Szósta edycja wydarzenia udowodniła jak wielki głód wiedzy o zarządzaniu placówkami medycznymi panuje wśród branży medycznej. Tematem przewodnim spotkania było: „Skuteczne zarządzanie nowoczesną placówką medyczną”. Zaproszeni eksperci – specjaliści praktycy branży medycznej na konkretnych przykładach pokazali rozwiązania, które wspierają rozwój placówek medycznych w całej Polsce i nie tylko. Wśród omawianych tematów znalazły się nie tylko wątki prawno-podatkowe, czy finansowe. Poruszono także kwestie zarządzania transformacją cyfrową w branży, nie zapominając, że najważniejsze jest przede wszystkim dobro pacjentów. W trakcie wydarzenia omówiono m.in. czym jest Customer Experience w obsłudze i dlaczego stanowi tak ważny element w zarządzaniu placówką.
Nowa dwudniowa formuła zgromadziła w Hotelu Sound Garden ponad 150 uczestników pierwszego dnia i ponad 130 ostatniego. Dodatkowo w transmisji na żywo brało udział średnio ponad 100 osób dziennie. 19 i 20 maja w Hotelu Sound Garden odbyło się łącznie 6 prelekcji oraz 2 panele dyskusyjne – technologiczny i marketingowy. Zaproszono 16 doświadczonych ekspertów-praktyków, którzy poza solidną dawką wiedzy, przygotowali uczestnikom również dodatkowe bonusy w postaci bezpłatnych konsultacji. W trakcie przerw nie zabrakło przestrzeni na rozmowy biznesowe z Partnerami, a zwieńczeniem całodniowego networkingu był wieczorny bankiet.
Prelekcją inauguracyjną było wystąpienie Przemysława Kosińskiego, Radcy Prawnego z Kancelarii Cieciórski Wacławik Kosiński Spółka Partnerska Radców Prawnych. Entuzjasta prostego języka nawet w prawie (zgodnie z dewizą kancelarii: po prostu, po ludzku). Zgromadzeni na sali uczestnicy zostali przeprowadzeni przez meandry nowych rozwiązań na Polski Ład. Ekspert przedstawił alternatywne formy opodatkowania dla medyków i osób zarządzających podmiotami leczniczymi oraz rozwiał wszelkie wątpliwości tym, którzy do tej pory zastanawiali się nad zastosowaniem CIT-u estońskiego w swoim biznesie.
Po przerwie rozpoczął się panel dyskusyjny moderowany przez CEO Medidesk. Do dyskusji zaproszono Karolinę Akusz – Członkinię Zarządu Domu Lekarskiego, Kubę Kabatę – eksperta z zakresu wdrażania botów głosowych w rejestracji medycznej, Karola Tonderę – Dyrektora ds. Rozwoju Biznesu w Grupie Scanmed oraz Adama Kołodziejczyka – przedstawiciela Gabos Software. Podczas rozmowy poruszono wiele kwestii związanych z wprowadzaniem dobrych praktyk automatyzacji w placówkach. Dyskutowano na temat wyzwań, przed którymi stoją obecnie managerowie ochrony zdrowia – zarówno finansowych, jak i technologicznych oraz ludzkich. Każdy z ekspertów przedstawił konkretne dane oraz narzędzia do lepszego zarządzania jakością obsługi.
Trzecie wystąpienie należało do Agnieszki Rudnickiej-Szymczak. Ekspertka Centrum e-Zdrowia przekazała najnowsze informacje dotyczące obowiązku raportowania i udostępniania EDM, wyjaśniła sposób organizacji repozytorium elektronicznej dokumentacji medycznej oraz przedstawiła wymagania dotyczące jej przechowywania.
Po prelekcji uczestnicy udali się na lunch, aby szybko powrócić na kolejne wystąpienie. Tym razem na scenie stanęła Karolina Wodzyńska z Comarch Healthcare – Partnera Strategicznego. Na co dzień odpowiada za kontakt z najważniejszymi Klientami, pomagając im w ulepszaniu działania ich placówek. W swojej prezentacji przedstawiła główne korzyści płynące z wprowadzenia usług telemedycznych oraz pokazała, w jak sprawny sposób działa ekosystem rozwiązań dla branży medycznej oferowany przez Comarch Healthcare. To idealny przykład (R)ewolucyjnego podejścia do e -Zdrowia.
