Wróć do bloga

Kategoria wpisu: Dla Managera

Dla Managera Jakub Stępnowski | 2020-07-10

Funkcje Medidesk dla managerów placówek medycznych

Czas czytania: < 1 minuta
Funkcje Medidesk dla managerów placówek medycznych
Aplikacja Medidesk integruje pracę rejestracji medycznej, lekarzy i pielęgniarek. Nad całym jej przebiegiem zwykle czuwa manager bądź kierownik. Przedstawiamy przydatne funkcje, które dostarczą mu wartościowych informacji i ułatwią zarządzanie placówką medyczną.

Wypróbuj Medidesk bezpłatnie!

Rola managera placówki medycznej

Manager placówki medycznej mierzy się w swojej pracy z szeregiem wyzwań. Są wśród nich braki kadrowe, mało efektywny personel, nierównomierne obciążenie pracy w rejestracji, duża liczba rezygnacji z wizyt czy luki w terminarzu pracy lekarzy. Obecnie, na skutek pandemii jest to również zwiększone zainteresowanie telekonsultacjami i rezerwacją wizyt online.

W jego pracy bardzo ważny jest dostęp do informacji na temat tego, co dzieje się w placówce. Wgląd w pracę personelu i statystyki jego efektywności pomaga mu lepiej organizować pracę całego podmiotu.

Medidesk – najlepsze funkcje do zarządzania placówką medyczną
Panel managera w aplikacji Medidesk pozwala monitorować przebieg pracy w placówce. Ponadto zapewnia wiele przydatnych narzędzi analitycznych i marketingowych. Dzięki nim praca managera może być nie tylko prostsza, ale przy tym dużo bardziej efektywna.

Funkcje: centrala telefoniczna i kontrola natężenia połączeń

System medyczny Medidesk obejmuje telefonię VOIP, która dostarcza szereg przydatnych funkcji takich, m.in. jak zapowiedzi głosowe, możliwość przypisania wielu numerów do jednego telefonu, usługa IVR, statystyki dotyczące kontroli natężenia połączeń czy kolejkowanie połączeń przychodzących.

Z poziomu aplikacji Medidesk otrzymujemy z kolei dostęp do pełnych statystyk połączeń wraz z podziałem na odebrane, nieodebrane, rozłączone na poziomie zapowiedzi głosowej, oddzwonienia itp.

Jak wspomaga pracę managera?
Manager zyskuje wgląd w to, jak rozdzielane są połączenia w placówce – na który numer najczęściej dzwonią pacjenci oraz które stanowiska pracy są najbardziej obciążone o jakich godzinach. Może również sprawdzić, jak wygląda bieżąca kolejka pacjentów oczekujących na połączenie.

Co zyskuje na tym placówka?
Monitorując na bieżąco liczbę i częstotliwość zgłoszeń, a także sprawność obsługi pacjentów, manager może lepiej zarządzać pracą personelu.

Dzięki temu może rozładować obłożenie w godzinach szczytu i zredukować liczbę aktywnych rejestratorów w godzinach, gdy ruch jest mniejszy. W ten sposób pacjenci będą czekać krócej na połączenie. To przełoży się na lepszy odbiór wizerunkowy przychodni. Taki zabieg może też poprawić efektywność i komfort pracy rejestratorów.

Funkcja: dostęp do statystyk sprzedażowych

W aplikacji Medidesk można sprawdzić statystyki efektywności pracy rejestracji – m.in. te, dotyczące sprzedaży usług medycznych.

Jak wspomaga pracę managera?
Dostęp do tego typu danych umożliwia ocenę skuteczności przyjętej strategii sprzedażowej. Możemy również sprawdzić zdolności poszczególnych rejestratorek i wyniki pracy całej recepcji. Manager może więc ocenić, czy potrzebne są zmiany w strategii bądź analiza pracy personelu.

Co zyskuje na tym placówka?
Zoptymalizowana kampania sprzedażowa przekłada się na wyższe wyniki, a więc i zyski. Ewentualne spadki efektywności mogą być na bieżąco analizowane. Tam, gdzie to potrzebne, mogą być organizowane szkolenia. Z kolei podniesienie umiejętności sprzedażowych rejestratorek zazwyczaj przekłada się na większą liczbę sprzedanych usług medycznych.

