Widok listy

Nowoczesna placówka medyczna na LinkedIn cz. 1

nowoczesna placówka medyczna

Profil nowoczesnej placówki medycznej na LinkedIn – dlaczego warto prowadzić?

Społeczność LinkedIn jest specyficzna. Tworzą ją specjaliści z różnych branż. Tematyka tego portalu jest skupiona wokół kwestii biznesowych i zawodowych. Już samo to determinuje specyfikę i sposób nawiązywania kontaktów oraz prowadzenia komunikacji z odbiorcami. LinkedIn nie jest raczej przestrzenią do pozyskiwania pacjentów i kontaktów z nimi. Doskonale jednak nadaje się do tworzenia relacji biznesowych, pozyskiwania pracowników i kreowania wizerunku eksperta w branży. Dzięki swojej strukturze daje możliwość dotarcia do precyzyjnie określonych odbiorców – o konkretnym wykształceniu, doświadczeniu i pozycji zawodowej oraz koneksjach biznesowych. Dzięki temu w łatwy sposób możemy zorientować się na rynku, dotrzeć do interesujących nas specjalistów i jednocześnie sami zaprezentować się z pozytywnej strony.

Struktura LinkedIn

Portal społecznościowy LinkedIn liczy sobie w Polsce ponad 4 mln użytkowników. Jest to ponad 5 razy mniej niż popularny Facebook i ponad 2 razy mniej niż Instagram. Trzeba jednak pamiętać, że osoby tam zarejestrowane zwykle reprezentują określoną część społeczeństwa. Zazwyczaj są to ludzie aktywni zawodowo, przedstawiciele firm i instytucji oraz studenci. Jest też ok. 80 tys. stron firmowych. Użytkownicy LinkedIn mogą mieć zatem różne funkcje. W ramach portalu znajdziemy:

  • CEO firm i przedstawicieli zarządu,
  • firmy z sektora MŚP,
  • właścicieli jednoosobowych działalności gospodarczych,
  • osoby zajmujące stanowiska managerskie i kierownicze,
  • wykwalifikowanych specjalistów zatrudnionych w firmach,
  • przedstawicieli uczelni wyższych i studentów,
  • niezależnych ekspertów z danych branż,
  • influencerów.

Atrakcyjna strona firmowa placówki medycznej krok po kroku

Strona firmowa na LinkedIn otwiera przed nowoczesną placówką medyczną dostęp do wielu możliwości od publikowania ofert pracy, przez wystawianie referencji, nawiązywanie kontaktów biznesowych, aż po dystrybucję materiałów eksperckich, dzięki którym możemy kształtować swój profesjonalny i ekspercki wizerunek. Aby to jednak robić, musimy zbudować taki profil od podstaw.

Krok 1: Zakładanie strony-wizytówki

Tworzenie strony firmowej na platformie LinkedIn jest zbliżone do tego, co znamy z innych mediów społecznościowych. Platforma ta ma jednak określone wymagania wobec użytkowników zakładających takie wizytówki. Do ich założenia niezbędne będzie konto osobiste. Musi ono zawierać prawdziwe dane osobowe właściciela (nie może być kontem fikcyjnym). Użytkownik musi też być zarejestrowany na portalu dłużej niż 7 dni. Ponadto profil powinien być regularnie zarządzany (osiągnąć poziom średniozaawansowany lub wyższy). To jednak nie koniec. Sieć kontaktów musi też zawierać co najmniej kilkanaście powiązań. Wymagania te są ważne dla zachowania autentyczności. Mają na celu zapobieganie podszywania się pod firmy i instytucje przez nieuprawnione osoby.

