Wróć do bloga

Kategoria wpisu: Dla Managera

Dla Managera Urszula Łaskawiec | 2018-01-22

Rola szkoleń prosprzedażowych dla rejestracji medycznej

Czas czytania: 3 minuty
Rola szkoleń prosprzedażowych dla rejestracji medycznej

Wypróbuj Medidesk bezpłatnie!

Rola szkoleń prosprzedażowych dla rejestracji medycznej

Rejestracja powinna stać się dla każdego właściciela i menadżera placówki medycznej „oczkiem w głowie”. To właśnie tutaj odbywają się najważniejsze rozmowy i zapadają kluczowe decyzje dotyczące dalszego prosperowania danej przychodni lekarskiej lub szpitala. Nie wierzycie? W dzisiejszym wpisie udowodniamy, dlaczego tak ważne jest odpowiednie przeszkolenie pracowników rejestracji medycznej w kierunku działań sprzedażowych oraz jakie konsekwencje może przynieść brak posiadania tej wiedzy przez osoby mające na co dzień kontakt z potencjalnymi i stałymi pacjentami.

Każda placówka medyczna powinna zadbać o regularne szkolenia posprzedażowe zatrudnionego personelu.

Dzięki temu możliwe staje się bardziej świadome i efektywniejsze wykonywanie codziennych obowiązków przez pracowników oraz realizowanie założonych celów biznesowych. W dzisiejszym wpisie analizujemy, w jaki sposób poprzez szkolenia prosprzedażowe zespołu możemy w krótkim czasie odczuwalnie poprawić skuteczność pracy rejestracji medycznej i osiągnąć większe zyski.

Dlaczego pracownicy rejestracji powinni brać udział w szkoleniach z technik sprzedaży?

Budowanie relacji z pacjentami

W jaki sposób obsłużyć pacjenta, aby był on zadowolony od początku do końca z obsługi? Nie jest to łatwe zadanie, jednakże wypracowanie prawidłowych zachowań i schematów działania jest niezbędne, aby z powodzeniem wykonywać codzienne obowiązki w rejestracji medycznej. Każdego dnia do placówek medycznych zgłaszają się (osobiście, telefonicznie, mailowo, poprzez formularze kontaktowe na stronie WWW) pacjenci, którzy oczekują profesjonalnej obsługi na najwyższym poziomie. W dobie stale rosnącej konkurencji w sektorze usług medycznych przeszkolenie pracowników rejestracji pod kątem sprzedażowym, nauczenie ich właściwej postawy wobec pacjentów i wreszcie uświadomienie im, że każdy pacjent powinien być traktowany w sposób indywidualny oraz z należnym mu szacunkiem.

Trudni pacjenci – skuteczne nawiązywanie dialogu w ramach działań sprzedażowych

Powodów, dla których nawet z pozoru spokojni i opanowani pacjenci mogą wpaść w furię jest naprawdę bardzo wiele. Okazuje się, że przyczyną okazywanego niezadowolenia może stać się odległy termin konsultacji lekarskiej lub zabiegu, odmowa udzielenia pomocy według określonych wytycznych pacjenta, niekompetentna obsługa w rejestracji, a nawet brak miejsca parkingowego przed placówką. Pacjenci stanowią bowiem bardzo specyficzną grupę klientów: są to osoby chore lub wykonujące badania w kierunku potwierdzenia konkretnych schorzeń, zmagający się z dolegliwościami bólowymi, złym samopoczuciem, a nawet stanami depresyjnymi. W takim przypadku nie trzeba wcale wiele, aby sprawić, że pacjent stanie się osobą, z którą bardzo ciężko jest się porozumieć. W związku z tym, że każdej placówce medycznej powinno zależeć zarówno na osiąganiu zysków, jak również wypracowaniu jak najlepszego wizerunku, pracownicy rejestracji medycznej powinni zostać nauczeni, w jaki sposób rozmawiać z trudnymi pacjentami, aby „wilk był syty i owca cała”.

W środowisku medycznym istnieje powiedzenie, że „jeden zadowolony pacjent przyprowadzi do Twojej placówki medycznej pięć kolejnych osób. Jeden niezadowolony sprawi, że kolejnych kilkunastu zrezygnuje z zaplanowanej wizyty.” Warto wziąć powyższe rozważania głęboko do serca, ponieważ w dobie stale rosnącej konkurencji w branży medycznej, utrata chociażby jednego pacjenta może stać się dla placówki medycznej odczuwalna finansowo. Utrata potencjalnego zarobku, nadwyrężony wizerunek w środowisku, niepotrzebne nerwy i wiele innych negatywnych zachowań mogą zostać wyeliminowane dzięki wdrożeniu szkoleń sprzedażowych dla pracowników rejestracji medycznej. Każda osoba, która na co dzień zajmuje się kontaktem z pacjentami powinna wiedzieć, w jaki sposób skutecznie się z nimi komunikować i jednocześnie realizować postawione przez kierownictwo i kadrę menadżerską cele sprzedażowe.

System Medidesk – narzędzie pozwalające na zwiększenie sprzedaży usług medycznych

Chcielibyśmy przekazać w Państwa ręce innowacyjny system Medidesk, który został stworzony w zeszłym roku, jako odpowiedź na zapotrzebowanie sektora medycznego na narzędzie, które będzie stanowić wsparcie i pozwoli na zautomatyzowanie wszystkich działań związanych z obsługą pacjentów w przychodniach lekarskich i szpitalach.

Najważniejsze zalety innowacyjnego systemu Medidesk:

Po zalogowaniu do swojego panelu osoby zarządzające placówkami medycznymi mogą na bieżąco kontrolować, ile zgłoszeń (telefonicznych i mailowych) pozostało bez jakiejkolwiek odpowiedzi ze strony rejestracji, a także do ilu potencjalnych pacjentów oddzwoniono lub odpisano na pytanie zadane poprzez formularz. Pozwala to na zachowanie ciągłej kontroli efektywności pracy zatrudnianych osób, a dla pracowników rejestracji stanowi dodatkową motywację do tego, aby rzetelnie wykonywać wszystkie powierzone obowiązki.

Proces wdrożenia systemu Medidesk do konkretnej placówki medycznej jest szybki i nieskomplikowany. W ciągu jednego dnia Klient otrzymuje aktywną aplikację z oddzielnymi loginami dla wszystkich pracowników. Dzięki temu właściciele i menadżerowie przychodni lekarskich i szpitali mogą w pełni kontrolować pracę rejestracji w zakresie odbierania telefonów od pacjentów.

Pracownicy rejestracji medycznej placówki, która ma wdrożoną aplikację Medidesk mają możliwość śledzenia w czasie rzeczywistym wszystkich otrzymywanych połączeń, maili i formularzy ze strony WWW. Po odpowiednim przeszkoleniu zatrudnionych pracowników pod kątem prosprzedażowym możemy spodziewać się wzrostu zainteresowania usługami przez potencjalnych pacjentów, a tym samym odczuwalnego wzrostu przychodów. Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy do współpracy!

Przetestuj Medidesk bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań

Umów się na bezpłatną prezentację Medidesk

Zostaw swoje dane, aby poznać ofertę Medidesk