Wróć do bloga

Kategoria wpisu: Dla Managera

Obsługuj pacjentów przez telefon z wykorzystaniem MediBota

Obsługuj pacjentów przez telefon z wykorzystaniem MediBota

Automatyzacja i optymalizacja części procesów wewnątrz placówek medycznych w obliczu dynamicznych zmian na rynku usług medycznych to istotny i niezbędny czynnik podnoszący zarówno jakość obsługi pacjenta, jak i konkurencyjność samej placówki medycznej.

Integralną częścią tych przemian będą z pewnością coraz szerzej wykorzystywane w podmiotach ochrony zdrowia boty, voiceboty i inne rozwiązania oferowane przez sztuczną inteligencję.

Co to jest MediBot i do czego służy

Oferowany przez Medidesk asystent głosowy – MediBot to oprogramowanie wykorzystujące interfejs głosowy do bezpośredniej komunikacji z człowiekiem. To idealne narzędzie do zautomatyzowania komunikacji w wielu powtarzalnych sytuacjach i rutynowych działaniach placówki medycznej, których przebieg można zapisać według ściśle ustalonych i wyznaczonych reguł.

Wykorzystanie MediBota pozwala m.in. na:

  • automatyzację obsługi telefonicznej pacjentów,
  • optymalizację kosztów,
  • poprawę jakości obsługi pacjenta.

Działanie MediBota w praktyce i jego możliwości

Połączenie pacjenta dzwoniącego do rejestracji medycznej jest automatycznie odbierane i obsługiwane przez MediBota. W trakcie takiej rozmowy, asystent głosowy zbiera podane przez pacjenta dane, które następnie zapisują się do pliku tekstowego.

Zebrane przez MediBota informacje dostępne są w czasie rzeczywistym jako nagranie (transkrypcja) bądź w formie raportu analitycznego w pliku gotowym do pobrania.

MediBot ma możliwość integracji z systemami typu CRM, co pozwala na poszerzanie wiedzy przez bota o pacjencie oraz daje możliwość pobierania i odkładania dodatkowych danych w systemie.

Przewagą MediBota nad żywym pracownikiem jest łatwość i szybkość uczenia się oraz budowanie bazy wiedzy. Im więcej rozmów przeprowadzanych przez bota tym większa jego wiedza i zwiększona ilość bezbłędnych interakcji podczas rozmowy.

Co zyskujesz wdrażając MediBota do swojej placówki?

  • jednolitą i wystandardyzowaną obsługę pacjenta,
  • asystenta głosowego, który obsługuje każdego dzwoniącego pacjenta z takim samym zaangażowaniem,
  • przekazywanie przez bota rzetelnych i celowanych odpowiedzi 24 godziny na dobę,
  • odciążenie pracowników rejestracji od powtarzalnych, schematycznych działań.

MediBot

Wdrożenia MediBota: przykłady zastosowań

Wdrożenie bota głosowego do przychodni, szpitala czy innego ośrodka medycznego to idealny sposób na odciążenie konsultantów telefonicznych. W przeciwieństwie do standardowego pracownika call center, boty dostępne są dla pacjenta 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Doskonale sprawdzają się w pracy wirtualnych konsultantów, rozwiązując problem zajętości linii telefonicznej oraz wydłużonego czasu oczekiwania na połączenie w przypadku dużego natłoku połączeń. Bot głosowy jest w stanie rozmawiać z wieloma użytkownikami jednocześnie.

MediBot znajdzie swoje zastosowanie m.in. w sytuacjach:

  • Zapisów na szczepienia przeciw COVID-19

Bot do kompleksowej obsługi polegającej na przeprowadzeniu pacjenta przez cały proces rejestracji na szczepienie przeciw COVID-19. W trakcie przeprowadzanej rozmowy bot, zbierze od pacjenta dane takie jak: PESEL, imię i nazwisko i numer telefonu. Dodatkowo głosowy asystent umożliwia zapisanie na szczepienie więcej niż jednej osoby.

  • Telefonicznego potwierdzania wizyt

Skonfigurowany bot głosowy, który dzwoni do pacjentów, aby potwierdzić wizytę u lekarza przeprowadzając rozmowę wg. ustalonego skryptu z zapewnieniem integracji komunikacyjnej umożliwiającej przekierowanie rozmowy na rejestrację, gdy pacjent nie potwierdza wizyty i chciałby umówić się na inny termin.

