Widok listy

Nowoczesna placówka medyczna na LinkedIn cz. 2

zarządzanie placówką medyczną

LinkedIn to sieć społecznościowa, której możliwości wykraczają poza udostępnianie ciekawych treści. Za pośrednictwem tej platformy możemy zaprezentować się jako nowoczesna placówka medyczna, pozyskać ciekawe kontakty biznesowe, a także efektywnie rekrutować nowych pracowników. Portal oferuje szereg narzędzi, dzięki którym możemy dotrzeć do idealnych kandydatów. Jak to robić? Jakich błędów się wystrzegać?

Czym różni się LinkedIn od platform do rekrutacji pracowników?

Portal LinkedIn jest platformą społecznościową. Różni się jednak od Facebooka, Instagrama czy Twittera. Jego użytkowników tworzą profesjonalni specjaliści z różnych branż oraz firmy. Portal ma wiele funkcji – możliwość wyszukiwania i pozyskiwania kontaktów: pracowników, partnerów biznesowych oraz klientów to tylko jedne z nich. W porównaniu do typowych portali z ogłoszeniami ma dużo więcej możliwości. Przede wszystkim daje przestrzeń do zaprezentowania wizerunku firmy. Dlatego wiele nowoczesnych placówek medycznych decyduje się na założenie profilu i udzielanie się na LinkedIn w ramach aktywnej komunikacji. Za pomocą odpowiedniej aktywności można podnieść atrakcyjność swojego biznesu nie tylko w oczach klientów czy pacjentów, ale również potencjalnych pracowników, czy kontrahentów.

Co więcej, LinkedIn daje możliwość dotarcia do bardzo precyzyjnie określonej grupy odbiorców. Sieć społecznościowa umożliwia wgląd w strukturę różnych firm, a także uzyskanie informacji na temat wykształcenia, doświadczenia oraz roli w firmie poszczególnych pracowników, czy innych specjalistów. W ramach platformy społecznościowej możemy również docierać do interesujących nas osób na podstawie ich zainteresowań i aktywności. To ciekawe, choć nie zawsze doceniane kryterium podczas rekrutacji. LinkedIn ma również tę przewagę, że umożliwia dostęp nie tylko do osób aktywnie poszukujących pracy, ale również tych, którzy rzadko kiedy zaglądają na portale z ogłoszeniami. W jego ramach możemy dotrzeć do specjalistów zajmujących wysokie stanowiska, członków zarządu, freelancerów oraz indywidualnych przedsiębiorców – i to nie tylko na przestrzeni lokalnej, ale również międzynarodowej.

[reklama id=”10685″]

Jak rekrutować pracowników medycznych i niemedycznych na LinkedIn?

Na portalu LinkedIn możemy zamieszczać ogłoszenia rekrutacyjne. Sam proces publikacji jest prosty i stosunkowo intuicyjny – szczególnie gdy mamy wcześniej przygotowaną treść takiej oferty pracy. Serwis umożliwia szczegółowe profilowanie. Możemy określić m.in. poziom wykształcenia, umiejętności, czy zainteresowania potencjalnych kandydatów. Możliwe jest również wykluczanie niektórych parametrów – np. wykształcenia wyższego, gdy szukamy stażystów, czy pracowników na stanowiska, które tego nie wymagają. Efektywność takiej oferty zależy od wielu czynników – atrakcyjności ogłoszenia, dobrego dopasowania grupy docelowej, czy branży. Warto pamiętać, że na odzew ze strony potencjalnych pracowników ma wpływ również wizerunek naszej firmy. Im lepiej zaprezentujemy się w ich oczach jako nowoczesna placówka medyczna, tym większa szansa na pozyskanie interesujących specjalistów.

zarządzanie placówką medyczną

Jak pozyskiwać klientów oraz partnerów biznesowych?

