Widok listy

Statusowanie, czyli jak być najlepszą rejestratorką w zespole

Jedną z najważniejszych funkcji aplikacji Medidesk jest statusowanie. Choć w pierwszej chwili termin ten może brzmieć dość obco, to jednak nie jest niczym skomplikowanym. Status to bowiem nic innego, jak informacja o tym, jak zakończyła się dana rozmowa z pacjentem.

Standardowo aplikacja Medidesk ma wgrane trzy podstawowe statusy:

  • UMÓWIONA WIZYTA
  • ZGŁOSZENIE W OBSŁUDZE, czyli wizyta w trakcie umawiania (np. ze względu na konieczność oczekiwania na potwierdzenie lekarza),
  • ZGŁOSZENIE BEZ WIZYTY, czyli wizyta nie została umówiona (np. ze względu na brak wolnych terminów, zbyt wysoką cenę wizyty itp.).

Co ważne, osoby zarządzające placówką mogą zmodyfikować statusy wedle własnych potrzeb, dopasowując je np. do profilu działalności oraz liczby zatrudnionych pracowników. Statusy pozwalają także analizować, które źródła kontaktu są najbardziej efektywne oraz jakie są najczęstsze powody braku umówienia wizyty. Jeśli będą to np. zbyt wysokie ceny, mogą zmodyfikować politykę cenową, choć tu wchodzimy już bardzo mocno w kompetencje menadżerów. Skupimy się przede wszystkim na tym, jakie korzyści niesie statusowanie bezpośrednio dla rejestratorek.

Spokój i dobra organizacja

Na początek warto uświadomić sobie, że statusowania z jednej strony nie ma się co obawiać, bo zapamiętanie kilku statusów oraz sposobów ich oznaczania jest naprawdę dziecinnie proste, a z drugiej strony – czynności tej nie powinno się traktować jak „zła koniecznego”. Pozwala ona bowiem przy minimalnym nakładzie czasu, zachować w rejestracji absolutny porządek – już na pierwszy rzut oka widać, która rozmowa została zakończona, do którego pacjenta trzeba oddzwonić po potwierdzeniu terminu wizyty przez lekarza, gdzie z wizyty zrezygnowano, zmieniono jej termin itp. Dzięki temu rejestratorki mogą zapomnieć o uciążliwym systemie karteczkowym, pospiesznym przekazywaniu sobie informacji między zmianami czy poszukiwaniu w pamięci telefonu numeru pacjenta, do którego trzeba oddzwonić. Wszystkie informacje znajdują się w jednym miejscu, są czytelnie oznaczone i dostępne od razu po zalogowaniu się do aplikacji.

[reklama id=”10679″]

Rejestracja jest zespołem!

Warto pamiętać, że rejestratorki w placówce medycznej są zespołem i choć oczywiście podlegają indywidualnej ocenie jako pracownice, to jednak ich odpowiedzialność za osiągane wyniki – w tym przypadku liczbę umówionych wizyt – jest w dużej mierze wspólna.

Prawidłowe i rzetelne statusowanie:

  • pomaga osiągać cele wyznaczane przez osoby zarządzające placówką, a to może pozytywnie wpłynąć np. na poziom wynagrodzenia poprzez premie czy podwyżki;

  • pomaga w pracy innym członkom zespołu, a dobra atmosfera w miejscu pracy jest bardzo ważna (warto wychodzić z założenia, że każdy chciałby zaczynać dzień wiedząc, że poprzedniczka zostawiła wszystkie statusy zgodnie z rzeczywistością – przekazujmy więc współpracownikom zmianę w takiej formie, w jakiej chcielibyśmy ją otrzymać);

  • buduje nasz wizerunek jako pracownika odpowiedzialnego, zaangażowanego i rzetelnego.

Podsumowując – co wynika z funkcji statusowania w aplikacji Medidesk dla rejestratorki? Właściwie w pełni automatyczne doskonałe zorganizowanie pracy! Dodatkowa korzyść to także zminimalizowanie stresu i nerwów, które mogą towarzyszyć np. zagubieniu kartki z informacjami od koleżanki z poprzedniej zmiany albo temu, że brakuje czasu, by z nią spokojnie porozmawiać. Praca staje się spokojniejsza, a przez to bardziej sprawna i efektywna.

Zobacz już teraz w jaki sposób poprawić jakość obsługi!

BĄDŹ W KONTAKCIE

Masz pytania?
Skontaktuj się!

Już ponad 600 placówek medycznych udoskonala swoje usługi i zwiększa swoje zarobki z Medidesk.

Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Medidesk sprawdzi się w Twojej placówce, umów się na rozmowę z naszym ekspertem!

Umów się na rozmowęGroup 6 Copy 2

WEBINARY MEDIDESK

Jak zwiększyć
przychody placówki medycznej?

Co byś zrobił, gdybyśmy powiedzieli Ci, że możesz znacząco zwiększyć zarobki swojej kliniki, wprowadzając tylko kilka prostych zmian?

  • Skutecznie rozwijaj swoją placówkę
  • Poznaj aktualne trendy obsługi klienta
  • Buduj dobre relacje z pacjentami
  • Wdrażaj procedury, które zwiększą Twoją sprzedaż
Zapisz się