Rola szkoleń prosprzedażowych dla rejestracji medycznej

Rola szkoleń prosprzedażowych dla rejestracji medycznej

Rola szkoleń prosprzedażowych dla rejestracji medycznej

Rejestracja powinna stać się dla każdego właściciela i menadżera placówki medycznej „oczkiem w głowie”. To właśnie tutaj odbywają się najważniejsze rozmowy i zapadają kluczowe decyzje dotyczące dalszego prosperowania danej przychodni lekarskiej lub szpitala. Nie wierzycie? W dzisiejszym wpisie udowodniamy, dlaczego tak ważne jest odpowiednie przeszkolenie pracowników rejestracji medycznej w kierunku działań sprzedażowych oraz jakie konsekwencje może przynieść brak posiadania tej wiedzy przez osoby mające na co dzień kontakt z potencjalnymi i stałymi Pacjentami.

Każda placówka medyczna powinna zadbać o regularne szkolenia posprzedażowe zatrudnionego personelu.

Dzięki temu możliwe staje się bardziej świadome i efektywniejsze wykonywanie codziennych obowiązków przez pracowników oraz realizowanie założonych celów biznesowych. W dzisiejszym wpisie analizujemy, w jaki sposób poprzez szkolenia prosprzedażowe zespołu możemy w krótkim czasie odczuwalnie poprawić skuteczność pracy Rejestracji medycznej i osiągnąć większe zyski.

Dlaczego pracownicy rejestracji powinni brać udział w szkoleniach z technik sprzedaży?

  • Dzięki szkoleniom osoby odpowiedzialne za kontakt z Pacjentami nauczą się w odpowiedni sposób prowadzić rozmowy, aby osiągnąć zamierzone cele (np. zapisanie na wizytę, umówienie badania, itd.)
  • Szkolenia sprzedażowe uczą pracowników budowania pozytywnych i długotrwałych relacji z Pacjentami
  • Znajomość odpowiednich technik sprzedażowych przekłada się również w bezpośrednim stopniu na budowanie wizerunku placówki medycznej

Budowanie relacji z Pacjentami

W jaki sposób obsłużyć Pacjenta, aby był on zadowolony od początku do końca z obsługi? Nie jest to łatwe zadanie, jednakże wypracowanie prawidłowych zachowań i schematów działania jest niezbędne, aby z powodzeniem wykonywać codzienne obowiązki w rejestracji medycznej. Każdego dnia do placówek medycznych zgłaszają się (osobiście, telefonicznie, mailowo, poprzez formularze kontaktowe na stronie WWW) Pacjenci, którzy oczekują profesjonalnej obsługi na najwyższym poziomie. W dobie stale rosnącej konkurencji w sektorze usług medycznych przeszkolenie pracowników rejestracji pod kątem sprzedażowym, nauczenie ich właściwej postawy wobec Pacjentów i wreszcie uświadomienie im, że każdy Pacjent powinien być traktowany w sposób indywidualny oraz z należnym mu szacunkiem.

Trudni Pacjenci – skuteczne nawiązywanie dialogu w ramach działań sprzedażowych

Powodów, dla których nawet z pozoru spokojni i opanowani Pacjenci mogą wpaść w furię jest naprawdę bardzo wiele. Okazuje się, że przyczyną okazywanego niezadowolenia może stać się odległy termin konsultacji lekarskiej lub zabiegu, odmowa udzielenia pomocy według określonych wytycznych Pacjenta, niekompetentna obsługa w rejestracji, a nawet brak miejsca parkingowego przed placówką. Pacjenci stanowią bowiem bardzo specyficzną grupę Klientów: są to osoby chore lub wykonujące badania w kierunku potwierdzenia konkretnych schorzeń, zmagający się z dolegliwościami bólowymi, złym samopoczuciem, a nawet stanami depresyjnymi. W takim przypadku nie trzeba wcale wiele, aby sprawić, że Pacjent stanie się osobą, z którą bardzo ciężko jest się porozumieć. W związku z tym, że każdej placówce medycznej powinno zależeć zarówno na osiąganiu zysków, jak również wypracowaniu jak najlepszego wizerunku, pracownicy rejestracji medycznej powinni zostać nauczeni, w jaki sposób rozmawiać z trudnymi Pacjentami, aby „wilk był syty i owca cała”.

