Widok listy

Kurs rejestratorka medyczna – zwiększ swoje kompetencje zawodowe

Pracownicy medyczni podczas szkolenia

Od pracowników rejestracji medycznej wymaga się obecnie zarówno konkretnych tzw. umiejętności twardych oraz doświadczenia zawodowego, jak i kompetencji miękkich, dotyczących np. komunikacji z pacjentem, zdolności sprzedażowych czy radzenia sobie ze stresującymi sytuacjami.

Menedżer placówki medycznej musi pamiętać, że nawet jeśli zrekrutował do pracy w rejestracji – jego zdaniem – najlepszych pracowników, nie oznacza to, że może pozostawić ich samych sobie. Dbanie o rozwój pracowników, inwestowanie w nich oraz zapewnienie im możliwości podnoszenie kompetencji jest absolutną koniecznością. Dlaczego?

  • Inwestycja w pracowników to tak naprawdę inwestowanie w placówkę oraz budowanie fundamentów pod jej sprawne, rentowne funkcjonowanie.
  • Jeśli pracownik widzi, że jest dla placówki cenny, ma możliwość samorozwoju i podnoszenia kwalifikacji, z pewnością będzie bardziej lojalny i nie będzie rozważał zmiany pracy.
  • Wymagania pacjentów dotyczące placówek ochrony zdrowia, również w zakresie obsługi przez rejestrację, są obecnie bardzo wysokie. Bez wykwalifikowanej, wyszkolonej w tej kwestii rejestracji, trudno o opinię profesjonalnej, otwartej na potrzeby pacjenta placówki.

[reklama id=”10679″]


Jakie kompetencje zawodowe powinna mieć rejestratorka medyczna?

W Polsce żadna wyższa uczelnia nie prowadzi jeszcze studiów dla przyszłych pracowników rejestracji placówek medycznych. Do wykonywania tego zawodu przygotowują jednak szkoły policealne i zawodowe, technika, a także różnego rodzaju placówki edukacyjne, oferujące w tym zakresie kursy.
Edukacja rejestratorek medycznych obejmuje takie zagadnienia, jak:

  • zasady funkcjonowania ochrony zdrowia (ustawy i inne akty prawne, struktura systemu, źródła finansowania, ograny kontroli, współpraca z NFZ-em),
  • zarządzanie i funkcjonowanie rejestracji (rola rejestracji w funkcjonowaniu placówki medycznej, wyposażenie rejestracji, zasady ochrony i przetwarzania danych osobowych, obsługa korespondencji),
  • zasady sprawozdawczości (programy i systemy obsługujące świadczenia medyczne, rozliczenia z NFZ-em, wykonywanie raportów),
  • prowadzenie dokumentacji medycznej (rodzaje dokumentów, zasady udostępniania, przetwarzania i archiwizacji dokumentacji medycznej, sporządzanie zaświadczeń, wypisów i odpisów),
  • profesjonalna obsługa pacjenta (tajemnica zawodowa, kultura i etyka zawodowa, komunikacja z pacjentem, asertywność).

Oczywiście rekrutując pracownika rejestracji nie warto zamykać się jedynie na osoby wykształcone kierunkowo czy z dużym doświadczeniem zawodowym. Czasem warto dać szansę kandydatom wyróżniającym się wysokim poziomem tzw. kompetencji miękkich, takich jak empatia, komunikatywność, cierpliwość czy opanowanie, koniecznych w pracy rejestracji. Wiedzę stricte merytoryczną można uzupełnić, a cierpliwości jest się trudno nauczyć.

Kobieta podczas nauki w domu

Szkolenia dla rejestracji – jakie kompetencje należy nieustannie podnosić?

Jak już wcześniej wspomniano, zrekrutowanie zespołu rejestracji medycznej – nawet składającego się z osób o kierunkowym wykształceniu i doświadczeniu zawodowym – nie oznacza, że menedżer może pozostawić go bez opieki. Ważnym elementem tej opieki jest umożliwienie rejestratorkom uczestnictwa w kursach i szkoleniach, które podniosą ich umiejętności oraz kompetencje.

