Rola szkoleń prosprzedażowych dla rejestracji medycznej

Rola szkoleń prosprzedażowych dla rejestracji medycznej

Rola szkoleń prosprzedażowych dla rejestracji medycznej

Rejestracja powinna stać się dla każdego właściciela i menadżera placówki medycznej „oczkiem w głowie”. To właśnie tutaj odbywają się najważniejsze rozmowy i zapadają kluczowe decyzje dotyczące dalszego prosperowania danej przychodni lekarskiej lub szpitala. Nie wierzycie? W dzisiejszym wpisie udowodniamy, dlaczego tak ważne jest odpowiednie przeszkolenie pracowników rejestracji medycznej w kierunku działań sprzedażowych oraz jakie konsekwencje może przynieść brak posiadania tej wiedzy przez osoby mające na co dzień kontakt z potencjalnymi i stałymi Pacjentami.

Każda placówka medyczna powinna zadbać o regularne szkolenia posprzedażowe zatrudnionego personelu.

Dzięki temu możliwe staje się bardziej świadome i efektywniejsze wykonywanie codziennych obowiązków przez pracowników oraz realizowanie założonych celów biznesowych. W dzisiejszym wpisie analizujemy, w jaki sposób poprzez szkolenia prosprzedażowe zespołu możemy w krótkim czasie odczuwalnie poprawić skuteczność pracy Rejestracji medycznej i osiągnąć większe zyski.

Dlaczego pracownicy rejestracji powinni brać udział w szkoleniach z technik sprzedaży?

  • Dzięki szkoleniom osoby odpowiedzialne za kontakt z Pacjentami nauczą się w odpowiedni sposób prowadzić rozmowy, aby osiągnąć zamierzone cele (np. zapisanie na wizytę, umówienie badania, itd.)
  • Szkolenia sprzedażowe uczą pracowników budowania pozytywnych i długotrwałych relacji z Pacjentami
  • Znajomość odpowiednich technik sprzedażowych przekłada się również w bezpośrednim stopniu na budowanie wizerunku placówki medycznej

Budowanie relacji z Pacjentami

W jaki sposób obsłużyć Pacjenta, aby był on zadowolony od początku do końca z obsługi? Nie jest to łatwe zadanie, jednakże wypracowanie prawidłowych zachowań i schematów działania jest niezbędne, aby z powodzeniem wykonywać codzienne obowiązki w rejestracji medycznej. Każdego dnia do placówek medycznych zgłaszają się (osobiście, telefonicznie, mailowo, poprzez formularze kontaktowe na stronie WWW) Pacjenci, którzy oczekują profesjonalnej obsługi na najwyższym poziomie. W dobie stale rosnącej konkurencji w sektorze usług medycznych przeszkolenie pracowników rejestracji pod kątem sprzedażowym, nauczenie ich właściwej postawy wobec Pacjentów i wreszcie uświadomienie im, że każdy Pacjent powinien być traktowany w sposób indywidualny oraz z należnym mu szacunkiem.

Trudni Pacjenci – skuteczne nawiązywanie dialogu w ramach działań sprzedażowych

Powodów, dla których nawet z pozoru spokojni i opanowani Pacjenci mogą wpaść w furię jest naprawdę bardzo wiele. Okazuje się, że przyczyną okazywanego niezadowolenia może stać się odległy termin konsultacji lekarskiej lub zabiegu, odmowa udzielenia pomocy według określonych wytycznych Pacjenta, niekompetentna obsługa w rejestracji, a nawet brak miejsca parkingowego przed placówką. Pacjenci stanowią bowiem bardzo specyficzną grupę Klientów: są to osoby chore lub wykonujące badania w kierunku potwierdzenia konkretnych schorzeń, zmagający się z dolegliwościami bólowymi, złym samopoczuciem, a nawet stanami depresyjnymi. W takim przypadku nie trzeba wcale wiele, aby sprawić, że Pacjent stanie się osobą, z którą bardzo ciężko jest się porozumieć. W związku z tym, że każdej placówce medycznej powinno zależeć zarówno na osiąganiu zysków, jak również wypracowaniu jak najlepszego wizerunku, pracownicy rejestracji medycznej powinni zostać nauczeni, w jaki sposób rozmawiać z trudnymi Pacjentami, aby „wilk był syty i owca cała”.

