Widok listy

Rola szkoleń prosprzedażowych dla rejestracji medycznej

Rejestratorki medyczne podczas pracy.

Rola szkoleń prosprzedażowych dla rejestracji medycznej

Każda placówka medyczna powinna zadbać o regularne szkolenia posprzedażowe zatrudnionego personelu.

Dzięki temu możliwe staje się bardziej świadome i efektywniejsze wykonywanie codziennych obowiązków przez pracowników oraz realizowanie założonych celów biznesowych. W dzisiejszym wpisie analizujemy, w jaki sposób poprzez szkolenia prosprzedażowe zespołu możemy w krótkim czasie odczuwalnie poprawić skuteczność pracy rejestracji medycznej i osiągnąć większe zyski.

Dlaczego pracownicy rejestracji powinni brać udział w szkoleniach z technik sprzedaży?

  • Dzięki szkoleniom osoby odpowiedzialne za kontakt z pacjentami nauczą się w odpowiedni sposób prowadzić rozmowy, aby osiągnąć zamierzone cele (np. zapisanie na wizytę, umówienie badania, itd.)
  • Szkolenia sprzedażowe uczą pracowników budowania pozytywnych i długotrwałych relacji z pacjentami
  • Znajomość odpowiednich technik sprzedażowych przekłada się również w bezpośrednim stopniu na budowanie wizerunku placówki medycznej

[reklama id=”10679″]

Budowanie relacji z pacjentami

W jaki sposób obsłużyć pacjenta, aby był on zadowolony od początku do końca z obsługi? Nie jest to łatwe zadanie, jednakże wypracowanie prawidłowych zachowań i schematów działania jest niezbędne, aby z powodzeniem wykonywać codzienne obowiązki w rejestracji medycznej. Każdego dnia do placówek medycznych zgłaszają się (osobiście, telefonicznie, mailowo, poprzez formularze kontaktowe na stronie WWW) pacjenci, którzy oczekują profesjonalnej obsługi na najwyższym poziomie. W dobie stale rosnącej konkurencji w sektorze usług medycznych przeszkolenie pracowników rejestracji pod kątem sprzedażowym, nauczenie ich właściwej postawy wobec pacjentów i wreszcie uświadomienie im, że każdy pacjent powinien być traktowany w sposób indywidualny oraz z należnym mu szacunkiem.

Trudni pacjenci – skuteczne nawiązywanie dialogu w ramach działań sprzedażowych

Powodów, dla których nawet z pozoru spokojni i opanowani pacjenci mogą wpaść w furię jest naprawdę bardzo wiele. Okazuje się, że przyczyną okazywanego niezadowolenia może stać się odległy termin konsultacji lekarskiej lub zabiegu, odmowa udzielenia pomocy według określonych wytycznych pacjenta, niekompetentna obsługa w rejestracji, a nawet brak miejsca parkingowego przed placówką. Pacjenci stanowią bowiem bardzo specyficzną grupę klientów: są to osoby chore lub wykonujące badania w kierunku potwierdzenia konkretnych schorzeń, zmagający się z dolegliwościami bólowymi, złym samopoczuciem, a nawet stanami depresyjnymi. W takim przypadku nie trzeba wcale wiele, aby sprawić, że pacjent stanie się osobą, z którą bardzo ciężko jest się porozumieć. W związku z tym, że każdej placówce medycznej powinno zależeć zarówno na osiąganiu zysków, jak również wypracowaniu jak najlepszego wizerunku, pracownicy rejestracji medycznej powinni zostać nauczeni, w jaki sposób rozmawiać z trudnymi pacjentami, aby „wilk był syty i owca cała”.

