Usprawnienie obsługi pacjentów dzięki rozwiązaniom Medidesk

Nie wyobrażam sobie zarządzania dużym podmiotem leczniczym bez odpowiednich narzędzi i automatyzacji pewnych procesów.

Karolina Weiss

Dyrektor CM Goldenmed

????
Dzięki Medidesk zwiększyła się ilość pacjentów

Dzięki Medidesk
udało się osiągnąć:

95%

wzrost odbieralności połączeń przychodzących

Shape
17%

wzrost skuteczności sprzedażowej po szkoleniach

KLIENT

Cieszymy się, gdy nasi klienci w pełni wykorzystują możliwości Medidesk! 

A przykładem placówki idealnie wpisującej się w powyższe stwierdzenie jest Centrum Medyczne Goldenmed z Warszawy. Swoją przygodę z Medidesk Centrum rozpoczęło w październiku 2022 roku, dwa lata później dołączając kolejną lokalizację, tym razem w Legionowie. Dzięki innowacyjnemu podejściu managerki Karoliny Weiss do zarządzania placówką, pacjenci mają możliwość korzystania z wielu udogodnień w codziennym kontakcie z Goldenmed.

Współpracę rozpoczęliśmy od przeprowadzenia audytu w formie testu tajemniczego pacjenta i zredefiniowania niektórych celów biznesowych placówki. Najważniejszymi z nich były poprawa wskaźników odbieralności połączeń przychodzących i podniesienie skuteczności sprzedażowej pracowników rejestracji. Poza systemem Medidesk klient zdecydował się na wdrożenie botów głosowych i formularzy zgłoszeniowych. 

WYZWANIE

Jak Medidesk odmienił organizację pracy w Goldenmed

Centrum Medyczne Goldenmed przed wdrożeniem Medidesk zmagało się z problemami związanymi z obsługą dużej ilości połączeń telefonicznych. Główne wyzwanie stanowił brak możliwości rozróżniania celów, w jakich pacjenci się kontaktowali, co powodowało dezorganizację i trudności w efektywnym zarządzaniu komunikacją. Brak narzędzi automatyzujących te procesy przekładał się na nieefektywność, co utrudniało kontrolę nad realizacją zadań przez pracowników rejestracji i wprowadzało chaos w codziennych działaniach placówki.

ROZWIĄZANIE NR 2

Wdrożenie systemu Medidesk

ROZWIĄZANIE NR 1

Uruchomienie botów głosowych Medidesk

Wdrożyliśmy rozbudowany system botów głosowych do potwierdzania i odwoływania wizyt. Dzięki temu rozwiązaniu rejestracja pracuje całodobowo, może obsłużyć w jednym czasie nieograniczoną ilość zgłoszeń a dodatkowa integracja z systemem HIS pozwala na sprawniejsze zarządzanie całym kalendarzem wizyt

Zoptymalizowaliśmy proces zamawiania recept. Pacjenci, którzy zamawiają leki stałe, nie muszą już odbywać wizyty lekarskiej — wystarczy, że zgłoszą swoje zapotrzebowanie przez system, a otrzymają kod do realizacji recepty.

Przeanalizowaliśmy dane statystyczne połączeń. Dzięki temu wydzieliliśmy stanowisko call center dedykowane wyłącznie połączeniom w sprawach podstawowej opieki zdrowotnej.

Dostarczyliśmy szeregu informacji niezbędnych w planowaniu polityki zatrudnienia i przeprowadziliśmy serię szkoleń dla pracowników rejestracji.

Zaimplementowaliśmy formularze kontaktowe na stronie placówki, dzięki czemu kontakt z nią stał się jeszcze prostszy.

Dostosowaliśmy możliwości statusowania rozmów w Medidesk poprzez wydzielenie kolumny „lista rezerwowa” i przyśpieszyliśmy kontakt z pacjentem oczekującym na wolny termin wizyty. 

 

 

REZULTATY

Co udało się osiągnąć dzięki
wprowadzeniu rozwiązań Medidesk?

Efektywne zarządzanie komunikacją i obsługą pacjentów – wymierne korzyści dla placówki

Pacjent ma możliwość intuicyjnego zarządzania swoją wizytą; może ją potwierdzić lub odwołać w dowolnym czasie. Ograniczyliśmy przez to ilość tzw. no show, czyli niezrealizowanych i nieodwołanych wizyt. 

Pacjent może zamówić receptę bez konieczności wizyty w placówce. Zwiększyliśmy dzięki temu przepustowość linii telefonicznej. 

Placówka odbiera obecnie 95% połączeń przychodzących, co stanowi wzrost o 11 p.p. 

Skuteczności sprzedażowa zespołu rejestracji dzięki zrealizowanemu programowi szkoleniowemu wzrosła o 17 p.p.     
84
Połączenia przychodzące
95
Połączenia przychodzące

PYTANIA I ODPOWIEDZI

Pytania do managera placówki

Teraz już sobie nie wyobrażam, to chyba nie byłoby możliwe!

Nie wyobrażam sobie zarządzania dużym podmiotem leczniczym bez odpowiednich narzędzi i automatyzacji pewnych procesów.

Przed wdrożeniem aplikacji Medidesk największym wyzwaniem było zapanowanie nad ilością połączeń przychodzących, które wpadały do jednego „worka” bez rozróżnienia w jakiej sprawie pacjent się z nami kontaktuje.

Teraz, przy korzystaniu w aplikacji Medidesk mamy możliwość codziennego monitorowania ruchu telefonicznego co sprawia, że zarówno kadra zarządzająca jak i pracownicy rejestracji są spokojniejsi, że konkretne zadania są na bieżąco wykonywane. 

Boty głosowe, formularze zgłoszeń dostępne 24 godziny 7 dni w tygodniu to duże ułatwienie dla pacjentów. Pacjenci wiedzą, że mogą z nami skontaktować się o dowolnej dla nich porze np. w celu złożenia zapotrzebowania na leki, bez konieczności oczekiwana na infolinii lub wizyty w placówce.

Ze względu na to, że populacja naszych pacjentów to młode społeczeństwo 30-40 lat to ta cała smartfonowość cały czas wymaga ulepszania – tu stawiamy na jakość, obsługę pacjenta na wysokim poziomie, co ma zapewnić między innymi łatwiejszy dostęp do rejestracji – tej telefonicznej, jak i online oraz pełna digitalizacja obsługi pacjenta. 

Najczęściej korzystam z zakładki dla Managera w zakresie natężenia ruchu telefonicznego oraz źródła połączeń. Na bieżąco monitorujemy i podejmujemy działania zaradcze, aby telefoniczna obsługa pacjenta spełniała jego oczekiwania. Na bieżąco monitorujemy ruch połączeń w naszej placówce. Podczas wprowadzana nowych usług do oferty Goldenmed wykorzystujemy różne kanały informowania pacjentów o nowościach. Dzięki aplikacji Medidesk wiemy, które z nich są najbardziej preferowane wśród populacji naszych pacjentów.

Dużym ułatwieniem jest również możliwość wyszukiwania nagranych rozmów telefonicznych z pacjentami. Szybki i prosty sposób odnalezienia wybranego połączenia skraca na czas wykonania tego zadania.

To dzięki profesjonalnej obsłudze możemy budować długotrwałe relacje z pacjentami.