Widok listy

Funkcje marketingowe w aplikacji Medidesk

Podsumowanie statystyk marketingowych.

System Medidesk w bardzo wygodny, intuicyjny sposób usprawnia funkcjonowanie rejestracji medycznej, co przekłada się również na pracę lekarzy oraz pielęgniarek. Jest on źródłem bezcennych danych dla managerów oraz innych osób zarządzających placówkami ochrony zdrowia. Nie można jednak zapominać, że Medidesk został wyposażony również w przydatne funkcje marketingowe. Jakie konkretnie?

  • Sprawdzanie, które kanały marketingowe generują zwrot z inwestycji 

Placówka medyczna może promować swoje usługi różnymi kanałami marketingowymi. Mogą to być zarówno drukowane ulotki i foldery, wielkoformatowa reklama outdoorowa (np. billboardy), ale także newslettery, bannery, artykuły sponsorowane i wiele innych.
Medidesk pozwala na to, aby każdej prowadzonej kampanii marketingowej został przydzielony dedykowany numer telefonu. System zbiera połączenia z tego numeru i zlicza je – dzięki temu zyskać można wiedzę, które kanały marketingowe okazały się najskuteczniejsze, przełożyły się na największą liczbę połączeń, a docelowo – liczbę umówionych wizyt.

[reklama id=”10685″]

  • Sprawdzanie opłacalność wydatków marketingowych

Wszystkie dane dotyczące skuteczności kampanii marketingowych w poszczególnych kanałach są analizowane i przedstawiane w formie czytelnych wykresów oraz statystyk. Osoby odpowiedzialne za marketing mogą je w prosty sposób porównywać, zestawiać ze sobą, wyciągać kluczowe dane itp. Jest to bezcenna wiedza, która pozwala sprawdzać opłacalność wydatków na określoną kampanię, podejmować racjonalne decyzje marketingowe oraz kształtować budżety.

  • Zapowiedzi i komunikaty IVR

Dla pacjentów próbujących się dodzwonić do placówki jedną z najbardziej irytujących sytuacji jest słyszany w telefonie sygnał zajętości. Rozwiązaniem tego problemu są spersonalizowane zapowiedzi głosowe nagrane przez profesjonalnego lektora, dostępne w ramach systemu Medidesk.
Zapowiedzi i komunikaty IVR mają olbrzymi wpływ na dobre pierwsze wrażenie podczas kontaktu pacjenta z placówką, usprawniają pracę recepcjonistek oraz poprawiają komfort obsługi pacjenta. W zależności od indywidualnych potrzeb, zapowiedzi i komunikaty IVR mogą obejmować muzykę oczekiwania, nazwę placówki oraz dowolne informacje kierowane do pacjenta (prezentacja placówki i jej oferty, godziny otwarcia, adres itp.).

  • Automatyczne przekierowania

System Medidesk posiada możliwość automatycznego przekierowywania połączeń do pożądanego przez pacjenta miejsca. Niejednokrotnie bywa tak, że pacjent dzwoni do placówki, ale nie chce rozmawiać z rejestracją, a np. bezpośrednio z lekarzem, pracownią USG czy RTG albo wykonującym badania laboratorium. Wchodząca w skład systemu Medidesk telefonia VoIP sprawia, że w miejscach tych nie jest potrzebny ani telefon stacjonarny, ani komputer – połączenia mogą być automatycznie przekierowywane na telefon komórkowy.
W wielu placówkach są również działy, które pracują w odmiennych niż inne godzinach (kadry, marketing, biuro zarządu) – Medidesk pozwala w określonych godzinach automatycznie przekierowywać połączenia na konkretny numer telefonu komórkowego.

  • Funkcja Call-Back

Współcześni pacjenci oczekują od placówki medycznej najwyższej jakości obsługi oraz minimum formalności do załatwienia. Wielu z nich wciąż ma niestety opory przed dzwonieniem do klinik czy przychodni – z poprzednich doświadczeń wiedzą, że nie dodzwonią się tam od razu, będą musieli odsłuchać mnóstwa komunikatów, wybrać przekierowania itp. Jednym słowem – dzwonienie do przychodni kojarzy im się ze stratą czasu. Medidesk udostępnia funkcję Call-Back polegającą na tym, że klient podaje swój numer telefonu, a rejestratorka oddzwania do niego tak szybko, jak tylko jest to możliwe.

  • Integracja formularzy kontaktowych

Telefony nie są oczywiście jedyną możliwą formą kontaktu pacjenta z placówką medyczną. Współczesne przychodnie i kliniki udostępniają pacjentom swoje adresy mailowe, normą są ulokowane w różnych miejscach na stronie formularze kontaktowe, zostawianie wiadomości umożliwiają też komunikatory internetowe. Medidesk zbiera i integruje wszystkie źródła kontaktu pacjentów z placówką. Dzięki temu można mieć pewność, że żadna wiadomość czy pytanie pacjenta nie pozostanie bez odpowiedzi.

Wykres statystyk z aplikacji.

  • Dedykowane numery telefonów i tagi

Dzięki dedykowanym numerom i specjalnym tagom mamy możliwość zestawienia ilości zapytań o poszczególne usługi z ofertą placówki. Pozwala to pozyskać pełną wiedzę na temat potrzeb pacjentów z uwzględnieniem popularności poszczególnych usług. Taka wiedza umożliwia placówce lepszy rozwój oferty oraz ułatwia dobór odpowiedniej kadry lekarzy i specjalistów.

  • Spójna identyfikacja połączeń wychodzących

Dzięki Medidesk można przypisać jeden, wspólny numer telefonu do wszystkich połączeń wychodzących z placówki lub osobny numer do każdego stanowiska telefonicznego w rejestracji. Pozwala to na stworzenie spójnego wizerunku placówki wśród pacjentów.

  • Dostępność linii 24/7

Jak już wcześniej wspomniano, jedną z sytuacji, która bardzo źle wpływa na wizerunek przychodni wśród pacjentów, jest sygnał zajętości pojawiający się podczas prób dodzwonienia się do placówki. Dzięki wbudowanej telefonii VoIP na liniach telefonicznych przychodni brak jest sygnału zajętości – pacjent dzwoniący w momencie, w którym wszystkie recepcjonistki prowadzą rozmowy albo poza godzinami pracy placówki, może w tym czasie odsłuchać np. nagranych wcześniej zapowiedzi lub komunikatów albo zostać automatycznie przekierowany do docelowego działu.

Jeśli masz pytania dotyczące działania systemu Medidesk, chcesz poznać jego wszystkie funkcjonalności i dowiedzieć się, jak usprawni on pracę Twojej placówki – nie czekaj i skontaktuj się z nami! Nasi eksperci pozostają do Twojej dyspozycji -> https://medidesk.pl/rozmowa/.

BĄDŹ W KONTAKCIE

Masz pytania?
Skontaktuj się!

Już ponad 600 placówek medycznych udoskonala swoje usługi i zwiększa swoje zarobki z Medidesk.

Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Medidesk sprawdzi się w Twojej placówce, umów się na rozmowę z naszym ekspertem!

WEBINARY MEDIDESK

Jak zwiększyć
przychody placówki medycznej?

Co byś zrobił, gdybyśmy powiedzieli Ci, że możesz znacząco zwiększyć zarobki swojej kliniki, wprowadzając tylko kilka prostych zmian?

  • Skutecznie rozwijaj swoją placówkę
  • Poznaj aktualne trendy obsługi klienta
  • Buduj dobre relacje z pacjentami
  • Wdrażaj procedury, które zwiększą Twoją sprzedaż
Zapisz się