W Medidesk zdajemy sobie sprawę, że wysoko wykwalifikowana rejestracja zapewnia sprawność pracy placówki, daje gwarancję najwyższej jakości obsługi pacjenta, wykonuje wszystkie zadania i wizerunkowe. Z naszego doświadczenia wziął się pomysł na przygotowanie autorskich szkoleń dla rejestratorek, umożliwiających poszerzenie wiedzy i umiejętności z obszarów kluczowych dla pracy rejestracji.

  • Trudny pacjent – jest to szkolenie, dzięki któremu pracownicy rejestracji poznają sposoby skutecznej komunikacji z trudnymi pacjentami, uczą się asertywności oraz sposobów rozwiązywania konfliktów i sytuacji stresujących.
  • Skuteczna rejestracja – jest to szkolenie ukierunkowane na rozwój umiejętności organizacyjnych oraz wspomagających codzienne funkcjonowanie rejestracji. Pozwala ono na poprawę efektywności oraz optymalizację czasu pracy.
  • RODO bez tajemnic – uczestnicy tego szkolenia zyskują wiedzę dotyczącą prowadzenia, przetwarzania oraz udostępniania dokumentacji medycznej w świetle obowiązujących przepisów RODO.
  • Skuteczna sprzedaż usług medycznych – w trakcie tego szkolenia pracownicy rejestracji zyskują wiedzę dotyczącą sprzedaży usług medycznych świadczonych w placówce.

[reklama id=”10109″]

Jak wybrać dobre szkolenie dla rejestracji medycznej?

Wybierając szkolenie dla rejestracji medycznej warto zwrócić uwagę na kilka aspektów, dzięki którym przyniesie ono oczekiwane efekty. Po pierwsze – zakres i tematyka szkolenia powinny być dopasowane do specyfiki pracy rejestracji medycznej. Warto inwestować jedynie w takie szkolenia, które wniosą do pracy rejestracji konkretne nowe umiejętności i przyniosą określone efekty, np. w postaci zwiększenia liczby umówionych na wizytę pacjentów.

Bardzo ważna jest osoba prowadząca szkolenie – szkolenie nie jest wykładem, a trener nie jest wykładowcą. Podczas dobrego szkolenia teoria to jedynie niewielka część programu, a czasami nawet jej brak. Przykłady, case studies, ćwiczenia – praktyczne, aktywizujące uczestników formy szkolenia są o wiele bardziej efektywne i przekładają się na zdobywanie konkretnych umiejętności.

Jeżeli mamy do wyboru kilka podobnych kursów i szkoleń, warto porównać dotyczące ich opinie. Referencje od zadowolonych uczestników wcześniejszych szkoleń z pewnością są dużym atutem.

Szkolenia dla rejestracji – w czasie ogromnej rywalizacji na rynku ochrony zdrowia, zwłaszcza prywatnej – mogą być potężną przewagą konkurencyjną, więc warto w nie zainwestować. Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniami organizowanymi przez naszą firmę Medidesk, zajrzyj na stronę https://medidesk.pl/nasze-szkolenia/ i wypełnij formularz kontaktowy, a wyślemy Ci pełną ofertę szkoleniową. Zapraszamy!

BĄDŹ W KONTAKCIE

Masz pytania?
Skontaktuj się!

Już ponad 600 placówek medycznych udoskonala swoje usługi i zwiększa swoje zarobki z Medidesk.

Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Medidesk sprawdzi się w Twojej placówce, umów się na rozmowę z naszym ekspertem!

Umów się na rozmowęGroup 6 Copy 2

WEBINARY MEDIDESK

Jak zwiększyć
przychody placówki medycznej?

Co byś zrobił, gdybyśmy powiedzieli Ci, że możesz znacząco zwiększyć zarobki swojej kliniki, wprowadzając tylko kilka prostych zmian?

  • Skutecznie rozwijaj swoją placówkę
  • Poznaj aktualne trendy obsługi klienta
  • Buduj dobre relacje z pacjentami
  • Wdrażaj procedury, które zwiększą Twoją sprzedaż
Zapisz się