Statusowanie, czyli jak być najlepszą rejestratorką w zespole

Statusowanie, czyli jak być najlepszą rejestratorką w zespole

Aplikacja Medidesk daje pracownikom rejestracji możliwość szybkiego i wygodnego statusowania, czyli przekazywania informacji o tym, jaka jest aktualna sytuacja każdego poszczególnego zgłoszenia od pacjenta. Co warte podkreślenia, każda rejestratorka może wykorzystać tę funkcjonalność do usprawnienia własnej pracy i budowania wizerunku pracownika kompetentnego, zaangażowanego i sumiennego.

Jedną z najważniejszych funkcji aplikacji Medidesk jest statusowanie. Choć w pierwszej chwili termin ten może brzmieć dość obco, to jednak nie jest niczym skomplikowanym. Status to bowiem nic innego, jak informacja o tym, jak zakończyła się dana rozmowa z pacjentem.

Standardowo aplikacja Medidesk ma wgrane trzy podstawowe statusy:

  • UMÓWIONA WIZYTA
  • ZGŁOSZENIE W OBSŁUDZE, czyli wizyta w trakcie umawiania (np. ze względu na konieczność oczekiwania na potwierdzenie lekarza),
  • ZGŁOSZENIE BEZ WIZYTY, czyli wizyta nie została umówiona (np. ze względu na brak wolnych terminów, zbyt wysoką cenę wizyty itp.).

Co ważne, osoby zarządzające placówką mogą zmodyfikować statusy wedle własnych potrzeb, dopasowując je np. do profilu działalności oraz liczby zatrudnionych pracowników. Statusy pozwalają także analizować, które źródła kontaktu są najbardziej efektywne oraz jakie są najczęstsze powody braku umówienia wizyty. Jeśli będą to np. zbyt wysokie ceny, mogą zmodyfikować politykę cenową, choć tu wchodzimy już bardzo mocno w kompetencje menadżerów. Skupimy się przede wszystkim na tym, jakie korzyści niesie statusowanie bezpośrednio dla rejestratorek.

Spokój i dobra organizacja

Na początek warto uświadomić sobie, że statusowania z jednej strony nie ma się co obawiać, bo zapamiętanie kilku statusów oraz sposobów ich oznaczania jest naprawdę dziecinnie proste, a z drugiej strony – czynności tej nie powinno się traktować jak „zła koniecznego”. Pozwala ona bowiem przy minimalnym nakładzie czasu, zachować w rejestracji absolutny porządek – już na pierwszy rzut oka widać, która rozmowa została zakończona, do którego pacjenta trzeba oddzwonić po potwierdzeniu terminu wizyty przez lekarza, gdzie z wizyty zrezygnowano, zmieniono jej termin itp. Dzięki temu rejestratorki mogą zapomnieć o uciążliwym systemie karteczkowym, pospiesznym przekazywaniu sobie informacji między zmianami czy poszukiwaniu w pamięci telefonu numeru pacjenta, do którego trzeba oddzwonić. Wszystkie informacje znajdują się w jednym miejscu, są czytelnie oznaczone i dostępne od razu po zalogowaniu się do aplikacji.

Rejestracja jest zespołem!

Warto pamiętać, że rejestratorki w placówce medycznej są zespołem i choć oczywiście podlegają indywidualnej ocenie jako pracownice, to jednak ich odpowiedzialność za osiągane wyniki – w tym przypadku liczbę umówionych wizyt – jest w dużej mierze wspólna.

Prawidłowe i rzetelne statusowanie:

  • pomaga osiągać cele wyznaczane przez osoby zarządzające placówką, a to może pozytywnie wpłynąć np. na poziom wynagrodzenia poprzez premie czy podwyżki;

  • pomaga w pracy innym członkom zespołu, a dobra atmosfera w miejscu pracy jest bardzo ważna (warto wychodzić z założenia, że każdy chciałby zaczynać dzień wiedząc, że poprzedniczka zostawiła wszystkie statusy zgodnie z rzeczywistością – przekazujmy więc współpracownikom zmianę w takiej formie, w jakiej chcielibyśmy ją otrzymać);

  • buduje nasz wizerunek jako pracownika odpowiedzialnego, zaangażowanego i rzetelnego.

Podsumowując – co wynika z funkcji statusowania w aplikacji Medidesk dla rejestratorki? Właściwie w pełni automatyczne doskonałe zorganizowanie pracy! Dodatkowa korzyść to także zminimalizowanie stresu i nerwów, które mogą towarzyszyć np. zagubieniu kartki z informacjami od koleżanki z poprzedniej zmiany albo temu, że brakuje czasu, by z nią spokojnie porozmawiać. Praca staje się spokojniejsza, a przez to bardziej sprawna i efektywna.

Autor: Redakcja
|
Dodano: 10 września 2018

Powiązane posty

Co-manager-musi-wiedzieć-o-pracy-rejestracji

Co manager musi wiedzieć o pracy rejestracji?

Rejestracja to newralgiczny punkt każdej placówki służby zdrowia – to od tego miejsca rozpoczyna się kontakt pacjenta z usługami, ofertą i pracownikami. Jak wiadomo, pierwsze wrażenie może zachęcić pacjenta do rozpoczęcia bądź kontynuacji leczenia w danym miejscu lub wręcz przeciwnie. Dlatego tak ważne jest, aby manager był zawsze „na bieżąco” z tym co się na „jego” rejestracji dzieje – i to każdego dnia.
Autor: Redakcja
|
2019-02-26

Dlaczego lepiej zamienić zeszyt na Medidesk?

Digitalizacja firm w XXI wieku nie jest już fanaberią – jest koniecznością. Dobrym początkiem dla cyfrowych zmian w placówce medycznej/leczniczej jest zastąpienie tradycyjnego, papierowego sposobu umawiania wizyt prostym e-narzędziem, jak Medidesk. Zmiany nie muszą się obawiać ani pracownicy rejestracji, ani osoby zarządzające placówką – niesie ona ze sobą korzyści dla wszystkich!
Autor: Redakcja
|
2019-02-20
Contact
Zacznij z Medidesk
14 dni za darmo!
close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.



OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Smartmed Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa, tel. 22 250 08 50.
2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zadaj pytanie





Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (Smartmed Sp. z o.o.) jedynie do kontaktu ze mną.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Smartmed Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa, tel. 22 250 08 50.
2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).