Jak sprawdzać efektywność działań reklamowych? Analizując, które kanały marketingowe generują największy zwrot z inwestycji.
“
„Klientem Medidesk jesteśmy od początku istnienia firmy. Mamy przyjemność pracować na narzędziu, które jest intuicyjne, przejrzyste, daje wiele możliwości dla pracowników oraz jest nieustannie polepszane. „
Jacek Kostrzewa
Prezes Kliniki Melitus
Udało się usprawnić obsługę zgłoszeń oraz komunikację
Dzięki Medidesk zwiększyła się ilość pacjentów
wzrost liczby połączeń przychodzących
wzrost skuteczności umawiania wizyt
KLIENT
Klinika Melitus, to warszawska placówka
medycyny i dermatologii estetycznej.
Klinika z przedwojenną tradycją oraz historią. Jedną z największych zalet, która stanowi jednocześnie istotny element przewagi konkurencyjnej kliniki, jest doświadczony zespół lekarzy, którzy od wielu lat współpracują z placówką.
Klinika Melitus specjalizuje się w dermatologii estetycznej i Anti-Aging. Wykonuje zabiegi oraz udziela porad z zakresu chirurgii i chirurgii plastycznej, dermatologii, flebologii, urologii i kosmetologii.
Klinika zajmuje się leczeniem pacjentów z wykorzystaniem najnowocześniejszych osiągnięć medycyny, nieustannie inwestując w nowe technologie i szkolenia swojego zespołu. Do wykonywanych zabiegów stosując nowoczesne, sprawdzone i co najważniejsze bezpieczne preparaty.
WYZWANIE
Jak sprawdzać efektywność działań reklamowych?
Wraz z rozwojem i profesjonalizacją działań marketingowych oraz sprzedażowych, Klinika Melitus stanęła przed wyzwaniem związanym z dokładną analizą efektywności działań reklamowych oraz zapewnienia jeszcze wyższego standardu obsługi pacjentów.
Celem prezesa Kliniki Melitus, Pana Jacka Kostrzewy, było dokładne zweryfikowanie, które kanały marketingowe generowały placówce zwrot z inwestycji. Sprawdzenie, jak poszczególne działania reklamowe przekładały się na liczbę telefonów i umówionych wizyt. Dodatkowo dla Pana Jacka istotna była także analiza zainteresowania konkretnymi usługami i zabiegami, a następnie sprawdzenie jaki jest stosunek liczby kontaktów i zapytań, do liczby pacjentów.
Taką wiedzę pozwala placówkom na efektywne zmiany w ofercie oraz ewentualne zatrudnianie dodatkowych specjalistów działających w obszarach cieszących się największym zainteresowaniem klientów.
Współpracę z systemem Medidesk Klinika Melitus nawiązała na przełomie 2017/2018 roku.
ROZWIĄZANIE NR 1
Wdrożenie systemu Medidesk
wraz z technologią VoIP
ROZWIĄZANIE NR 2
Wdrożenie stron Landing Page
Rozwiązaniem wyzwań stojących przed Kliniką Melitus było wprowadzenie systemu marketingowego opartego na funkcjach systemu Medidesk.
Celem dokładnej weryfikacji marketingowych źródeł kontaktu, eksperci Medidesk i MediaHealth stworzyli dedykowane strony lądowania tzw. Landing Pages. Każda z kilku stron LP poświęcona była innemu zakresowi usług oferowanych w placówce, konkretnym zabiegom, bądź problemom pacjentów (w tym m. LP medycyny estetycznej oraz LP dermatologii leczniczej i laserowej). Do każdej strony LP stworzony został także dedykowany numer telefonu, którego statystyki można śledzić w systemie Medidesk.
Prezes Kliniki Melitus, Pan Jacek Kostrzewa, dzięki naszym rozwiązaniom, już od samego rozpoczęcia działań z systemem Medidesk, mógł na bieżąco kontrolować ilość wydatków na reklamę i ich zwrot w postaci liczby umówionych wizyt oraz zapisanych pacjentów.
Łączna liczba wizyt w Klinice Melitus, umówiona na stronach landing pages w 2020 r.
Szczegółowa analiza zgłoszeń zarejestrowanych w systemie Medidesk wykazała, że blisko 37% ruchu na dedykowanych stronach LP generowali obecni klienci placówki. Nasi specjaliści wskazali, że w takiej sytuacji zasadne jest zastosowanie technik cross- i up-sellingowych w ramach bieżącej obsługi klientów kliniki, aby środki inwestowane w marketing nie przekładały się w tak dużym procencie na zyski generowane przez osoby będące już pacjentami Kliniki Melitus – aby marketing ukierunkowany był przede wszystkim na świeże kontakty.
Statystyki połączeń wykonanych przez obecnych pacjentów kliniki
REZULTATY
Co udało się osiągnąć dzięki
Wprowadzeniu rozwiązań Medidesk?
Liczba połączeń przychodzących ze źródeł marketingowych styczeń-wrzesień 2020
Dla Kliniki Melitus, jednym z pierwszych rezultatów wdrożonych działań była możliwość analizy połączeń przychodzących ze źródeł marketingowych. I tak, w styczniu 2020 r. ze źródeł marketingowych zarejestrowane zostały 24 połączenia, a we wrześniu 2020 r. już 190 połączeń.
Oznacza to 7-krotny wzrost liczby połączeń przychodzących z działań marketingowych, na przestrzeni 9 miesięcy
Styczeń 2020
Wrzesień 2020
Źródła połączeń przychodzących w roku 2020
Dzięki systemowi Medidesk możliwe było także sprawdzenie, które kanały marketingowe generowały największy zwrot z inwestycji. W przypadku Kliniki Melitus były to stworzone przez nas strony Landing Pages, Facebook oraz portal ABC Zdrowie.
413 połączeń przychodzących w roku 2020 z nadanym tagiem LP oznacza, że 46% połączeń do placówki pochodziło ze stworzonych przez nas Landing Pages.
- źródło marketing
(46%)
(11%)
(9%)
Skuteczność w umawianiu wizyt przez rejestrację styczeń-październik 2020
W Klinice Melitus w okresie styczeń-sierpień 2020 zauważalny był wzrost skuteczności w umawianiu wizyt przez rejestrację placówki. W styczniu 2020 skuteczność ta wynosiła 13%, a w październiku już 37%. Połączenia odbierane przez rejestratorki w Klinice Melitus w sierpniu 2020 w jednym na trzy przypadkach kończyły się umówieniem wizyty.
Warto także zwrócić uwagę na wzrost połączeń przychodzących w Klinice Melitus. Już po miesiącu działania na systemie Medidesk zauważalny był istotny wzrost współczynnika połączeń ze źródeł marketingowych (z 24 w styczniu 2020 do 81 we wrześniu 2020).
Styczeń 2020
Październik 2020
PODSUMOWANIE
Co udało osiągnąć się poprzez
wprowadzenie rozwiązań Medidesk?
Możliwość analizy efektywności prowadzonych działań reklamowych
Weryfikacja, które kanały marketingowe generują placówce największy zwrot z inwestycji
Monitoring ruchu telefonicznego w godzinach pracy placówki