  • Zamawianie recept

Skonfigurowany bot głosowy, który przyjmuje od pacjentów zamówienia na recepty przeprowadzając rozmowę wg. ustalonego skryptu. Pacjent chcący przedłużyć swoją receptę przeprowadza rozmowę z botem podając nazwy leków, ilość substancji czynnej oraz swoje dane, a po zatwierdzeniu przez lekarza podanych informacji otrzymuje e-receptę.

  • Informowania o zbliżającej się teleporadzie

Bot głosowy wykonujący na kilka minut przed wizytą połączenie telefoniczne do pacjenta informujące o zbliżającej się wizycie oraz w celu poinformowania pacjenta, że wizyta będzie rejestrowana. Pacjent zobligowany będzie do potwierdzenia faktu, że rozmowa będzie nagrywana.

  • Akcji promocyjnych/sprzedażowych

Bot wykonujący połączenia telefoniczne do wybranej listy kontaktów z informacją o prowadzonych akcjach promocyjnych/sprzedażowych. W momencie zainteresowania daną akcją pacjent przekierowany zostaje do rejestracji w celu udzielenia szczegółowych informacji bądź połączenie zostaje zakończone. Bot po obdzwonieniu kontaktów przygotowuje listę osób zainteresowanych oraz niezainteresowanych.

  • Badań okresowych

Bot wykonujący połączenia telefoniczne do wybranej listy kontaktów z informacją dotyczącą ostatniej wizyty/badania i powiadamiający o zapisaniu się na wizytę kolejną.

  • Odbierania wyników badań

Bot wykonujący połączenie telefoniczne z informacją o możliwości odebrania wyników badań przez pacjenta.

  • Ankiet COVID-19

Bot wykonujący połączenie telefoniczne do pacjenta przed jego wizytą stacjonarną w placówce w celu przeprowadzenia ankiety COVID’owej. Bot może uzyskać informacje dotyczące m.in kaszlu, bólu głowy (innych objawów), możliwości kontaktu z osobą zarażoną bądź przebywania na kwarantannie.

  • Przygotowania do badań

Bot wykonujący połączenie telefoniczne do pacjenta na kilka dni przed planowanym zabiegiem informujący o tym, jak należy przygotować się do badania, co należy ze sobą zabrać itp.

  • Symptom checker

Bot głosowy może być pierwszym kontaktem pacjenta, gdy zauważy u siebie niepokojące objawy. Po wywiadzie bot może zasugerować konkretne działania bądź umówienie się ze specjalistą.

  • Informowania o odwołaniu wizyty

Bot wykonujący połączenie telefoniczne do pacjenta, informujące o odwołaniu zaplanowanej wizyty oraz powiadamiające o kontakcie ze strony rejestracji w celu przełożenia wizyty.

Sprawdź MediBota w praktyce

Wypróbuj nasze gotowe boty w czasie rzeczywistym:

  • zadzwoń na numer 12 312 17 47 i przejdź przykładowy scenariusz rozmowy z umówieniem pacjenta na szczepienie przeciw COVID-19,
  • zadzwoń na numer (22) 122 81 67 i potwierdź umówioną wizytę u lekarza bądź zgłoś jej odwołanie,
  • zadzwoń na numer (22) 118 99 72 i zobacz jak działa telefoniczne zamawianie recept u bota.

 

Jeśli jesteś zainteresowany działaniem i wdrożeniem MediBota do Twojej placówki oraz potrzebujesz wirtualnego asystenta głosowego, który wesprze Twoje codzienne działania w obszarze telefonicznej obsługi pacjentów – skontaktuj się z naszym ekspertem: Dawid Sakowski, tel. 726777131, e-mail: dawid.sakowski@medidesk.com.

Przedstawimy Ci nasze rozwiązania i dostosujemy je do potrzeb Twojej placówki.

 

Przetestuj Medidesk bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań

    Umów się na bezpłatną prezentację Medidesk

      Zostaw swoje dane, aby poznać ofertę Medidesk