Krok 2: Spójny wizerunek

Wizerunek to clou mediów społecznościowych. Dbałość o jego wysoką jakość w ramach LinkedIn jest kluczowa dla nowoczesnej placówki medycznej. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to, by nasz wizerunek na platformie był spójny z przekazem, który realizujemy w innych miejscach. Bardzo ważna będzie tu jednolita szata graficzna udostępnianych przez nas materiałów – aktualne logo, zdjęcie tła, ale też udostępniane infografiki, czy zdjęcia. Istotne są też tagi. Z ich pomocą informujemy odbiorców o profilu działalności. Co więcej, tagi pomagają też potencjalnie zainteresowanym osobom dotrzeć do profilu naszej firmy. Kolejna kwestia to to, co udostępniamy w ramach profilu. Należy zadbać, by wszelkie odnośniki do stron zewnętrznych były aktualne i ujawniały dokładnie te strony naszego biznesu, które chcemy zaprezentować.

Krok 3: Dopasowanie do wąskiej grupy odbiorców

Jak zostało wspomniane, LinkedIn skupia określone grupy społeczne. To sprawia, że mówimy do wąskiej grupy odbiorców. Musimy pamiętać, że publikacje, które będziemy zamieszczać w ramach tego portalu, trafią do specjalistów. Wskazane jest więc poruszanie tematyki branżowej. Język również będzie różnił się od tego, który stosujemy np. w komunikacji z pacjentami. W przypadku treści na LinkedIn możemy używać profesjonalnych zwrotów i terminów. Taka możliwość jest jednocześnie szansą, jak i pułapką. Z jednej strony, mamy okazję popisać się wiedzą i doświadczeniem jako nowoczesna placówka medyczna. Z drugiej – trzeba pamiętać, że wśród odbiorców mogą znaleźć się osoby doskonale znające dany temat. Warto więc zadbać nie tylko o atrakcyjność, ale również rzetelność i wysoki poziom udostępnianych przez nas treści.

Krok 4: Budowanie zaangażowania

LinkedIn to społeczność pracodawców, pracowników i osób zainteresowanych branżą. Portal żyje dzięki aktywności tych użytkowników. Warto zadbać o to, by profil naszej placówki medycznej również na tym skorzystał. Jednym ze sposobów jest zachęcenie pracowników do aktualizacji profili i wirtualnego „dołączenia” do firmy, a także udzielania się w ramach jej aktywności. Osoby tworzące przedsiębiorstwo są jego wartością – również w mediach społecznościowych. Kolejną ważną kwestią jest też regularność prowadzenia konta na LinkedIn. Dzięki systematycznie zamieszczanym treściom mamy szansę zbudować zainteresowanie i aktywność na firmowym koncie – co przekłada się m.in. na pozytywny odbiór marki. Publikacje powinny być ciekawe zarówno dla naszych pracowników, jak i partnerów biznesowych, czy osób „z zewnątrz”. Dzięki temu istnieje większa szansa, że profil w naturalny sposób stanie się popularny.

Jakie treści na LinkedIn może tworzyć placówka medyczna?

Na LinkedIn liczy się profesjonalizm, rzetelność i autentyczność. Dobrze, by publikowane przez nas treści spełniały wszystkie te cechy. Nowoczesna placówka medyczna nie powinna mieć z tym większego problemu – takiej postawy oczekuje się przecież od nas na co dzień. Wystarczy dobrze wykorzystać to podejście na płaszczyźnie mediów społecznościowych. Postów na LinkedIn nie trzeba publikować przesadnie często – wystarczy, by były regularne (np. raz w tygodniu) i wysokiej jakości. W ich treści warto nawiązywać do aktualnych wydarzeń i nowinek branżowych. Wskazane jest też publikowanie aktualności z życia firmy: relacji z ważnych wydarzeń, aktualizacji, wprowadzanych zmian, czy nowości o otrzymanych certyfikatach, czy wyróżnieniach. W ramach profilu na LinkedIn świetnie zamieszczać również informacje na temat działań podejmowanych przez firmę w ramach Corporate Social Responsibility. Bardzo dużą wartością są również wszelkiego rodzaju własne treści eksperckie: artykuły naukowe, poradniki, instrukcje, czy opracowania.