W środowisku medycznym istnieje powiedzenie, że „jeden zadowolony Pacjent przyprowadzi do Twojej placówki medycznej pięć kolejnych osób. Jeden niezadowolony sprawi, że kolejnych kilkunastu zrezygnuje z zaplanowanej wizyty.” Warto wziąć powyższe rozważania głęboko do serca, ponieważ w dobie stale rosnącej konkurencji w branży medycznej, utrata chociażby jednego Pacjenta może stać się dla placówki medycznej odczuwalna finansowo. Utrata potencjalnego zarobku, nadwyrężony wizerunek w środowisku, niepotrzebne nerwy i wiele innych negatywnych zachowań mogą zostać wyeliminowane dzięki wdrożeniu szkoleń sprzedażowych dla pracowników rejestracji medycznej. Każda osoba, która na co dzień zajmuje się kontaktem z Pacjentami powinna wiedzieć, w jaki sposób skutecznie się z nimi komunikować i jednocześnie realizować postawione przez kierownictwo i kadrę menadżerską cele sprzedażowe.

System Medidesk – narzędzie pozwalające na zwiększenie sprzedaży usług medycznych

Chcielibyśmy przekazać w Państwa ręce innowacyjny system Medidesk, który został stworzony w zeszłym roku, jako odpowiedź na zapotrzebowanie sektora medycznego na narzędzie, które będzie stanowić wsparcie i pozwoli na zautomatyzowanie wszystkich działań związanych z obsługą Pacjentów w przychodniach lekarskich i szpitalach.

Najważniejsze zalety innowacyjnego systemu Medidesk:

  • Umożliwia analizę zgłoszeń w czasie rzeczywistym
  • Zapewnia kontrolę procesu umawiania wizyty
  • Odczuwalnie wspiera pracę rejestracji medycznej
  • Motywuje pracowników do rzetelnego wykonywania obowiązków służbowych
  • Umożliwia weryfikację poszczególnych Rejestratorek
  • Kreuje nowe standardy obsługi Pacjentów
  • Wspiera kontrolę wydatków na cele marketingowe
  • Wpływa na wzrost przychodów placówki medycznej

Po zalogowaniu do swojego panelu osoby zarządzające placówkami medycznymi mogą na bieżąco kontrolować, ile zgłoszeń (telefonicznych i mailowych) pozostało bez jakiejkolwiek odpowiedzi ze strony rejestracji, a także do ilu potencjalnych Pacjentów oddzwoniono lub odpisano na pytanie zadane poprzez formularz. Pozwala to na zachowanie ciągłej kontroli efektywności pracy zatrudnianych osób, a dla pracowników rejestracji stanowi dodatkową motywację do tego, aby rzetelnie wykonywać wszystkie powierzone obowiązki.

Proces wdrożenia systemu Medidesk do konkretnej placówki medycznej jest szybki i nieskomplikowany. W ciągu jednego dnia Klient otrzymuje aktywną aplikację z oddzielnymi loginami dla wszystkich pracowników. Dzięki temu właściciele i menadżerowie przychodni lekarskich i szpitali mogą w pełni kontrolować pracę rejestracji w zakresie odbierania telefonów od Pacjentów.

Pracownicy rejestracji medycznej placówki, która ma wdrożoną aplikację Medidesk mają możliwość śledzenia w czasie rzeczywistym wszystkich otrzymywanych połączeń, maili i formularzy ze strony WWW. Po odpowiednim przeszkoleniu zatrudnionych pracowników pod kątem prosprzedażowym możemy spodziewać się wzrostu zainteresowania usługami przez potencjalnych Pacjentów, a tym samym odczuwalnego wzrostu przychodów. Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy do współpracy!

Autor: Redakcja
|
Dodano: 22 stycznia 2018

Powiązane posty

Nie bój się call center w placówce medycznej!

Opieka medyczna w naszym kraju rozwija się bardzo dynamicznie. Z rozwojem tym idzie w parze rosnąca konkurencja wśród placówek służby zdrowia, wzrost świadomości pacjentów dotyczących ich praw, a także brak tolerancji dla niskiej jakości obsługi. Rozwiązaniem wielu problemów związanych właśnie z poziomem obsługi pacjentów jest call center.
Autor: Redakcja
|
2019-07-15

Wykonaj bezpłatną analizę pracy rejestracji medycznej z Medidesk

Rejestracja to „serce” każdej placówki medycznej – to właśnie tam następuje pierwszy kontakt pacjenta z przychodnią. Jeśli będzie on profesjonalny i pozytywny, istnieje duża szansa, że pacjent zwiąże się z placówką na dłużej. Od teraz, dzięki Medidesk, możesz skorzystać z bezpłatnego audytu pracy rejestracji w Twojej placówce – uzyskasz dzięki temu mnóstwo informacji bardzo istotnych dla jej funkcjonowania. 
Autor: Redakcja
|
2019-07-11
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.


Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zadaj pytanie





Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/