Siła Customer Experience, czyli jak zachwycić pacjenta obsługą w placówce – temat ostatniej prelekcji – mimo intensywnego dnia – zgromadził ponownie pełną salę zaciekawionych gości. Urszula Łaskawiec oraz Anita Chabrowska z Medidesk – na własnym przykładzie udowodniły, że na oczarowaniu widowni znają się doskonale. Ich bogate doświadczenie przełożyło się na doskonałą prezentację, a zgromadzeni na sali odkryli nowe działania, które wspierają dobre doświadczenia pacjenta z placówka i jej usługami.
Na zakończenie dnia odbył się wieczorny bankiet, podczas którego nie zabrakło przestrzeni na poszerzenie sieci wartościowych kontaktów, wymianę doświadczeń oraz wspólną zabawę. Jednak szczegóły tego, co działo się w kuluarch, pozostaną tylko we wspomnieniach obecnych gości.
Drugi dzień Akademii Managera Ochrony Zdrowia otworzyła Karolina Koseska-Mikołajuk Ekspertka ds. funduszy unijnych Letinn Consulting. Ekspertka przygotowała dziesiątki projektów dla placówek medycznych, pomagając im otrzymać finansowe wsparcie. Zdradziła zgromadzonym, na co zwrócić uwagę przygotowując wniosek o dotację i jakie projekty mają największe szanse na dofinansowanie.
„Skuteczne pozyskiwanie i rozliczanie kontraktów w ramach NFZ” to jeden z tych tematów, na który czekano najbardziej. W trakcie prelekcji, jej uczestnicy mieli okazję krok po kroku poznać zasady współpracy z Narodowym Funduszem Zdrowia.
Zwieńczeniem drugiego dnia konferencji był panel marketingowy. Eksperci – Magdalena Korycka z Footmedica, Magdalena Stefaniak z FEBUMED oraz Maciej Piechota z BodyMove zgromadzili przed sceną tłum gości. Zaproszenie doświadczonych przedstawicieli biznesów medycznych było strzałem w dziesiątkę. Żywa dyskusja oraz konkretne przykłady rozwiązań, pokazywane z różnych perspektyw, sprawiły że ostatni panel odbił się zdecydowanie największym echem wśród obecnych i został uznany jako jeden z najlepszych w historii AMOZ. Warto podkreślić, że dodatkowym atutem była rola moderatora. Daniel Nowocin z Medidesk jako doświadczony doradca zarządów placówek leczniczych i twórca aplikacji Medidesk do zarządzania jakością obsługi, doskonale odnalazł się w tematyce marketingowej, dzięki czemu całość stanowiła wyjątkową gratkę dla spragnionych sukcesu managerów i dyrektorów podmiotów medycznych.
Szóstą edycję Akademii Managera Ochrony Zdrowia podsumowała i zakończyła Urszula Łaskawiec – Training & Development Director z Medidesk, prowadząca całe wydarzenie. Organizatorzy otrzymali bardzo pozytywne opinie oraz dziesiątki pytań na czacie od uczestników, którzy oglądali transmisję online. Każdy z uczestników otrzymał imienny certyfikat, vouchery na bezpłatne konsultacje, okazję skorzystania z darmowego audytu marketingowego, pracy rejestracji, czy możliwości cyfrowej transformacji oraz 30-dniowy dostęp do nagrań do ponownego obejrzenia w zaciszu domowym. Czy Akademia Managera Ochrony Zdrowia zaspokoi jeszcze większy głód na kolejne spotkanie? To już pewne, że wydarzenie powróci już jesienią!
Partnerem Strategiczny:
Comarch Healtcare S.A.
Partnerzy Wiodący:
TMS Sp. z o.o., MedAPP S.A.
Pozostali Partnerzy:
NEWTON Technologies, mediCALL, UDS Medical, BRØY, Upmedica, Gabos Software