
Do dokumentacji indywidualnej wewnętrznej włącza się dokumentację udostępnioną przez pacjenta lub zamieszcza się adres repozytorium, pod którym znajduje się dokumentacja udostępniona za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli dokumentację przedstawiono w postaci papierowej, wówczas do dokumentacji w postaci elektronicznej załącza się jej cyfrowe odwzorowanie lub odnotowuje się zawarte w udostępnionej dokumentacji informacje, które są istotne dla procesu diagnostycznego, leczniczego, pielęgnacyjnego lub rehabilitacyjnego.
W takim przypadku dokumentację dostarczoną przez pacjenta w postaci papierowej zwracasz mu, a w przypadku braku możliwości zwrotu, możesz ją zniszczyć w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta.
Dokumentu włączonego do dokumentacji indywidualnej wewnętrznej w postaci papierowej nie możesz z niej usunąć; wyjątek stanowi dokumentacja indywidualna udostępniona przez pacjenta i włączona na czas hospitalizacji do historii choroby, zwłaszcza wyniki wcześniejszych badań diagnostycznych, karta przebiegu ciąży, karty informacyjne z leczenia szpitalnego, zaświadczenia, orzeczenia oraz opinie, które zwraca się za pokwitowaniem pacjentowi przy wypisie.
Marta Bogusiak, radca prawny, partner w kancelarii Bogusiak Uzdrowska Kowalczyk Radcowie Prawni sp. p. w Łodzi


BĄDŹ W KONTAKCIE
Masz pytania?
Skontaktuj się!
Już ponad 600 placówek medycznych udoskonala swoje usługi i zwiększa swoje zarobki z Medidesk.
Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Medidesk sprawdzi się w Twojej placówce, umów się na rozmowę z naszym ekspertem!

WEBINARY MEDIDESK
Jak zwiększyć
przychody placówki medycznej?
Co byś zrobił, gdybyśmy powiedzieli Ci, że możesz znacząco zwiększyć zarobki swojej kliniki, wprowadzając tylko kilka prostych zmian?
