Rozwój i innowacje to dewiza Medidesk – wywiad z Dawidem Sakowskim, nowym Head of Product w Medidesk
Zacznijmy od podstaw – czym jest Medidesk?
Aplikacja Medidesk funkcjonuje na rynku już od kilku lat, a rozwiązaniom telekomunikacyjnym i technologicznym jakie oferuje, zaufało już ponad pół tysiąca placówek medycznych w naszym kraju i za granicą. Jak wielu klientów, tak wiele różnych próśb o dodanie nowych funkcjonalności w aplikacji. Wychodząc im naprzeciw, obecnie wprowadzamy największą od dwóch lat aktualizację, podyktowaną potrzebami o jakich komunikowali nas nasi użytkownicy. I to właśnie piecza nad projektem wprowadzenia zmian stanowi moje główne zadanie w chwili obecnej.
Objąłeś stanowisko Head of Product. To spełnienie Twoich marzeń? Czujesz, że techniczne aspekty są Twoją mocną stroną?
Powiedzieć, że jestem head of product managerem to trochę za mało. Dość dobrze moje podejście do pracy odzwierciedla moje motto, zgodnie z którym połączenie pasji i pracy ma ogromne znaczenie w branży IT. Nie wyobrażam sobie zajmować się czymś, co nie sprawia mi przyjemności. Od zawsze sprawy technologiczne, startupowe zajmowały szczególne miejsce w moim sercu. Pracowałem m.in. przy takich projektach, jak aplikacja mobilna „For better life”, startup Share2Sell, a także przy portalu aktywni.pl. Odpowiadałem również za platformy e-learningowe dla wolontariuszy sportowych.
Jak wyglądała Twoja ścieżka rozwoju w firmie?
W Medidesk pracuję od samego początku powstania firmy. Zajmowałem się tutaj każdym z aspektów funkcjonowania firmy i aplikacji po trochu, dlatego każdy dział znam prawie na wylot. Przeszedłem przez wszystkie szczeble Medidesk. Odpowiadałem za pomoc techniczną, obsługę klienta, wdrożenie nowych klientów, rozwój aplikacji o nowe funkcjonalności, a także pomoc w sprzedaży. Utworzyłem Dział Usług operatorskich TELCO oraz Dział Wdrożeń.
A teraz przyszła kolej na to, byś to Ty stanął na czele zmian w całej firmie. Możesz opowiedzieć o nich coś więcej?
W 2023r. chcemy położyć szczególny nacisk na rozwój nowych funkcjonalności, które pomogą w lepszym funkcjonowaniu zespołom rejestracji placówek medycznych. Poprzedni rok spożytkowaliśmy na wnikliwe badania potrzeb naszych konsumentów, czego efekty niedługo ujrzą światło dzienne. Żeby nie zdradzać wszystkich szczegółów, powiem tylko, że między innymi pracujemy nad funkcjonalnością tzw. komunikacji pomiędzy członkami zespołów rejestracyjnych, korzystających z Medidesk.
Prace nad systemem pozyskiwania nowych pacjentów również nabierają tempa. Wysyłka wiadomości SMS z poziomu samej aplikacji czy prace nad integracją systemów HIS to kolejne z wielu wprowadzanych i usprawnianych przez nas elementów. Rzecz jasna, działamy również nad bardziej prozaicznymi, acz równie ważnymi zmianami, takimi jak wprowadzenie bazy wiedzy, która umożliwi sprawniejsze wdrażanie nowych rejestratorek i rejestratorów do pracy z naszą aplikacją.
Za zmianami w aplikacji idą zapewne także modyfikacje struktur wewnętrznych. Co zmienia się w zespole IT?
Tak, nie ulega wątpliwości, że do sprawnego i jakościowego wprowadzenia planowanych przez nas zmian, niezbędna będzie pomoc. Z tego powodu zmiany zachodzą również na płaszczyźnie wewnętrznej w naszej firmie. Został powołany nowy czteroosobowy zespół, który ma odpowiadać tylko i wyłącznie za integrację systemów HIS. Zaproszenie do współpracy przyjął Jakub Neuman, który będzie mocnym wsparciem dla działu IT stając się jednocześnie jego liderem. Na pokład wchodzi również Karol Stoinski (z misją wsparcia działu integracji), Dawid Sikorski (project manager IT) oraz Paweł Białecki (back-end). Dalej prowadzimy rekrutację na stanowisko front-endowca i back-endowca. Ponadto nad nowymi funkcjonalnościami w Medidesk będziemy działać wspólnie z dwiema firmami outsourcingowymi – XCactus oraz ExplorerIT.
Jakie cele stawiasz sobie i tak rozbudowanemu zespołowi? Co zamierzacie osiągnąć poprzez wdrożenie nowych funkcji w aplikacji Medidesk?
Zależy nam na tym, aby aplikacja służyła zespołom rejestracji na najwyższym poziomie. Chcemy, by była niezawodna, intuicyjna i sprawna, a zarazem podtrzymywała wysokie standardy obsługi pacjenta. Dzięki komunikatom, jakie otrzymywaliśmy przez ostatni rok, jesteśmy w stanie zrealizować wszystkie uwagi i sugestie, związane z przydatnymi z perspektywy użytkownika funkcjonalnościami naszej aplikacji. Co więcej, te propozycje już wdrażamy w życie, by spełnić pokładane w nas oczekiwania. Pracujemy i działamy, by uczynić Medidesk jeszcze lepszym i bardziej efektywnym oraz przyjaznym narzędziem pracy.
Brzmi ambitnie! Trzymam zatem kciuki, by zmiany, na których czele stajesz obrał właściwy kierunek.
Dziękuję, dokładamy wszelkich starań jako zespół, by zadowolić nie tylko naszych klientów, ale i nas. Stawiamy sobie wysoko poprzeczkę i jesteśmy dla siebie nawzajem pierwszymi krytykami (konstruktywnymi, oczywiście), by dostarczyć nową aplikację Medidesk jako produkt jak najwyższej jakości. Czy uda nam się tego dokonać – czas pokaże, ale mam nadzieję, że nasi klienci przekonają się o tym już niebawem.
BĄDŹ W KONTAKCIE
Masz pytania?
Skontaktuj się!
Już ponad 600 placówek medycznych udoskonala swoje usługi i zwiększa swoje zarobki z Medidesk.
Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Medidesk sprawdzi się w Twojej placówce, umów się na rozmowę z naszym ekspertem!
WEBINARY MEDIDESK
Jak zwiększyć
przychody placówki medycznej?
Co byś zrobił, gdybyśmy powiedzieli Ci, że możesz znacząco zwiększyć zarobki swojej kliniki, wprowadzając tylko kilka prostych zmian?