Nowoczesne gabinety i kliniki medyczne używają technik marketingowych skrojonych na potrzeby XXI wieku. W gąszczu możliwości działań online tworzą się jednak nowe dylematy. Które kanały pozyskiwania pacjentów są najbardziej opłacalne? Czy warto skupić się na jednym, a może warto dywersyfikować działania online? Swoją wiedzą i doświadczeniem dzielą się eksperci Medidesk.
Skuteczne kanały reklamy online – czyli jakie?
Nowoczesna placówka medyczna ma do dyspozycji wiele możliwości pozyskiwania pacjentów. Kluczowe jest zrozumienie, w jakich okolicznościach szukają oni usług, które możemy im zaoferować. Do najpopularniejszych obecnie płatnych kanałów sprzedażowych należą z pewnością:
- reklamy płatne w wyszukiwarce,
- reklamy na stronach i w serwisach partnerskich,
- reklamy w mediach społecznościowych,
- wizytówki firmowe w serwisach branżowych,
- artykuły sponsorowane.
Każdy z nich oferuje dotarcie do osób o określonym kręgu zainteresowań i potrzeb. Zadaniem managera jest bieżące podejmowanie decyzji o tym, które z nich są aktualnie najbardziej opłacalne w odniesieniu do strategii działania placówki.
Płatne kampanie reklamowe – czy zawsze są skuteczne?
Reklama płatna to szybki sposób na poszerzenie zasięgów i dotarcie do większej puli potencjalnych pacjentów. Należy jednak pamiętać, że żadna kampania nie zagwarantuje nam zysku, jeśli nie będzie przemyślana. Tworząc niedopracowane kreacje reklamowe łatwo „przepalić” środki. Do odbiorców trzeba nie tylko dotrzeć, ale też trafić w ich potrzeby, zainteresować ofertą i maksymalnie ułatwić skorzystanie z usługi. Podstawowym błędem w strategii marketingowej jest działanie bez wcześniejszego określenia priorytetów. Dlatego, zanim przystąpimy do tworzenia reklam, warto zastanowić się, jaka jest nasza grupa docelowa i cele konwersji. Innymi słowy – kim są osoby, do których chcemy dotrzeć i jakich konkretnie działań od nich oczekujemy (np. telefon do placówki, wypełnienie formularza kontaktowego lub umówienie wizyty poprzez system rezerwacji online).
Prowadzenie kampanii nowoczesnej placówki medycznej – samodzielnie czy z pomocą agencji?
Kampanie sprzedażowe to złożone zagadnienie. Nierzadko wymaga znajomości rynku, nowoczesnych rozwiązań i trendów. Jeśli nie mamy tych kompetencji lub są one niewystarczające, możemy skorzystać z zasobów i doświadczeń agencji marketingu internetowego. W czym mogą pomóc nam specjaliści? Zwykle, zanim zaproponują oni konkretne działania, wcześniej sprawdzą potencjał i możliwości placówki. Nie każdy model sprzedażowy jest odpowiedni do zaaplikowania w każdej firmie. Istnieją specyficzne usługi, dla których popularne metody marketingowe się nie sprawdzą. Wśród ofert placówek medycznych takie sytuacje nie należą do rzadkości. Ekspercka analiza może wykazać, które inwestycje mają potencjał, by się zwrócić, a które są zdecydowanie nieopłacalne. Dzięki temu zmniejszymy ryzyko niepotrzebnych wydatków w kanałach, w których koszt pozyskania pacjenta jest zbyt wysoki w porównaniu z zyskiem z umówionej wizyty.
Landing page a skuteczna kampania sprzedażowa
Udało nam się ustalić grupę docelową, cele kampanii, a także zdobyć uwagę potencjalnego pacjenta – co dalej? Teraz należy pokierować odbiorcą tak, by utwierdzić go w przekonaniu, że nasza usługa to dobry wybór. Następnie powinniśmy mu umożliwić zapis, wykonanie telefonu, przesłanie formularza lub zakup (cokolwiek jest celem naszej konwersji). Do tego celu bardzo często wykorzystuje się landing page, czyli tzw. stronę lądowania, gdzie potencjalny klient zostaje przekierowany z reklamy w mediach społecznościowych lub wyszukiwarki. Od głównej strony placówki różni się on zwięzłością – zazwyczaj skupia się tylko na jednej usłudze lub konkretnym aspekcie działania placówki. Dzięki temu uwaga potencjalnego pacjenta nie zostaje rozproszona – otrzymuje on dokładnie te informacje, które zainteresowały go w reklamie. Landing page może być podstroną w naszej głównej domenie lub osobną stroną pozycjonującą się odrębnie na ściśle określone hasło.
Weryfikuj skuteczność prowadzonych działań marketingowych!
Prowadzenie działań sprzedażowych to proces. Każda kolejna kampania jest w stanie dostarczyć nam bardzo cennych wniosków. Na ich podstawie możemy usprawniać dotychczasowe działania marketingowe i nie tylko. Niekiedy kampania reklamowa jest w stanie obnażyć niedociągnięcia np. w sektorze obsługi pacjenta lub braki w ofercie. Traktując te dane jako wskazówkę, możemy ulepszać działanie naszego biznesu medycznego, a w przyszłości jeszcze celniej trafiać w potrzeby naszych klientów. Jak to sprawdzać? Do dyspozycji mamy liczne narzędzia analityczne. Podstawowym jest Google Analytics. Na rynku znajdziemy również inne bardzo przydatne rozwiązania. Jednym z nich jest system Medidesk, który łączy m.in. narzędzia dla rejestracji medycznej z panelem analitycznym dla managera nowoczesnej placówki medycznej. W ten sposób wszystkie cenne wnioski możemy porównywać i wyciągać w jednym miejscu.
BĄDŹ W KONTAKCIE
Masz pytania?
Skontaktuj się!
Już ponad 600 placówek medycznych udoskonala swoje usługi i zwiększa swoje zarobki z Medidesk.
Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Medidesk sprawdzi się w Twojej placówce, umów się na rozmowę z naszym ekspertem!
WEBINARY MEDIDESK
Jak zwiększyć
przychody placówki medycznej?
Co byś zrobił, gdybyśmy powiedzieli Ci, że możesz znacząco zwiększyć zarobki swojej kliniki, wprowadzając tylko kilka prostych zmian?