REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG
TELEFONII INTERNETOWEJ VoIP
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin określa zasady przenoszenia przydzielonego numeru przy zmianie dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych na podstawie art. 325 ustawy z dnia 12 lipca 2024 roku Prawo komunikacji elektronicznej (Dz.U.2024.1221), zgodnie z którym abonent będący stroną umowy z dostawcą usługi komunikacji głosowej, w której przydzielany jest abonentowi numer z planu numeracji krajowej dla publicznych sieci telekomunikacyjnych, może żądać przy zmianie dostawcy usługi komunikacji głosowej przeniesienia przydzielonego numeru do istniejącej sieci operatora.
2. Określenia użyte w niniejszym regulaminie mają następujące znaczenie:
Medidesk – Medidesk spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Władysława Niegolewskiego 17/2, 01-570 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000659580, NIP: 701-065-95-20, REGON: 366382110,
Abonent – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która zawarła Umowę z Medidesk,
Umowa – umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawarta pomiędzy Abonentem a Medidesk,
Dotychczasowy Dostawca Usług – przedsiębiorca telekomunikacyjny, który świadczy usługi na rzecz Abonenta i od którego Abonent zamierza przenieść numer do Nowego Dostawcy Usług;
Nowy Dostawca Usług – inny niż Medidesk przedsiębiorca telekomunikacyjny, z którym Abonent zamierza zawrzeć umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru, który zamierza przenieść z Medidesk,
Regulamin – niniejszy Regulamin przenoszenia przydzielonego numeru przy zmianie dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych,
Pke – ustawa z dnia 12 lipca 2024 roku Prawo komunikacji elektronicznej (Dz.U.2024.1221)) oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy, w szczególności Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 11 grudnia 2018 roku w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telekomunikacyjnych.
§ 2
Zasady postępowania w przypadku wystąpienia o zawarcie umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru
1. Podmiot zainteresowany zawarciem z Medidesk umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru powinien złożyć wniosek na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do Regulaminu.
2. Jednocześnie z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1, należy złożyć:
a. Wniosek o rozwiązanie umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru (na formularzu stanowiącym Załącznik nr 2 do Regulaminu),
b. oświadczenie o udzieleniu Medidesk pełnomocnictwa do przeprowadzenia czynności związanych z przeniesieniem numeru, w szczególności do wypowiedzenia w imieniu abonenta umowy z Dotychczasowym Dostawcą Usług (na formularzu stanowiącym Załącznik nr 3 do Regulaminu),
c. oświadczenie Klienta o świadomości konsekwencji finansowych wynikających z rozwiązania umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z Dotychczasowym Dostawcą Usług oraz oświadczenie o wyborze trybu przeniesienia numeru (na formularzu stanowiącym Załącznik nr 4 do Regulaminu)
3. Wniosek może zostać złożony:
1) w formie pisemnej, poprzez przesłanie oryginałów podpisanych dokumentów na adres określony w § 1 ust. 2;
2) w formie dokumentowej poprzez przesłanie skanów podpisanych dokumentów na adres e-mail: uruchomienia-telco@medidesk.pl
4. We wniosku należy wskazać sposób przesyłania przez Medidesk powiadomień o etapach przeniesienia numeru (telefon, SMS, e-mail, pismo).
5. W przypadku złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 1 oraz dokumentów, o których mowa w ust. 2 w innej formie niż na wzorze udostępnionym przez Medidesk (Załączniki nr 1, 2, 3 i 4 do Regulaminu), w szczególności bez wymaganych danych i oświadczeń, Medidesk zawiadamia o konieczności jego niezwłocznego uzupełnienia wraz z pouczeniem, że jego nieuzupełnienie spowoduje jego pozostawienie bez rozpatrzenia.
6. Medidesk rozpatrzy wniosek w ciągu 3 dni roboczych.
7. Po rozpatrzeniu wniosku wnioskodawca zostanie poinformowany o terminie przeniesienia lub o przyczynie odmowy przeniesienia numeru w sposób wskazany we wniosku.
8. Warunkiem pozytywnego rozpatrzenia wniosku jest zgodność danych wskazanych przez wnioskodawcę z danymi zarejestrowanymi u Dotychczasowego Dostawcy Usług.
9. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, Medidesk niezwłocznie zawrze z wnioskodawcą Umowę.
10. Warunkiem zawarcia Umowy jest spełnienie przez wnioskodawcę warunków wynikających z Prawa Telekomunikacyjnego oraz regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych obwiązującego w Medidesk.
11. Przeniesienie numeru nastąpi z dniem rozwiązania umowy z Dotychczasowym Dostawcą Usług i pod warunkiem przekazania przez niego numeru.
