Widok listy

Landing page, czyli skuteczna strona sprzedażowa usług medycznych cz. 1

Opracowanie schematu aplikacji internetowej, graficzne

Czym jest landing page i do czego służy?

Zadaniem landing page jest koncentrowanie ruchu osób zainteresowanych konkretnym tematem i kierowanie uwagi na ofertę odpowiadającą stricte ich potrzebom. Ostatecznym celem jest natomiast konwersja, czyli wykonanie przez użytkownika pożądanej czynności (np. zakup, rejestracja na wizytę, rejestracja do newslettera, zapis na webinar itp.).

Taki cel jest finalizowany poprzez naciśnięcie przez użytkownika przycisku CTA, czyli Call To Action („kup”, „zarejestruj”, „zapisz się”, „pobierz”, „wypróbuj” itd.).


Czym różni się landing page od pełnej strony firmowej?

Landing page ma formę pojedynczej strony internetowej. Jej treść jest skoncentrowana na jednym, konkretnym zagadnieniu – najczęściej związanym z daną kampanią marketingową. W przeciwieństwie do tradycyjnej strony wizerunkowej firmy, w jej ramach uwzględnia się zazwyczaj tylko jeden aspekt działalności.

Ze względu na ograniczony zakres, taka strona jest z reguły prostsza do wykonania, tańsza w utrzymaniu i szybsza w realizacji. W przypadku podmiotów, które do tej pory nie miały jeszcze własnej witryny internetowej, może pełnić jej funkcję.

Trzeba jednak pamiętać, że w ramach takiego landing page nie „zmieścimy” wszystkiego tego, co na tradycyjnej stronie internetowej przychodni czy gabinetu online. Możemy zamiast tego zapoznać potencjalnych pacjentów z placówką i od razu zachęcić ich np. do rejestracji wizyty online czy wykonania telefonu.


Dlaczego warto stworzyć landing page dla placówki medycznej?

Landing page może stanowić element skutecznej strategii marketingowej – zarówno stacjonarnej placówki medycznej, jak i gabinetu online. Z jego pomocą tworzy się tzw. lejki sprzedażowe.


Czym jest lejek sprzedażowy?

Termin „lejek sprzedażowy” oznacza następujące po sobie działania, które mają na celu wyłonienie osób zainteresowanych ofertą i umożliwienie im skorzystania z niej. W obecnie popularnym modelu marketingowym ruch pozyskiwany z płatnej kampanii (Google Ads/Facebook Ads) przekierowywany jest na stronę „lądowania”. Ta zachęca odbiorcę do kliknięcia Call To Action.

Wykonanie tego działania stanowi konwersję (osiągnięcie celu). Niekoniecznie musi być nim sprzedaż produktu czy usługi. Może to być też np. umówiona wizyta (pozyskanie nowego pacjenta) czy zapis do newslettera (uzyskanie danych do dalszej komunikacji marketingowej).

W ten sposób zarówno przychodnia, jak i gabinet online są w stanie w prosty sposób stworzyć kampanię idealnie dopasowaną do swoich potrzeb biznesowych.

Jak skonstruować skuteczny landing page usługi medycznej

Mimo że brzmi to łatwo, stworzenie dobrej strony landing page wymaga pewnej pracy oraz dobrze przemyślanej strategii. Szczególnie ważne są trzy elementy.


1. Cel

To podstawa, od której należy zacząć pracę. Landing page może posłużyć do realizacji wielu przedsięwzięć, np.:

  • sprzedaży produktów lub usług (np. pakietów medycznych),
  • pozyskania zapisów na wizyty lekarskie lub konsultacje lekarskie w gabinecie online,
  • pozyskania zapisów na spotkanie lub szkolenie,
  • utworzenia bazy mailingowej do dystrybucji newslettera,
  • pozyskania kontaktów biznesowych.

Każdy z wyżej wymienionych celów to temat na osobny landing page. W ramach jednej strony docelowej powinno się koncentrować tylko na jednym działaniu. W innym przypadku uwaga odbiorcy może zostać zaburzona, a cel rozmyty.

2. Treść

Drugą najważniejszą kwestią jest stworzenie odpowiedniej treści, która utwierdzi odbiorcę, że oferta jest zgodna z jego potrzebą. Następnie zachęci go do sfinalizowania działania, czyli kliknięcia CTA.

W przypadku landing page nie ma miejsca na przypadkowe treści i długie, nieczytelne opisy. Tu liczą się konkretne informacje i maksymalna klarowność przekazu. Treść powinna odpowiadać jasno na następujące pytania:

  • co jest przedmiotem oferty,
  • dlaczego zaspokaja potrzebę odbiorcy,
  • dlaczego jest lepsze niż inne,
  • co trzeba zrobić, by to uzyskać.

By to osiągnąć, należy uwzględnić kilka zasad tworzenia treści sprzedażowych.

3. Oprawa wizualna

Mimo że, jak wiadomo, „content is king”, to sprzedaje się przede wszystkim obrazem. Odpowiednia oprawa wizualna to klucz do podniesienia atrakcyjności prezentowanej treści. Dobra grafika to taka, która nie tylko przyciąga wzrok, ale też ułatwia zrozumienie zagadnienia opisanego słowami.

Przemyślany wygląd landing page ma też uzasadnienie w kwestii budowy świadomości marki placówki medycznej lub gabinetu online. Co więcej, może też wzbudzać emocje – pozytywne, takie jak zaufanie, lub negatywne – np. dezorientację.

Więcej na temat zasad tworzenia skutecznej strony sprzedażowej placówki medycznej już wkrótce.

Już dziś zachęcamy do lektury drugiej części artykułu poświęconej budowie landing page. W kolejnej odsłonie rozwiniemy m.in. poruszone kwestie tworzenia treści i jej przedstawienia graficznego.