Widok listy

Powody, dla których warto wdrożyć MediBota w placówce medycznej

medibot

Ciężko wyobrazić sobie już świat bez automatyzacji. Tam, gdzie to możliwe oddajemy komputerom schematyczne czynności, zyskując potencjał ludzki do bardziej kreatywnych zadań. Nowoczesne oprogramowanie pomaga optymalizować koszty i zwiększać przewagę konkurencyjną. Jednym z takich rozwiązań jest MediBot, czyli automatyczny asystent głosowy. Potrafi on przejąć nawet do 70% obowiązków pracownika Call Center. Dlaczego warto go wdrożyć w placówce medycznej? Sprawdź!

Sprawna i jednolita obsługa pacjenta

Obsługa pacjenta to jedna z głównych bolączek wielu placówek medycznych. Trudności z dodzwonieniem się, kolejki na linii, personel pracujący pod dużą presją – tak wygląda codzienność niejednej rejestracji. Rozwiązania takie jak MediBot wychodzą naprzeciw tym problemom. Inteligentny asystent głosowy przetwarza i analizuje mowę rozmówcy. Jest w stanie poprowadzić większość schematycznych rozmów telefonicznych takich, jak umawianie, potwierdzanie i anulowanie wizyt, zapisy na szczepienia, wstępny wywiad zdrowotny, czy ankiety zadowolenia z usług. W ten sposób może znacznie odciążyć pracowników rejestracji. Co więcej, przeprowadza on rozmowę zawsze w ten sam sposób, podchodząc do pacjenta z jednakowym zaangażowaniem. Nigdy nie jest zmęczony i zawsze jest gotowy rzetelnie obsłużyć dzwoniącego.

Dostępność placówki

Dzięki voicebotom takim jak oprogramowanie MediBot placówki mogą być dostępne dla pacjentów o każdej porze – nawet całą dobę. Z pomocą automatu będą w stanie zapewnić podstawową obsługę o każdej godzinie. Dzięki temu dzwoniący może np. umówić się na wizytę o najbardziej przystępnej dla siebie porze. Nie musi czekać na godziny otwarcia przychodni. Wdrożenie voicebota to również, a może nawet przede wszystkim, koniec z kolejkami w oczekiwaniu na połączenie z placówką. Medibot jest w stanie obsługiwać wielu dzwoniących jednocześnie. Dzięki temu każdy pacjent może zostać obsłużony bezzwłocznie. Nie musi oczekiwać na linii i słuchać sygnału zajętości. Co więcej, żadna osoba zainteresowana kontaktem z placówką nie zostanie bez odpowiedzi.

Zwiększenie produktywności = niższy koszt pracy

Wdrożenie MediBota w placówce to inwestycja. Z jego pomocą możemy w znaczny sposób podnieść efektywność rejestracji medycznej. To przekłada się na większą liczbę obsłużonych pacjentów, a więc umówionych wizyt. Szacuje się, że boty są w stanie wykonać do 70% obowiązków pracownika call center. W przypadku braków kadrowych możemy zatem zrezygnować z outsourcingu. Jednocześnie zatrudnieni pracownicy rejestracji zyskują więcej czasu, który mogą wykorzystać do innych zadań (np. tych wymagających umiejętności analitycznych lub empatii). To wpływa na podniesienie jakości obsługi (która staje się coraz ważniejszym czynnikiem wpływającym na wybór pacjentów). Umiejętnie wykorzystując czas pracowników, jesteśmy więc w stanie wpłynąć na rentowność placówki.

Wizerunek innowacyjnej placówki i przewaga konkurencyjna

Nowoczesne oprogramowanie w placówce to jednak nie tylko korzyści finansowe. Wdrożenie inteligentnego voicebota ma też znaczenie wizerunkowe. Przede wszystkim wpływa na lepszą obsługę pacjenta, co zwykle skutkuje wzrostem zadowolenia z usług. Większa dostępność przychodni to wychodzenie naprzeciw bieżącym potrzebom i wyzwaniom współczesnego świata. Placówka zyskuje wizerunek otwartej na zmiany i nowoczesne rozwiązania oraz innowacje technologiczne. Co więcej, ułatwia korzystanie ze swoich usług zarówno osobom młodym (kontakt o dowolnej godzinie, szybkie załatwianie spraw), jak i starszym (wyraźne komunikaty, łatwość korzystania). W branży medycznej jest to często uważane za duży atut.

Proste wdrożenie i integracja

Wbrew pozorom nowoczesne oprogramowanie MediBot może zostać uruchomione w przychodni w bardzo krótkim czasie. Konfiguracja trwa z reguły maksymalnie kilka dni. Po wdrożeniu i wgraniu skryptów rozmów inteligentny voicebot stopniowo uczy się obsługi pacjenta. Każda kolejna rozmowa to cenne doświadczenie, które pomaga mu poprawić jakość pracy. W porównaniu z wdrożeniem nowego pracownika, jego szkolenie trwa bardzo krótko. To oznacza, że inwestycja w jego wdrożenie może zwrócić się stosunkowo szybko. Warto zauważyć też, że MediBot to oprogramowanie, które nie potrzebuje fizycznej przestrzeni do pracy. Nie musimy mu zapewniać biurka, komputera, krzesła, ani innych narzędzi. Nie potrzebuje również pensji ani benefitów pozapłacowych. Mimo to jest w stanie przejąć znaczną część pracy rejestracji medycznej.

Obsługuj pacjentów przez telefon z wykorzystaniem MediBota

Wypróbuj nasze gotowe boty w czasie rzeczywistym:

  • zadzwoń na numer 12 312 17 47 i przejdź przykładowy scenariusz rozmowy z umówieniem pacjenta na szczepienie przeciw COVID-19,
  • zadzwoń na numer (22) 122 81 67 i potwierdź umówioną wizytę u lekarza bądź zgłoś jej odwołanie,
  • zadzwoń na numer (22) 118 99 72 i zobacz jak działa telefoniczne zamawianie recept u bota.

Jeśli jesteś zainteresowany działaniem i wdrożeniem MediBota do Twojej placówki oraz potrzebujesz wirtualnego asystenta głosowego, który wesprze Twoje codzienne działania w obszarze telefonicznej obsługi pacjentów – skontaktuj się z nami. Przedstawimy Ci nasze rozwiązania i dostosujemy je do potrzeb Twojej placówki.