Funkcja: odsłuchiwanie rozmów rejestratorek

Telefonia VOIP umożliwia nagrywanie rozmów telefonicznych na linii rejestracja-pacjent. Uprawniony manager ma możliwość odsłuchania poszczególnych połączeń z poziomu swojego panelu w aplikacji Medidesk.

Jak wspomaga pracę managera?
Odsłuchując wybrane rozmowy, manager może ocenić jakość pracy i umiejętności interpersonalne zespołu rejestracji. W ten sposób może wyłapać ewentualne błędy w komunikacji lub braki w przygotowaniu merytorycznym pracowników. Dzięki temu dowiaduje się, które umiejętności wymagają poprawy – np. poprzez odpowiednie szkolenia.

Manager może również sprawdzić, czy przestrzegane są wdrożone procedury odpowiadania na pytania i reagowania w konkretnych sytuacjach, a także to, czy są one skuteczne. Co więcej, dowiaduje się też więcej na temat potrzeb pacjentów i spraw, z którymi dzwonią.

Co zyskuje na tym placówka?
Na podstawie zgromadzonych informacji manager może zapobiegać błędom komunikacyjnym i ulepszać procedury. Dodatkowo może zlecić szkolenia i zyskać bardziej profesjonalną kadrę pracowniczą. Dzięki temu poprawia się jakość obsługi pacjenta. Rejestratorzy zyskują wiedzę, jak odpowiadać na ich pytania i są w stanie reagować nawet w trudnych sytuacjach.

Funkcja: analiza przyczyn braku umówienia wizyty

Manager ma również wgląd do notatek personelu, dotyczących wyniku przeprowadzanych rozmów z pacjentami. Może wyciągać z nich wnioski, dotyczących powodów, dla których połączenie nie zakończyło się konwersją.

Jak wspomaga pracę managera?
Na podstawie tych informacji manager dowiaduje się, jakie są potrzeby pacjentów (z jakimi sprawami dzwonią). Może on ocenić, czy pacjentów satysfakcjonują takie kwestie, jak:

Co zyskuje na tym placówka?
Mając wiedzę na temat tego, czego potrzebują pacjenci, manager może lepiej zarządzać wyżej wymienionymi elementami tak, by były dla nich bardziej atrakcyjne. Przystępne ceny usług, dogodniejsze terminy i szybsza obsługa mogą decydować o tym, czy zdecydują się oni umówić wizytę.

Funkcja: podłączenie dowolnej liczby numerów

Telefonia VOIP umożliwia przypisanie wielu numerów do jednego aparatu telefonicznego. Dane ze wszystkich telefonów w placówce gromadzone są w panelu managera placówki.

Jak wspomaga pracę managera?
Dysponując danymi ze wszystkich telefonów, manager jest w stanie zarządzać całym ruchem telefonicznym placówki. Zyskuje on perspektywę na temat tego, które numery są najbardziej oblegane, a na jakie pacjenci i inni interesanci dzwonią rzadziej. Dzięki temu może on lepiej zarządzać pracą personelu.

Dodatkowo są to również cenne informacje z perspektywy marketingowej. Częstotliwość połączeń przychodzących na konkretne numery telefonu może wskazać, która kampania zwraca się w postaci konwersji, a które działania nie przynoszą efektów.

Co zyskuje na tym placówka?
Sprawdzanie tych danych przekłada się na lepsze wykorzystanie istniejącej infrastruktury telefonicznej w placówce. To skutkuje większą liczbą odebranych telefonów – a więc większą szansą na umówienie wizyt. Co więcej, monitorowanie efektywności kampanii pozwala ocenić, w jakie działania warto inwestować w przyszłości.

Zachęcamy do wypróbowania panelu managera w aplikacji Medidesk we własnej placówce jak i zapoznania się z pełną listą funkcji jakie oferuje nasze rozwiązanie.

Przetestuj Medidesk bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań

Umów się na bezpłatną prezentację Medidesk

Zostaw swoje dane, aby poznać ofertę Medidesk