Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Możliwości

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2Bot do odwoływania wizytBot do potwierdzania wizytBot do zamawiania receptBot do rezerwacji wizytBot medycyna pracyBot do ponawiania recept

Telefonia cyfrowa, czyli technologia opierająca się na przesyłaniu głosu przez internet. Jest to rozwiązanie coraz częściej wykorzystywane w codziennej pracy placówek medycznych.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Aplikacja dedykowana placówkom medycznym i lekarzom, do realizacji bezpiecznych telekonsultacji za pośrednictwem czatu, rozmowy wideo lub audio.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Chcesz zwiększyć sprzedaż usług medycznych? Chcesz poprawić jakość obsługi pacjenta w swojej placówce? Dowiedz się więcej o szkoleniach Medidesk.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2
Cennik

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Dowiedz się więcejGroup 6 Copy 2

platforma md edu

Konferencja AMOZ

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Webinary

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Szkolenia stacjonarne

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Warsztaty online

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy
Kontakt
icons8-enterZaloguj sięZobacz demo
Zobacz demo
Widok listy

Systemy motywacyjne dla pracowników rejestracji, a sprzedaż usług medycznych

Systemy motywacyjne dla pracowników rejestracji, a sprzedaż usług medycznych

Motywowanie pracowników to bardzo ważna część rozwoju placówki, a dobry pracownik to pracownik zmotywowany. Jest to kwestia spędzająca sen z powiek wielu managerom oraz osom, które zarządzają pracownikami w placówkach medycznych. W jaki sposób jednak należy motywować pracowników? Jakie sposoby i metody wykorzystywać do ich skutecznego motywowania? Jakie profity daje zmotywowany pracownik dla placówki? Podczas minionej, ósmej już edycji Akademii Managera Ochrony Zdrowia na temat ten podczas jednego z paneli dyskusyjnych rozmawiali Katarzyna Koślacz (Medidesk), Urszula Łaskawiec (Medidesk), Robert Krom (Nasz Lekarz), Ewa Okpisz (Klinika Dr Beata Dethloff) oraz Paulina Kotarbińska (ViaMed Przychodnia Ursus).

Podejście do motywacji w placówkach medycznych

Jak wynika z badań, około 80 procent placówek medycznych nigdy nie wprowadzało żadnych systemów motywacyjnych ani nie prowadziło analiz motywacyjnych, zanim zgłosiło się do Medidesk z potrzebą wsparcia w tym zakresie. Warto w pierwszej kolejności skupić się na tym, dlaczego system motywacyjny jest taki ważny – zarówno dla pracownika, jak i dla jego managera oraz dla samej placówki? Powodów jest kilka, a wszystkie wiążą się ze skutkami braku motywacji:

– bez motywacji pracownicy działają intuicyjne,

– z czasem wyczerpuje się poczucie misji pracy w firmie,

– łatwiej o wypalenie zawodowe pracowników,

– kolejna premia nie zastąpi motywacji (kolejne pieniądze mogą być papierem na otarcie łez, ale nigdy nie są środkiem motywacyjnym).

Czynniki motywujące pracownika

Pracownik nie chce być tylko pionkiem w placówce, chce czuć się jej integralną częścią i na swój sposób się ze swoim miejscem pracy utożsamiać. Aby pracownik czuł, że jego praca ma sens, że jest potrzebny i że czynności, które wykonuje, mają istotne dla placówki znaczenie, ważne aby zadbać także o:

– prestiż placówki,

– poczucie niezależności (pracownik może decydować na przykład w kwestii grafiku),

-możliwości rozwoju (szkolenia dotyczące obecnie zajmowanego stanowiska lub poszerzające umiejętności),

– poczucie władzy (ma władzę nad obszarem swojej pracy),

– spełnienie (pracownik czuje, że jego praca jest dla innych wartościowa i potrzebna),

– dobrą organizację pracy (wie, co należy do jego zadań i gdzie się zwrócić, kiedy czegoś nie wie),

– właściwą liczbę pracowników do wymaganych zajęć (jedna osoba nie powinna wykonywać zadań przewidzianych dla pięciu osób),

– jasną ścieżkę kariery każdego z pracowników.

Dobre sposoby na motywację

Istnieją rozmaite sposoby, które mogą być wykorzystywane jako forma motywowania pracownika, warto jednak zwrócić uwagęna te z cnich, któe niosą ze sobą pozytywną wartość zarówno dla placówki, jak i dla motywowanego pracownika. Mogą nimi być przykładowo:

– ciągła ewolucja placówki (zmienia się ona wraz z rozwojem pracowników),

– system do oceny efektywności zespołu,

– narzędzia mierzące jakość pracy (np. system Medidesk),

– narzędzia ułatwiające pracy (system Medidesk, ale także boty głosowe, odciążające pracę rejestratorek medycznych),

– dawanie pracownikom coraz większej odpowiedzialności i ważniejszych zadań,

– spotkania poza pracą, integrujące grono pracowników, tworzące swoistą wspólnotę.