LinkedIn służy jednak nie tylko rekrutacji – jest również świetnym miejscem do prowadzenia kampanii – szczególnie tych B2B. W ramach serwisu istnieje wiele możliwości przyciągnięcia uwagi do oferty naszej placówki. Możemy zachęcać potencjalnych klientów do bezpośredniego kontaktu celem przedstawienia oferty, organizować promocje lub pozyskiwać ich zainteresowanie stopniowo, np. udostępniając przydatną wiedzę, czy zachęcając do zapisu na newsletter. Doskonale sprawdzają się ciekawe treści udostępniane na blogu, w formie ebooka, infografiki, czy webinarów. Świetnym narzędziem do pozyskiwania leadów jest też formularz kontaktowy – udostępniony bezpośrednio w sieci społecznościowej lub na dedykowanej stronie landing page.

Jakiego rodzaju treści może udostępniać placówka medyczna?

Trzeba jednak pamiętać, że marketing w medycynie rządzi się swoimi prawami – również w przestrzeni mediów społecznościowych. Nie reklamujemy treści mówiących o efektywności oferowanych usług leczniczych. Placówki mogą jednak kształtować swój wizerunek, wykorzystując inne aspekty działalności. Warto np. promować zdrowy styl życia i wspierać zdrowe nawyki związane ze specyfiką branży. Innym pomysłem może być zachęcanie do badań profilaktycznych. Możemy też dzielić się sprytnymi rozwiązaniami ułatwiającymi pracę nowoczesnej placówki medycznej – nowinkami technologicznymi, wdrażanymi metodami pracy, czy ciekawymi narzędziami, które ją automatyzują lub usprawniają, a także wprowadzają udogodnienia dla pacjentów.

Częste błędy osób prowadzących strony firmowe na LinkedIn

Do prowadzenia profilu firmowego na LinkedIn można podejść na kilka sposobów. Niezależnie jednak od tego, z jakim przekazem chcemy się tam zaprezentować, warto się do tego odpowiednio przygotować. Nie chcemy przecież popełniać błędów już na starcie. Do najczęstszych grzechów przedsiębiorców na LinkedIn należy bierność, czyli duże przerwy w komunikacji. Bez regularnych, angażujących treści nie sposób zyskać popularności wśród odbiorców. Podobnie, gdy nie będziemy odpisywać na ich wiadomości i sugestie. Innym problemem jest brak spójności. Nieaktualne dane, stare logo, czy przekierowanie do nieaktywnej strony mogą skutecznie wprowadzić w błąd potencjalnych klientów lub pracowników, zniechęcając ich do dalszych prób kontaktu.

Z obserwacji ekspertów Medidesk wynika też, że wiele placówek nie wykorzystuje potencjału, który już mają – potencjału swoich pracowników. Mowa tu nie tylko o umieszczeniu linku do strony na LinkedIn w stopce mailowej. Warto też zachęcić ich do angażowania się w codzienne życie profilu firmowego. Polecenia ze strony pracowników i innych specjalistów identyfikujących się z naszą firmą pomagają budować wiarygodny wizerunek placówki. Nowoczesna placówka medyczna powinna prowadzić komunikację w mediach społecznościowych na bazie wcześniej opracowanej strategii. Planując ją na LinkedIn, warto postawić na profesjonalizm, wiarygodność, spójny przekaz oraz budowanie zaangażowanej społeczności.

Na temat tego, jak założyć i prowadzić skuteczną stronę firmową na LinkedIn piszemy również w pierwszej części artykułu.

BĄDŹ W KONTAKCIE

Masz pytania?
Skontaktuj się!

Już ponad 600 placówek medycznych udoskonala swoje usługi i zwiększa swoje zarobki z Medidesk.

Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Medidesk sprawdzi się w Twojej placówce, umów się na rozmowę z naszym ekspertem!

Umów się na rozmowęGroup 6 Copy 2

WEBINARY MEDIDESK

Jak zwiększyć
przychody placówki medycznej?

Co byś zrobił, gdybyśmy powiedzieli Ci, że możesz znacząco zwiększyć zarobki swojej kliniki, wprowadzając tylko kilka prostych zmian?

  • Skutecznie rozwijaj swoją placówkę
  • Poznaj aktualne trendy obsługi klienta
  • Buduj dobre relacje z pacjentami
  • Wdrażaj procedury, które zwiększą Twoją sprzedaż
Zapisz się