiązuje profesjonalny strój (nie musi to być fartuch lekarski, ale schludne, eleganckie ubranie) oraz ogólnie zadbany wygląd. Nawet jeśli udziela telekonsultacji z domu, pewne zasady się nie zmieniają!

Jak mówić do pacjenta?

Wszyscy doskonale zdają sobie sprawę, że terminologia medyczna należy do trudnych. Skomplikowane nazwy chorób i leków, terminy anatomiczne, określenia specjalistyczne – dla zdecydowanej większości pacjentów jest to zupełnie niezrozumiała „czarna magia”… Dlatego tak istotne jest, by w trakcie telekonsultacji mówić do pacjentów prostym językiem, unikając bardzo trudnego słownictwa, dostosowując sposób komunikacji do wieku. Trzeba mieć świadomość, że pacjentami korzystającymi z telekonsultacji mogą być również seniorzy, osoby niepełnosprawne czy niedosłyszące. Warto więc mówić powoli, bez pośpiechu, wyraźnie artykułując poszczególne słowa. Jeśli lekarz przekazują pacjentowi bardzo istotne informacje (np. dotyczące dawkowania leków), może upewnić się, czy właściwie odebrał on komunikat (np. „Czy mnie Pan/Pani rozumie?”).

Podsumowanie telekonsultacji – kluczowe dla pacjenta

Bardzo ważnym elementem telekonsultacji jest jej podsumowanie przez lekarza. Co powinno się znaleźć w takim podsumowaniu?

  • Powtórzenie najważniejszych informacji – diagnozy, interpretacji wyników badań laboratoryjnych czy obrazowych.
  • Powtórzenie zaleceń – mogą one dotyczyć przyjmowania i dawkowania leków, diety, konsultacji z innym specjalistą, wykonania kolejnych badań.
  • W przypadku wystawienia e-recepty warto poinformować pacjenta, w jaki sposób może ją zrealizować. Dla wielu osób, zwłaszcza seniorów, cyfrowe rozwiązania w postaci e-recepty wciąż bywają kłopotliwe. Wyjaśnienia lekarza mogą pomóc w tym zakresie.
  • Ustalenie wstępnego terminu kolejnej telekonsultacji – po wykonaniu badań, w momencie zakończenia kuracji, po skonsultowaniu się z innym specjalistą.

Oczywiście telekonsultację należy zakończyć pożegnaniem – rozłączenie się bez krótkiego „do usłyszenia” nie jest profesjonalne.

Dlaczego opracowanie przebiegu telekonsultacji ma sens?

Każdy lekarz z biegiem czasu wypracowuje najbardziej optymalny dla siebie schemat tradycyjnych wizyt w gabinecie. Pozwala mu to sprawnie udzielać pomocy pacjentom, minimalizuje ryzyko niedociągnięć, oszczędza czas. Podobnie jest z telekonsultacjami – określony schemat ich przebiegu jest dla lekarza po prostu wygodny i pozwala szybciej przyzwyczaić się do tej formy kontaktu z pacjentem. Co równie ważne, telekonsultacja – podobnie jak każda inna usługa medyczna – świadczona musi być profesjonalnie, z poszanowaniem praw pacjenta i troską o jego komfort. Dobre schematy sprawiają, że dzieje to w sposób automatyczny.

Chcesz dowiedzieć się, jakie możliwości da Twojej placówce nasza platforma telekonsultacji Medidesk? Zajrzyj na naszą stronę https://medidesk.pl/telemedycyna/ i skontaktuj się z nami! Eksperci Medidesk odpowiedzą na każde Twoje pytanie!