12. Odstąpienie Abonenta od Umowy zawartej z Medidesk nie skutkuje automatycznym anulowaniem przeniesienia numeru.
13. Medidesk powiadomi Abonenta o rozpoczęciu świadczenia usług w dniu przeniesienia numeru, jednocześnie potwierdzając Abonentowi na piśmie przeniesienie numeru.
14. Przeniesienie przydzielonego numeru następuje nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od uzgodnionego z Klientem dnia rozpoczęcia świadczenia usługi komunikacji głosowej przez Medidesk, wskazanego w umowie o świadczenie usług komunikacji elektronicznej z przeniesieniem przydzielonego numeru. Termin rozpoczęcia świadczenia przez Medidesk usługi komunikacji głosowej powinien być zgodny z terminem rozwiązania umowy z dotychczasowym dostawcą usługi komunikacji głosowej. Procesem przeniesienia numeru kieruje Medidesk.
15. Przeniesienie przydzielonego numeru może spowodować przerwę w świadczeniu usług.
16. W przypadku wyboru przez wnioskodawcę trybu przeniesienia numeru do sieci Medidesk bez zachowania okresu wypowiedzenia lub przed upływem końca okresu wymaganego do skorzystania z warunków promocyjnych wynikającego z umowy z Dotychczasowym Dostawcą Usług, Dotychczasowy Dostawca Usług może żądać od wnioskodawcy zaspokojenia roszczeń wynikających z Pke oraz zawartej z Klientem umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
17. Za przeniesienie przydzielonego numeru nie pobiera się opłat od Abonenta.
§ 3
Zasady postępowania w przypadku wystąpienia przez Abonenta do Nowego Dostawcy Usług o przeniesienie przydzielonego numeru z sieci Medidesk
1. Abonent zainteresowany przeniesieniem numeru do Nowego Dostawcy Usług powinien wystąpić z wnioskiem o przeniesienie numeru do Nowego Dostawcy Usług.
2. Abonent może zrezygnować z przeniesienia numeru do Nowego Dostawcy Usług w terminie 2 dni przed planowaną datą przeniesienia.
3. W przypadku wyboru przez Abonenta trybu przeniesienia numeru do Nowego Dostawcy Usług bez zachowania okresu wypowiedzenia, Abonent zobowiązany jest do uiszczenia na rzecz Medidesk opłaty w wysokości równej opłacie abonamentowej za okres wypowiedzenia, nie wyższej jednak niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy powiększonej o karę umowną, o ile taka przysługuje zgodnie z Umową.
4. Przeniesienie przydzielonego numeru następuje nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od uzgodnionego z Klientem dnia rozpoczęcia świadczenia usługi komunikacji głosowej przez Nowego Dostawcę Usługi, wskazanego w umowie o świadczenie usług komunikacji elektronicznej z przeniesieniem przydzielonego numeru. Termin rozpoczęcia świadczenia usługi przez Nowego Dostawcę Usługi komunikacji głosowej powinien być zgodny z terminem rozwiązania umowy z dotychczasowym dostawcą usługi komunikacji głosowej. Procesem przeniesienia numeru kieruje Nowy Dostawca Usługi.
§ 4
Postanowienia końcowe
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.04.2025 roku.
2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie postanowienia prawa polskiego, w szczególności Prawa komunikacji elektronicznej, oraz Regulaminu świadczenia usług telefonii internetowej VoIP Medidesk.
3. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej Medidesk dostępnej pod adresem https://medidesk.pl/.
4. Medidesk zastrzega sobie prawo zmiany treści Regulaminu. Do umów zawartych przed wejściem w życie nowej treści Regulaminu, zastosowanie mają postanowienia Regulaminu w brzmieniu z dnia zawarcia Umowy.
5. Regulamin w nowym brzmieniu będzie obowiązywał od momentu publikacji na stronie internetowej Medidesk, z zastrzeżeniem, iż Medidesk zobowiązuje się poinformować Klienta o zmianie treści Regulaminu na co najmniej 14 (słownie: czternaście) dni przed datą jego publikacji na stronie internetowej Medidesk.
6. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie informacji dotyczącej zmiany treści Regulaminu, w tym jego treści, za pośrednictwem poczty elektronicznej.
7. Klientowi przysługuje prawo do wypowiedzenia Umowy w przypadku braku akceptacji zmiany treści Regulaminu. Wypowiedzenie umowy powinno być złożone w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia powzięcia informacji przez Klienta o zmianie treści Regulaminu.
8. Opis przebiegu przeniesienia numeru, wszelkie terminy, szczegółowe zasady komunikacji międzyoperatorskiej oraz inne aspekty związane z realizacją przeniesienia numeru określa dokumentacja techniczna systemu pośredniczącego w przenoszeniu numerów o nazwie PLICBD. Dokumentacja systemu PLICBD jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
9. Integralną część Regulaminu stanowią następujące załączniki:
Załącznik nr 2 – Wniosek o rozwiązanie umowy z Dotychczasowym Dostawcą Usług