Kategoria wpisu: Dla Managera
Automatyzacja i optymalizacja części procesów wewnątrz placówek medycznych w obliczu dynamicznych zmian na rynku usług medycznych to istotny i niezbędny czynnik podnoszący zarówno jakość obsługi pacjenta, jak i konkurencyjność samej placówki medycznej.
Integralną częścią tych przemian będą z pewnością coraz szerzej wykorzystywane w podmiotach ochrony zdrowia boty, voiceboty i inne rozwiązania oferowane przez sztuczną inteligencję.
Oferowany przez Medidesk asystent głosowy – MediBot to oprogramowanie wykorzystujące interfejs głosowy do bezpośredniej komunikacji z człowiekiem. To idealne narzędzie do zautomatyzowania komunikacji w wielu powtarzalnych sytuacjach i rutynowych działaniach placówki medycznej, których przebieg można zapisać według ściśle ustalonych i wyznaczonych reguł.
Wykorzystanie MediBota pozwala m.in. na:
Połączenie pacjenta dzwoniącego do rejestracji medycznej jest automatycznie odbierane i obsługiwane przez MediBota. W trakcie takiej rozmowy, asystent głosowy zbiera podane przez pacjenta dane, które następnie zapisują się do pliku tekstowego.
Zebrane przez MediBota informacje dostępne są w czasie rzeczywistym jako nagranie (transkrypcja) bądź w formie raportu analitycznego w pliku gotowym do pobrania.
MediBot ma możliwość integracji z systemami typu CRM, co pozwala na poszerzanie wiedzy przez bota o pacjencie oraz daje możliwość pobierania i odkładania dodatkowych danych w systemie.
Przewagą MediBota nad żywym pracownikiem jest łatwość i szybkość uczenia się oraz budowanie bazy wiedzy. Im więcej rozmów przeprowadzanych przez bota tym większa jego wiedza i zwiększona ilość bezbłędnych interakcji podczas rozmowy.
Wdrożenie bota głosowego do przychodni, szpitala czy innego ośrodka medycznego to idealny sposób na odciążenie konsultantów telefonicznych. W przeciwieństwie do standardowego pracownika call center, boty dostępne są dla pacjenta 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Doskonale sprawdzają się w pracy wirtualnych konsultantów, rozwiązując problem zajętości linii telefonicznej oraz wydłużonego czasu oczekiwania na połączenie w przypadku dużego natłoku połączeń. Bot głosowy jest w stanie rozmawiać z wieloma użytkownikami jednocześnie.
MediBot znajdzie swoje zastosowanie m.in. w sytuacjach:
Bot do kompleksowej obsługi polegającej na przeprowadzeniu pacjenta przez cały proces rejestracji na szczepienie przeciw COVID-19. W trakcie przeprowadzanej rozmowy bot, zbierze od pacjenta dane takie jak: PESEL, imię i nazwisko i numer telefonu. Dodatkowo głosowy asystent umożliwia zapisanie na szczepienie więcej niż jednej osoby.
Skonfigurowany bot głosowy, który dzwoni do pacjentów, aby potwierdzić wizytę u lekarza przeprowadzając rozmowę wg. ustalonego skryptu z zapewnieniem integracji komunikacyjnej umożliwiającej przekierowanie rozmowy na rejestrację, gdy pacjent nie potwierdza wizyty i chciałby umówić się na inny termin.
Skonfigurowany bot głosowy, który przyjmuje od pacjentów zamówienia na recepty przeprowadzając rozmowę wg. ustalonego skryptu. Pacjent chcący przedłużyć swoją receptę przeprowadza rozmowę z botem podając nazwy leków, ilość substancji czynnej oraz swoje dane, a po zatwierdzeniu przez lekarza podanych informacji otrzymuje e-receptę.
Bot głosowy wykonujący na kilka minut przed wizytą połączenie telefoniczne do pacjenta informujące o zbliżającej się wizycie oraz w celu poinformowania pacjenta, że wizyta będzie rejestrowana. Pacjent zobligowany będzie do potwierdzenia faktu, że rozmowa będzie nagrywana.
Bot wykonujący połączenia telefoniczne do wybranej listy kontaktów z informacją o prowadzonych akcjach promocyjnych/sprzedażowych. W momencie zainteresowania daną akcją pacjent przekierowany zostaje do rejestracji w celu udzielenia szczegółowych informacji bądź połączenie zostaje zakończone. Bot po obdzwonieniu kontaktów przygotowuje listę osób zainteresowanych oraz niezainteresowanych.
Bot wykonujący połączenia telefoniczne do wybranej listy kontaktów z informacją dotyczącą ostatniej wizyty/badania i powiadamiający o zapisaniu się na wizytę kolejną.
Bot wykonujący połączenie telefoniczne z informacją o możliwości odebrania wyników badań przez pacjenta.
Bot wykonujący połączenie telefoniczne do pacjenta przed jego wizytą stacjonarną w placówce w celu przeprowadzenia ankiety COVID’owej. Bot może uzyskać informacje dotyczące m.in kaszlu, bólu głowy (innych objawów), możliwości kontaktu z osobą zarażoną bądź przebywania na kwarantannie.
Bot wykonujący połączenie telefoniczne do pacjenta na kilka dni przed planowanym zabiegiem informujący o tym, jak należy przygotować się do badania, co należy ze sobą zabrać itp.
Bot głosowy może być pierwszym kontaktem pacjenta, gdy zauważy u siebie niepokojące objawy. Po wywiadzie bot może zasugerować konkretne działania bądź umówienie się ze specjalistą.
Bot wykonujący połączenie telefoniczne do pacjenta, informujące o odwołaniu zaplanowanej wizyty oraz powiadamiające o kontakcie ze strony rejestracji w celu przełożenia wizyty.
Jeśli jesteś zainteresowany działaniem i wdrożeniem MediBota do Twojej placówki oraz potrzebujesz wirtualnego asystenta głosowego, który wesprze Twoje codzienne działania w obszarze telefonicznej obsługi pacjentów – skontaktuj się z naszym ekspertem: Dawid Sakowski, tel. 726777131, e-mail: dawid.sakowski@medidesk.com.
Przedstawimy Ci nasze rozwiązania i dostosujemy je do potrzeb Twojej placówki.