Skutki dobrych systemów motywacyjnych

Dobre systemy motywacyjne to transakcja win-win. Dają one korzyści zarówno pracownikowi, jak i managerowi, a tym samym całej placówce medycznej.

Stosowanie wyżej wymienionych dobrych systemów motywacyjnych skutkuje takimi korzyściami dla placówkim jak:

– mało rotujący zespół,

– rozumienie swojego miejsca przez pracowników,

– lepsza komunikacja w zespole,

– większa kontrola managera nad pracą podwładnych,

– lepsza jakość pracy pracowników,

– więcej zadowolonych klientów…

– …co z kolei sprawia, że pojawiają się kolejni powracający klienci.

 

Systemy motywacyjne dla pracowników rejestracji, a sprzedaż usług medycznych

 

Przykłady pomysłów na motywację

Podobnie, jak warto uczyć się na cudzych błędach, powinniśmy także zwracać uwagę na sukcesy innych osó i placówek, a następnie czerpać z dobrych wzorców. Przykładowo w jednej z placówek medycznych manager, mając na celu motywację pracowników, zorganizował cokwartalny sprawdzian z wiedzy. Każdy z pracowników raz w kwartale przechodził test. Jeśli zdał go na wymaganym poziomie, było to neutralne dla wyniku finansowego. Co jednak istotne – zdobycie więcej punktów niż oczekiwany przez managera poziom niosło za sobą premię finansową. W efekcie nie tylko rosłą motywacja pracownika do rozwijania się i zagłębiania w zagadnienia dotyczące jego stanowiska, ale zarazem pracownik ten zdobywał wiedzę i rozwijał się, zamiast stać w miejscu.

Innym z przykładów dobrych pomysłów na motywację jest cykliczne odsłuchiwanie przez managera rozmów call center, aby omówić z pracownikami jakość ich pracy. Warto, aby także ów pracownik odsłuchał siebie, usłyszał swoją rozmowę na spokojnie, a przy okazji sam doszedł do tego, co może w swojej pracy usprawnić.

Kolejny z przykładów to liczba umówień pierwszoplanowych pacjentów – niektóre placówki nagradzają pracownika za umówienie na wizytę podczas pierwszej rozmowy z nim. Podobnie jest w przypadku badanie satysfakcji pacjentów z obsługi placówki. Z pomocą ankiety, zawierającej możliwość otwartego pytania i opisowej odpowiedzi klienta, możliwe jest poznanie jego opinii, a pracownik, któy przekona klienta do wypełnienia ankiety bywa nagradzany.

Elementy systemu motywacyjnego

Jak widać na powyższych przykładach, istnieje szereg elementów systemu motywacyjnego, któe mogą być wykorzystane dla dobra zarówno placówki, jak i pracownika. Należą do nich:

– sprawdzanie wiedzy – testy weryfikujące aktualność informacji lub rozmowa o tym, co pracownik wie, w myśl zasady: ufaj, ale kontroluj,

– karta odsłuchu – kwartalne spotkanie z pracownikiem, wraz z odsłuchem jego dialogów z pacjentami i rozmową na ich temat, ustalenie kwoty premii wraz z jej uzasadnieniem,

– indywidualne spotkania z każdym pracownikiem na temat jego pracy, spisywanie wyników na karcie, aby monitorować progres,

– rozmowy lub ankiety samooceny pracowniczej pod koniec miesiąca,

– zadanie pracownikowi pytania, z czego jest zadowolony z ostatniego miesiąca – to pytanie  bodźcujące pozytywnie, dające pracownikowi przestrzeń na to, aby mógł się pochwalić swoimi działaniami,

– kultura pytań, sposobu samooceny na wszystkich szczeblach struktury firmy.

Podsumowanie kwestii motywacji pracowników

Szkolenie i motywowanie pracowników recepcji i sprzedaży usług medycznych jest niezwykle ważne, ponieważ to oni często są pierwszymi osobami, które słyszą lub widzą pacjenta. To właśnie one i ich umiejętności pracy i opanowania w trudniejszych sytuacjach wpływają bezpośrednio na liczbę klientów. Praca na recepcji jest najbardziej dynamiczna i wymagająca nie tylko dużej elastyczności, ale również znajomości procedur.

Pracownicy rejestracji są wizytówka firmy – to od ich zmotywowania zależy poziom wpływów finansowych na konto placówki. Dbając o dobry system motywacyjny pokazujemy pracownikom, że są dla nas istotną częścią zespołu, że ich rola w placówce medycznej jest ważna i nie zastąpiona, że nie zostawiamy ich samych. Chcemy. żeby to. co robią, robili coraz lepiej.

Systemy motywacyjne mogą mieć cele kwartalne, miesięczne, a mogą mieć nawet cel dzienny. Nie jest to istotne, ważne jednak, aby stosowany w placówce system działał.  System motywacyjny jest przede wszystkim dla pracowników, jednak jego oddziaływanie ma wpływ na funkcjonowanie całej placówki medycznej.