Kategoria wpisu: Dla Managera
O tym, że każda placówka medyczna powinna posiadać swoją stronę internetową, nie trzeba nikogo przekonywać. Z badania CBOS-u wynika, że 69% polskich internautów szuka w sieci informacji o lekarzach oraz usługach medycznych, 62% przez Internet sprawdza opinie o lekarzach, a 57% szuka danych odnośnie leków, ich przyjmowania i działania. Wynika z tego jednoznacznie, że strona internetowa jest obecnie dla każdej placówki nieodzowną wizytówką, która pozwala na skuteczny marketing usług medycznych.1
Wiele przychodni czy klinik nie ogranicza się jedynie do umieszczania na stronie informacji o oferowanych usługach i przyjmujących lekarzach, podawania danych kontaktowych czy cenników. Coraz częściej spotykanym elementem serwisów placówek jest blog medyczny – jak się okazuje, jego prowadzenie może przynieść przychodni naprawdę wiele korzyści.
Istnieje kilka zasadniczych przyczyn, dla których warto zainwestować w prowadzenie bloga medycznego na stronie placówki.
Należy pamiętać, że prowadzenie bloga nie jest łatwą sprawą – wymaga wiedzy, kreatywności i systematyczności. Jak zatem tworzyć treść na bloga, aby stał się on skutecznym narzędziem marketingu usług medycznych?
1. Liczy się jakość – prowadząc bloga medycznego nie można pozwolić sobie na braki w merytoryce. Artykuły muszą być poprawne, rzetelne, oparte na wiarygodnych źródłach. Nie można publikować treści, które w jakikolwiek sposób mogłyby podważyć kompetencje placówki.
2. Piszemy dla pacjentów – medycyna jest trudną dziedziną, pełną skomplikowanych sformułowań i definicji. Pisząc jednak nawet o bardzo trudnym zagadnieniu, nie można zapominać, że treść skierowana jest do internauty, a więc „zwykłego Kowalskiego”, który nie ma wykształcenia medycznego. Teksty muszą być więc jednocześnie merytoryczne, ale zarazem pisane językiem prostym i zrozumiałym.
3. Spójność przekazu – treści na blogu powinny być jak najbardziej spójne z specyfiką działalności danej placówki. I tak np. blog kliniki stomatologicznej powinien krążyć wokół tematów higieny i zdrowia jamy ustnej. Przychodnia POZ może pisać np. o szeroko rozumianej profilaktyce, a klinika medycyny estetycznej radzić, jakie zabiegi pomogą przy określonych problemach estetycznych. Dzięki temu uda się zbudować spójny wizerunek miejsca wyspecjalizowanego w określonej dziedzinie.
4. Nie tylko tekst – na dobry wpis blogowy składają się nie tylko treści pisane. Artykuł musi być opatrzony dopasowanym do tematu, estetycznym zdjęciem, mile widziane są krótkie filmy video czy infografiki. Dzięki temu wpisy są ciekawsze i na dłużej przyciągają uwagę czytelników.
Blog może być skutecznym narzędziem marketingowym i wizerunkowym, ale w jego prowadzeniu trzeba się wystrzegać błędów!
1. Źródło danych: https://pulsmedycyny.pl/cbos-69-proc-polakow-sprawdza-online-informacje-o-lekarzach-i-uslugach-medycznych-1000613