Widok listy

Blog medyczny a marketing i pozycjonowanie strony placówki

marketing medyczny

Dzielenie się wiedzą popłaca. Dzięki artykułom i poradnikom zamieszczanym na firmowym blogu możemy dotrzeć do nowych pacjentów i nawiązać z nimi relacje. Nowoczesne placówki medyczne wykorzystują content marketing, by budować ekspercki wizerunek i pozycjonować swoje strony w wyszukiwarkach. Jak to robią? Dowiesz się z tego artykułu.

Blog medyczny – czy warto go prowadzić?

Tworzenie własnych treści to ważny filar marketingu internetowego. Takie działanie ma duży potencjał nawet mimo ogromnej liczby blogów eksperckich funkcjonujących w internecie już teraz. Blog placówki medycznej może wesprzeć marketing na kilka różnych sposobów. Pierwszym i najważniejszym jest możliwość wykazania się ekspercką wiedzą. To przyczynia się do budowania profesjonalnego wizerunku. Poradniki blogowe często docierają do szerszej publiczności niż sama strona internetowa placówki. Dzięki temu możemy skutecznie kreować świadomość marki oraz promować jej specjalistów (autorów artykułów). Wpisy na blogu budują zaufanie wśród potencjalnych pacjentów. Co więcej, ich zadaniem jest również realne wsparcie działań reklamowych w mediach społecznościowych, a także działań SEO. Wysokiej jakości teksty to doskonały sposób na wzbogacenie witryny naszej placówki medycznej o wartościowe treści, które świetnie pozycjonują się w wyszukiwarkach.

Content marketing placówki medycznej – na co warto zwrócić uwagę?

Usługi medyczne są częścią specyficznej branży. W jej przypadku bardziej niż w innych liczy się profesjonalizm, rzetelność i wiarygodność. Od placówek medycznych oczekuje się tych cech na każdym poziomie komunikacji – również na blogu. Artykuły i poradniki to świetna okazja, by pozyskać zaufanie potencjalnych pacjentów i zbudować w ich oczach wizerunek eksperta. Aby to zrobić, musimy przekonać ich do naszych kompetencji. Standardowe usługi copywriterskie mogą być niewystarczające. W rzetelnym marketingu medycznym wiedza powinna pochodzić od faktycznych specjalistów. Warto poprzeć ją wiarygodnymi źródłami – publikacjami naukowymi, badaniami, czy raportami. Do tworzenia lub współtworzenia tekstów dobrze zaprosić osoby aktywnie poruszające się w danych tematach. Warto pamiętać, że artykuły dotyczące leczenia i profilaktyki zdrowotnej zawsze powinny być odpowiednio zweryfikowane.

Blog placówki medycznej – o czym pisać, by zwiększyć zasięg artykułów?

Przede wszystkim o tym, co może zainteresować naszych pacjentów. W tej kwestii warto posiłkować się kilkoma wskaźnikami. Wytyczne agencji SEO z pewnością będą bardzo cenne. Nic jednak nie zastąpi wniosków, które nowoczesna placówka medyczna może zgromadzić samodzielnie. Sprytne narzędzia analityczne mogą nam dostarczyć szczegółowych danych dotyczących tego, co o oferowanych przez nas usługach chcą wiedzieć nasi potencjalni klienci. Ten potencjał warto wykorzystać. To pacjenci i ich potrzeby mogą być naszą najlepszą inspiracją. Wystarczy wysłuchać ich zapytań – w rejestracji medycznej czy podczas wizyt, a także wcześniej – już na etapie zapytań w formularzach kontaktowych, wiadomości w mediach społecznościowych, czy komentarzy na forach. Warto wychodzić naprzeciw zapytaniom pacjentów i dostarczać im odpowiedzi nawet jeszcze zanim trafią oni do naszej placówki.

SEO nowoczesnej placówki medycznej – linki zewnętrzne

Działania SEO zazwyczaj nie ograniczają się jedynie do bloga. Warto pamiętać, że w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych istotną funkcję pełni również link building. Linki zewnętrzne możemy pozyskiwać na wiele różnych sposobów. Jednym z nich są eksperckie artykuły gościnne zamieszczane w ramach różnych serwisów branżowych. Dzielenie się wiedzą na innych portalach może przysporzyć wiele korzyści. Pod kątem SEO najistotniejsze będą odnośniki linkujące do wybranych podstron w naszym serwisie. To jednak nie koniec korzyści. Jeśli dany autor reprezentuje konkretną placówkę, wspiera w ten sposób nie tylko markę osobistą, ale również siłę marki swojej przychodni w internecie. Znane nazwiska bardzo dobrze grają zarówno na korzyść budowania renomy firmy, jak i pozycjonowania w wyszukiwarkach.

Marketing medyczny w wyszukiwarce – samodzielnie czy z pomocą agencji?

Skuteczny marketing medyczny w wyszukiwarce internetowej wymaga łączonych kompetencji. Dobra wiadomość jest taka, że nie musimy wybierać między dobrym SEO a rzetelnym, eksperckim tekstem – wręcz przeciwnie. Z doświadczenia ekspertów Medidesk wynika, że algorytmy wyszukiwarki potrafią docenić wyczerpujące treści. To ważne, szczególnie w branży medycznej, gdzie profesjonalizm zawsze powinien być na pierwszym miejscu. Jeśli zależy nam na pozycjonowaniu, nie możemy jednak zapominać o takich kwestiach jak struktura tekstu, frazy kluczowe, a także linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. To wszystko składa się na artykuł, który będzie atrakcyjny nie tylko dla potencjalnych czytelników, ale również wyszukiwarki. Z pomocą agencji marketingowej możemy wspomóc nasze działania SEO i ukierunkować je pod zakładane cele. Nie należy jednak zapominać, że sednem każdej treści publikowanej na stronie placówki medycznej powinna być rzetelna wiedza poparta doświadczeniem lub odpowiednimi źródłami.