Od stycznia 2023 r. placówki medyczne obowiązują znowelizowane przepisy o wyrobach medycznych, nakładające na podmioty ochrony zdrowia liczne ograniczenia dotyczące dozwolonych działań marketingowych.
Za nieprzestrzeganie nowych zasad grożą wysokie kary – nawet 5 mln zł.
Pobierz BEZPŁATNIE poradnik i poznaj odpowiedź jak realizować skuteczny marketing medyczny, działając zgodnie z prawem.
Czego dowiesz się z opracowania?
- Jakie zwroty sprawiają, że informacja na temat oferty zyskuje cechy niedozwolonej reklamy?
- Czy w social mediach i na stronie internetowej wolno pokazywać lekarzy pracujących w placówce?
- Czy w postach w social mediach wolno podać dane kontaktowe np. z hasłem „Rezerwacja wizyt”, lub „Zadzwoń, napisz po więcej informacji”?
- Czy w social mediach można pokazywać i opisywać: zabiegi, procedury medyczne, efekty leczenia?
- Czy dozwolone jest poinformowanie w social mediach i na stronie internetowej, jaki sprzęt wykorzystujemy w danym zabiegu?
- Czy wolno opublikować informację o rabacie, okresowej zniżce na usługę lub zabieg?
- Jakie kary grożą za niedostosowanie się do nowych przepisów? Jak wygląda procedura nałożenia kary?
- Jak zrealizować obowiązek przechowywania wzorów reklam?