W środowisku medycznym istnieje powiedzenie, że „jeden zadowolony pacjent przyprowadzi do Twojej placówki medycznej pięć kolejnych osób. Jeden niezadowolony sprawi, że kolejnych kilkunastu zrezygnuje z zaplanowanej wizyty.” Warto wziąć powyższe rozważania głęboko do serca, ponieważ w dobie stale rosnącej konkurencji w branży medycznej, utrata chociażby jednego pacjenta może stać się dla placówki medycznej odczuwalna finansowo. Utrata potencjalnego zarobku, nadwyrężony wizerunek w środowisku, niepotrzebne nerwy i wiele innych negatywnych zachowań mogą zostać wyeliminowane dzięki wdrożeniu szkoleń sprzedażowych dla pracowników rejestracji medycznej. Każda osoba, która na co dzień zajmuje się kontaktem z pacjentami powinna wiedzieć, w jaki sposób skutecznie się z nimi komunikować i jednocześnie realizować postawione przez kierownictwo i kadrę menadżerską cele sprzedażowe.

System Medidesk – narzędzie pozwalające na zwiększenie sprzedaży usług medycznych

Chcielibyśmy przekazać w Państwa ręce innowacyjny system Medidesk, który został stworzony w zeszłym roku, jako odpowiedź na zapotrzebowanie sektora medycznego na narzędzie, które będzie stanowić wsparcie i pozwoli na zautomatyzowanie wszystkich działań związanych z obsługą pacjentów w przychodniach lekarskich i szpitalach.

Najważniejsze zalety innowacyjnego systemu Medidesk:

  • Umożliwia analizę zgłoszeń w czasie rzeczywistym
  • Zapewnia kontrolę procesu umawiania wizyty
  • Odczuwalnie wspiera pracę rejestracji medycznej
  • Motywuje pracowników do rzetelnego wykonywania obowiązków służbowych
  • Umożliwia weryfikację poszczególnych rejestratorek
  • Kreuje nowe standardy obsługi pacjentów
  • Wspiera kontrolę wydatków na cele marketingowe
  • Wpływa na wzrost przychodów placówki medycznej

Po zalogowaniu do swojego panelu osoby zarządzające placówkami medycznymi mogą na bieżąco kontrolować, ile zgłoszeń (telefonicznych i mailowych) pozostało bez jakiejkolwiek odpowiedzi ze strony rejestracji, a także do ilu potencjalnych pacjentów oddzwoniono lub odpisano na pytanie zadane poprzez formularz. Pozwala to na zachowanie ciągłej kontroli efektywności pracy zatrudnianych osób, a dla pracowników rejestracji stanowi dodatkową motywację do tego, aby rzetelnie wykonywać wszystkie powierzone obowiązki.

Proces wdrożenia systemu Medidesk do konkretnej placówki medycznej jest szybki i nieskomplikowany. W ciągu jednego dnia Klient otrzymuje aktywną aplikację z oddzielnymi loginami dla wszystkich pracowników. Dzięki temu właściciele i menadżerowie przychodni lekarskich i szpitali mogą w pełni kontrolować pracę rejestracji w zakresie odbierania telefonów od pacjentów.

Pracownicy rejestracji medycznej placówki, która ma wdrożoną aplikację Medidesk mają możliwość śledzenia w czasie rzeczywistym wszystkich otrzymywanych połączeń, maili i formularzy ze strony WWW. Po odpowiednim przeszkoleniu zatrudnionych pracowników pod kątem prosprzedażowym możemy spodziewać się wzrostu zainteresowania usługami przez potencjalnych pacjentów, a tym samym odczuwalnego wzrostu przychodów. Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy do współpracy!

BĄDŹ W KONTAKCIE

Masz pytania?
Skontaktuj się!

Już ponad 600 placówek medycznych udoskonala swoje usługi i zwiększa swoje zarobki z Medidesk.

Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Medidesk sprawdzi się w Twojej placówce, umów się na rozmowę z naszym ekspertem!

Umów się na rozmowęGroup 6 Copy 2

WEBINARY MEDIDESK

Jak zwiększyć
przychody placówki medycznej?

Co byś zrobił, gdybyśmy powiedzieli Ci, że możesz znacząco zwiększyć zarobki swojej kliniki, wprowadzając tylko kilka prostych zmian?

  • Skutecznie rozwijaj swoją placówkę
  • Poznaj aktualne trendy obsługi klienta
  • Buduj dobre relacje z pacjentami
  • Wdrażaj procedury, które zwiększą Twoją sprzedaż
Zapisz się