Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Możliwości

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2Bot do odwoływania wizytBot do potwierdzania wizytBot do zamawiania receptBot do rezerwacji wizytBot medycyna pracyBot do ponawiania recept

Telefonia cyfrowa, czyli technologia opierająca się na przesyłaniu głosu przez internet. Jest to rozwiązanie coraz częściej wykorzystywane w codziennej pracy placówek medycznych.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Aplikacja dedykowana placówkom medycznym i lekarzom, do realizacji bezpiecznych telekonsultacji za pośrednictwem czatu, rozmowy wideo lub audio.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Chcesz zwiększyć sprzedaż usług medycznych? Chcesz poprawić jakość obsługi pacjenta w swojej placówce? Dowiedz się więcej o szkoleniach Medidesk.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2
Cennik

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Dowiedz się więcejGroup 6 Copy 2

platforma md edu

Konferencja AMOZ

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Webinary

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Szkolenia stacjonarne

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Warsztaty online

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy
Kontakt
icons8-enterZaloguj sięZobacz demo
Zobacz demo
Widok listy

Cyfryzacja ochrony zdrowia w roku 2022 – co nas czeka?

Dane zdrowotne, jakie gromadzone są w polskich placówkach ochrony zdrowia, rosną w zatrważającym tempie. Jak wynika z szacunków Narodowego Funduszu Zdrowia, do końca ubiegłego roku instytucja ta zgromadziła już około 6,5 miliarda wpisów dotyczących zdrowia pacjentów, a rocznie zbiór ten powiększa się obecnie o kolejne 1,5 miliarda rekordów. Trudno się zatem dziwić, że Ministerstwo Zdrowia dąży do jak najszybszej cyfryzacji, przeprowadzonej w jak największym zakresie. Rozpoczynający się 2022 rok ma być kolejną okazją do wdrożenia zmian i zdigitalizowania kolejnych elementów dokumentacji medycznej.

Zwiększenie katalogu usług cyfrowych

Jednym z pomysłów, jakie ma Centrum e-Zdrowia, jest wprowadzenie e-rejestracji do specjalistów w przychodniach. Jak przyznał dyrektor CeZ, Jarosław Kieszek, w rozmowie dla Rzeczpospolitej, na początku tego roku rozwiązanie to ma być wprowadzone w ramach programu pilotażowego w wybranych placówkach, a e-rejestracja obejmować miałaby kardiologię i badania obrazowe. Dzięki e-rejestracji pacjent będzie mógł zapisać się za pomocą swojego Internetowego Konta Pacjenta (IKP) do wybranego przez siebie specjalisty, widząc w czasie rzeczywistym dostępne terminy w interesujących go placówkach medycznych.

Jak wynika z „Krajowego planu transformacji na lata 2022-2026”, jednym z centralnych punktów dotyczących zdrowia jest zwiększenie zasięgu i katalogu usług cyfrowych. Ministerstwo Zdrowia planuje między innymi wdrożenie takich rozwiązań, jak narzędzie wspomagające analizę stanu zdrowia pacjenta, czy też rozwój algorytmów sztucznej inteligencji. Ponadto w planach znajduje się budowa centralnego repozytorium danych medycznych – z czym wiąże się także wzmożona troska o cyberbezpieczeństwo przechowywanych w systemach informacji – oraz dalsza cyfryzacja dokumentacji medycznej i rozwijanie systemu wymiany e-dokumentacji pomiędzy poszczególnymi podmiotami.

Planowane zmiany w systemie P1

Nadal w planach Centrum e-Zdrowia jest rozwijanie elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM) poprzez standaryzację kolejnych dokumentów i wprowadzanie ich w cyfrowej postaci do systemu e-zdrowie (P1). Do pięciu obecnych już w systemie e-dokumentów w 2022 roku mają dojść kolejne, a wśród nich między innymi elektroniczna karta urodzenia i elektroniczna karta zgonu, nad którymi prace prowadzone są w bardzo zaawansowanym stopniu we współpracy z Głównym Urzędem Statystycznym oraz urzędami stanu cywilnego. Trwają również prace nad projektem ustawy, zgodnie z którą dostęp do gromadzonej w ten sposób dokumentacji, związanej z elektronicznymi aktami zgonu, miałyby otrzymać również zakłady pogrzebowe.

Do systemu e-zdrowie (P1) miałaby docelowo trafić także dokumentacja związana z medycyną szkolną. Oznacza to, że wszystkie bilanse czy badania, przeprowadzane w szkole podstawowej przez pielęgniarkę szkolną, miałyby również zostać ujęte w e-dokumentacji. Pielęgniarka miałaby sporządzić cyfrowy dokument, za pomocą którego przekazywałaby do systemu dane dotyczące zdrowia każdego z uczniów. Dostęp do tych informacji zyskaliby przede wszystkim lekarze podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), a także – w razie potrzeby – specjaliści, zajmujący się nieletnim pacjentem. W planach są także próby scyfryzowania dokumentacji związanej z medycyną pracy.

Rozwój telemedycyny – centralna platforma teleporad

Wychodząc naprzeciw przede wszystkim osobom starszym oraz niepełnosprawnym, Ministerstwo Zdrowia stawia również na rozwój usług telemedycznych. Przygotowany przez Ministerstwo Zdrowia „Krajowy plan transformacji na lata 2022-2026” zakłada między innymi wdrożenie rozwiązań telemedycznych w zakresie diabetologii, geriatrii, kardiologii, położnictwa, psychiatrii, a także opieki paliatywnej oraz u pacjentów z chorobami przewlekłymi. Rozszerzenie oferty platformy telemedycznej oraz powiązanie jej z platformą DOM (Domowa Opieka Medyczna) ma ułatwić osobom starszym możliwość skorzystania ze zdalnych porad, której z powodu wcześniejszych decyzji Ministra Zdrowia byli w niektórych przypadkach pozbawieni.

Plany zakładają także zdalne potwierdzanie przez pacjenta tożsamości z wykorzystaniem mojeID, dzięki czemu placówki medyczne zyskają pewność, że do portalu usług medycznych zalogowała się osoba upoważniona. Rozwiązanie to ma jeszcze jedną zaletę – autoryzacja pacjenta przed zalogowaniem na teleporadę może przyczynić się do zaoszczędzenia czasu lekarzowi. Nie będzie musiał bowiem poświęcać cennych minut na weryfikację tożsamości rozmówcy, czy też dopytanie o dane, potrzebne do wystawienia recepty – system wyświetli mu wszystkie niezbędne informacje na temat danych pacjenta, w tym jego stanu zdrowia.

Rozbudowa systemu wymiany informacji medycznej

Sedno prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM) wiąże się z możliwością wymiany dokumentacji pomiędzy poszczególnymi podmiotami, będącymi częścią systemu P1. W planach Ministerstwa Zdrowia na 2022 rok znajdują się dalsze prace nad rozbudową systemu wymiany informacji medycznej. Trwają między innymi intensywne prace nad systemem e-Krew, którego zadaniem będzie zarządzanie całym procesem pobierania i dystrybucji krwi. System ma usprawnić wymianę danych pomiędzy poszczególnymi podmiotami, które uczestniczą w procesie pobierania krwi od pacjentów oraz stosowania jej w lecznictwie. Kolejnym etapem, którego w 2022 roku prawdopodobnie nie uda się w pełni zrealizować, ale poczynione działania doprowadzą do startu w 2023 roku, jest wprowadzenie systemu do zarządzania całym procesem związanym z przeszczepami organów.