Na początek krótkie przypomnienie. Nasza aplikacja Medidesk posiada wbudowane trzy podstawowe statusy prowadzonych przez pracowników rejestracji rozmów:
- umówiona wizyta – jak sama nazwa wskazuje, ten status zaznacza się w sytuacji, gdy rozmowa pacjenta z rejestratorką zakończyła się umówieniem wizyty do danego lekarza,
- zgłoszenie w obsłudze – ten status ma zastosowanie np. w sytuacji, gdy możliwość odbycia wizyty musi jeszcze zostać potwierdzona przez lekarza,
- zgłoszenie bez wizyty – tę opcję zaznacza się jeśli wizyta z różnych powodów nie została umówiona.
Dzięki nim można odpowiednio zorganizować swoją pracę, mieć idealny porządek w połączeniach, wiedzieć, do którego pacjenta trzeba oddzwonić z potwierdzeniem lub ważną informacją itp. Nie można jednak zapominać, że statusowanie jest także źródłem bezcennej wiedzy dla menedżerów placówek służby zdrowia.
Zmierz efektywność kampanii reklamowych!
Bardzo ważną z punktu widzenia marketingowego rolą statusowania w aplikacji Medidesk jest możliwość mierzenia efektywności kampanii prowadzonych przez placówkę. Wyobraźmy sobie sytuację, że placówka zainwestowała w kampanię marketingową mającą na celu wypromowanie i zwiększenie zapisów na wizyty u dermatologa. Przeprowadzona została kampania AdWords, na stronie internetowej umieszczono odpowiedni artykuł informacyjno-promocyjny, pojawiły się również ulotki oraz plakaty informujące o takiej możliwości. Dzięki aplikacji Medidesk jesteśmy w stanie zmierzyć, jaki ruch telefoniczny do placówki pochodzi z konkretnego źródła, jakim zainteresowaniem cieszyła się promocja, ile osób się zapisało, na jakie konkretnie usługi itp.
Oprócz mierzenia efektywności kampanii ważne jest to, że statusowanie pozwala sprawdzić, dlaczego pacjenci – mimo kontaktu telefonicznego – nie zdecydowali się na skorzystanie z promocji. Jest to czasami wiedza ważniejsza niż mierzenie ruchu telefonicznego, bo pozwala wyciągać wnioski i lepiej dopasowywać kampanie do potrzeb pacjentów. Może okazać się, że wizyta była za droga, więcej osób byłoby zainteresowanych np. usuwaniem zmian skórnych, a nie badaniem videodermatoskopowym albo nieodpowiednie były możliwe terminy wizyt.
Kolejna sprawa to możliwość sprawdzenia, czy placówka dała radę obsłużyć zwiększony z powodu promocji ruch pacjentów. Może się np. okazać, że zainteresowanie pacjentów przerosło możliwości kadrowe i części wizyt nie udało się umówić z powodu braku miejsc.
Statusy na miarę potrzeb
Warto pamiętać o jeszcze jednej ważnej kwestii. Aplikacja Medidesk umożliwia tworzenie statusów dopasowanych do indywidualnych potrzeb klienta, w zależności od tego, na jakie parametry rozmów chce zwrócić uwagę. Status „Brak terminu” będzie jednoznacznie sygnalizował, że do umówienia wizyty nie doszło z powodu braku wolnych miejsc, „Brak usługi w ramach NFZ”, że pacjent był zainteresowany daną usługą, ale wykonaną w ramach umowy z NFZ-em, a „Zbyt odległy termin”, iż z wizyty zrezygnowano, bo zaproponowany termin był dla pacjenta zbyt późny. To kluczowe informacje przy podejmowaniu kolejnych działań marketingowych.
Oczywiście należy mieć na uwadze, że nie sztuką jest wymyślenie dużej liczby statusów, ale dopasowanie ich do faktycznych potrzeb danej placówki oraz umiejętne wyciąganie płynących z nich wniosków. Za każdym zestawem statusem proponowanej dla danej przychodni przez Medidesk stoi nasza wiedza i doświadczenie, co pozwala wszystkie zebrane dane przekuć na konkretne korzyści.
Chcesz wiedzieć, co jeszcze niesie ze sobą wdrożenie w Twojej placówce aplikacji Medidesk? Skontaktuj się z nami! Wspólnie możemy wprowadzić Twoją przychodnię lub klinikę na wyższy poziom działania!