W trakcie pierwszej edycji Akademii Managera Ochrony Zdrowia poruszyliśmy najbardziej aktualne zagadnienia związane z zarządzaniem placówkami medycznymi w obecnych czasach. Dziesięciu prelegentów w siedmiu blokach tematycznych przybliżyło uczestnikom skuteczne taktyki działania i nasze doświadczenia w obszarze prowadzenia biznesu medycznego w zmiennych warunkach.
Pierwsze wystąpienie przeprowadził Daniel Nowocin – Doradca Zarządów Placówek Medycznych i CEO Medidesk. Opowiedział uczestnikom o tym, jak placówka medyczna może zaadaptować się do obecnej sytuacji i w dobie Covid-19 nadal generować przychody. Opowiedział o czterech fazach pandemii oraz zasugerował konkretne działania do podjęcia w każdej z nich przez podmioty lecznicze.
W bloku prawnym, uczestnicy Akademii Managera Ochrony Zdrowia, dzięki wiedzy i doświadczeniu Kancelarii Radców Prawnych Bartosz Pawelczyk Krzysztof Kozik s.c. poznali wskazówki ograniczające ryzyko prowadzenia działalności podmiotów leczniczych. Eksperci wyjaśniali wątpliwości dotyczące świadczenia opieki medycznej na odległość z wykorzystaniem telemedycyny oraz obsługi pacjenta przy telekonsultacjach.
W drugiej części spotkania, specjaliści od marketingu podmiotów medycznych — Artur Boczarski i Marcin Cebula z Media Health, opowiedzieli o chatbotach, automatyzacjach komunikacji i działaniach wspierających wizerunek podmiotów medycznych. Wszystko po to, aby skutecznie pozyskiwać pacjentów oraz budować społeczności w dobie social mediów.
W kolejnym wystąpieniu, ekspertki do spraw szkoleń i sukcesu klienta w Medidesk, Urszula Łaskawiec oraz Małgorzata Witek przybliżyły działania, wzorce i zachowania wpływające na efektywność pracy zespołów rejestracji branży medycznej. Pojawiły się także tematy konsultacji zdalnych, przełamywania oporu przed zmianą oraz sposoby na podtrzymanie dobrych nawyków w dobie pracy na odległość.
W trzeciej części spotkania, ekspert z Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, pani Agnieszka Rudnicka-Szymczak przedstawiła uczestnikom działania związane z realizacją założeń budowy Platformy P1, e-recept, e-skierowań oraz Internetowego Konta Pacjenta. O zaletach e-recepty w dobie pandemii nie trzeba było dyskutować.
Pod koniec Akademii Managera Ochrony Zdrowia przedstawione zostały dwa studia przypadków. W pierwszym wystąpieniu Dawid Sakowski – Dyrektor ds. Rozwoju Aplikacji Medidesk oraz Jakub Stępnowski, Zastępca Dyrektora Sprzedaży w Medidesk pokazali zalety wdrożenia technologii VoIP na przykładzie ogólnopolskiej sieci placówek medycznych. Omówili wyzwania dotyczące optymalizacji ruchu telefonicznego oraz zasobów rejestracji do obsługi kontaktów telefonicznych ze strony pacjentów.
W trakcie drugiego studium przypadku, kończącego wydarzenie, ponownie Urszula Łaskawiec z Małgorzatą Witek przedstawiły uczestnikom jak szkolenia zespołu rejestracji mogą przyczynić się do sukcesu placówki medycznej.
Akademia Managera Ochrony Zdrowia jest inicjatywą CEO Medidesk, Daniela Nowocina, który z obserwacji rynku i zgłaszanych potrzeb postanowił przekazać wiedzę i najlepsze wskazówki biznesowe zainteresowanym podmiotom medycznym. 15 maja br. odbyła się pierwsza edycja tego wydarzenia – konferencji która na stałe wpisze się do kalendarza eventĻw branży medycznej w Polsce.
Wśród patronów medialnych wydarzenia należy wymienić i podziękować: Medexpress.pl, Medyczny Magazyn, medinwestycje.pl, Świat Medycyny i Farmacji, Czasopismo OSOZ, Termedia czy RejestratorkaMedyczna.pl. Partnerami wydarzenia byli: Medidesk, Media Health, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, Kancelaria Radców Prawnych Pawelczyk Kozik, Manager Placówki Medycznej czy Polska Federacja Szpitali.
O kolejnych tego typu wydarzeniach w formie offline, czy online będziemy informowali w najbliższym czasie. Dziękujemy za aktywny udział i gorące wsparcie realizacji wirtualnej konferencji Akademia Managera Ochrony Zdrowia.