W środowisku medycznym istnieje powiedzenie, że „jeden zadowolony Pacjent przyprowadzi do Twojej placówki medycznej pięć kolejnych osób. Jeden niezadowolony sprawi, że kolejnych kilkunastu zrezygnuje z zaplanowanej wizyty.” Warto wziąć powyższe rozważania głęboko do serca, ponieważ w dobie stale rosnącej konkurencji w branży medycznej, utrata chociażby jednego Pacjenta może stać się dla placówki medycznej odczuwalna finansowo. Utrata potencjalnego zarobku, nadwyrężony wizerunek w środowisku, niepotrzebne nerwy i wiele innych negatywnych zachowań mogą zostać wyeliminowane dzięki wdrożeniu szkoleń sprzedażowych dla pracowników rejestracji medycznej. Każda osoba, która na co dzień zajmuje się kontaktem z Pacjentami powinna wiedzieć, w jaki sposób skutecznie się z nimi komunikować i jednocześnie realizować postawione przez kierownictwo i kadrę menadżerską cele sprzedażowe.

System Medidesk – narzędzie pozwalające na zwiększenie sprzedaży usług medycznych

Chcielibyśmy przekazać w Państwa ręce innowacyjny system Medidesk, który został stworzony w zeszłym roku, jako odpowiedź na zapotrzebowanie sektora medycznego na narzędzie, które będzie stanowić wsparcie i pozwoli na zautomatyzowanie wszystkich działań związanych z obsługą Pacjentów w przychodniach lekarskich i szpitalach.

Najważniejsze zalety innowacyjnego systemu Medidesk:

  • Umożliwia analizę zgłoszeń w czasie rzeczywistym
  • Zapewnia kontrolę procesu umawiania wizyty
  • Odczuwalnie wspiera pracę rejestracji medycznej
  • Motywuje pracowników do rzetelnego wykonywania obowiązków służbowych
  • Umożliwia weryfikację poszczególnych Rejestratorek
  • Kreuje nowe standardy obsługi Pacjentów
  • Wspiera kontrolę wydatków na cele marketingowe
  • Wpływa na wzrost przychodów placówki medycznej

Po zalogowaniu do swojego panelu osoby zarządzające placówkami medycznymi mogą na bieżąco kontrolować, ile zgłoszeń (telefonicznych i mailowych) pozostało bez jakiejkolwiek odpowiedzi ze strony rejestracji, a także do ilu potencjalnych Pacjentów oddzwoniono lub odpisano na pytanie zadane poprzez formularz. Pozwala to na zachowanie ciągłej kontroli efektywności pracy zatrudnianych osób, a dla pracowników rejestracji stanowi dodatkową motywację do tego, aby rzetelnie wykonywać wszystkie powierzone obowiązki.

Proces wdrożenia systemu Medidesk do konkretnej placówki medycznej jest szybki i nieskomplikowany. W ciągu jednego dnia Klient otrzymuje aktywną aplikację z oddzielnymi loginami dla wszystkich pracowników. Dzięki temu właściciele i menadżerowie przychodni lekarskich i szpitali mogą w pełni kontrolować pracę rejestracji w zakresie odbierania telefonów od Pacjentów.

Pracownicy rejestracji medycznej placówki, która ma wdrożoną aplikację Medidesk mają możliwość śledzenia w czasie rzeczywistym wszystkich otrzymywanych połączeń, maili i formularzy ze strony WWW. Po odpowiednim przeszkoleniu zatrudnionych pracowników pod kątem prosprzedażowym możemy spodziewać się wzrostu zainteresowania usługami przez potencjalnych Pacjentów, a tym samym odczuwalnego wzrostu przychodów. Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy do współpracy!

Autor: Redakcja
|
Dodano: 22 stycznia 2018

Powiązane posty

Lean Healthcare Medidesk
Kategoria:

Lean Healthcare i Medidesk na Sympozjum w Toruniu

Czym jest lean healthcare? Jak poprawić dostępność do świadczeń oraz efektywność finansową placówki medycznej? Czym jest strumień wartości procesu klinicznego i jak efektywnie rozwiązywać problemy w placówkach ochrony zdrowia? To i wiele więcej na jedynym w Polsce bezpłatnym Sympozjum Lean Healthcare w Toruniu.
Autor: Redakcja
|
2019-05-20
Kategoria:

Czemu pacjenci rezygnują z wizyty w Twojej placówce?

To zupełnie normalne, że pewna grupa pacjentów – mimo podjęcia kontaktu z placówką – nie decyduje się na ostateczne umówienie się na wizytę. Nie da się umówić 100% wizyt, ale nie oznacza to, że problem ten można bagatelizować. W interesie zarówno menedżera, jak i całej placówki leży zrozumienie powodów, przez które pacjenci rezygnują z wizyty.
Autor: Redakcja
|
2019-05-09
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.



OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Smartmed Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa, tel. 22 250 08 50.
2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zadaj pytanie





Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (Smartmed Sp. z o.o.) jedynie do kontaktu ze mną.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Smartmed Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa, tel. 22 250 08 50.
2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).