Wróć do bloga

Kategoria wpisu: Dla Managera

Dla Managera Dawid Sakowski | 2020-04-15

System telemedyczny Medidesk – 5 najczęściej zadawanych pytań

Czas czytania: < 1 minuta
System telemedyczny Medidesk – 5 najczęściej zadawanych pytań
System telemedyczny oferowany przez Medidesk to innowacyjne narzędzie umożliwiające przeprowadzanie w placówce medycznej telekonsultacji, czyli zdalnych wizyt lekarskich, bez konieczności osobistego kontaktu pacjenta ze specjalistą.

Wypróbuj Medidesk bezpłatnie!

Jest to narzędzie, które znacznie podnosi jakość obsługi pacjenta w każdej placówce, zapewnia dodatkowe źródło przychodów, a w obecnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa stanowi dla wielu placówek jedyną możliwość funkcjonowania i niesienia pacjentom pomocy. Co warto wiedzieć o tym systemie?

Oferowana przez Medidesk platforma telemedyczna to narzędzie umożliwiające przeprowadzanie telekonsultacji w placówce medycznej, które razem z aplikacją Medidesk służącą do obsługi ruchu telefonicznego w placówce oraz telefonią VoIP tworzy kompleksowy system usprawniający, automatyzujący oraz podnoszący jakość obsługi pacjentów w przychodni, klinice czy szpitalu.

Telekonsultacje – w postaci teleporad, chatów online czy videokonsultacji – już od pewnego czasu stanowią coraz szerzej wykorzystywane narzędzie pozwalające na wprowadzenie do placówki rozwiązań cyfrowych. Obecna sytuacja, w której wskazane jest ograniczenie jakichkolwiek kontaktów międzyludzkich, a placówki medyczne borykają się z olbrzymimi problemami z zapewnieniem swoim pracownikom środków ochrony osobistej, dla wielu z nich telekonsultacje stają się tak naprawdę jedynym możliwym sposobem na funkcjonowanie i niesienie pacjentom pomocy.

Top 5 pytań o system telemedyczny Medidesk

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że zasady działania platformy telemedycznej – przynajmniej na początku – mogą budzić zarówno u osób zarządzających, jak i personelu placówek medycznych sporo pytań. Odpowiadamy więc na te padające najczęściej!

Czy w ramach systemu telemedycznego dostępna jest opcja wystawiania elektronicznych recept, skierowań oraz zwolnień lekarskich?

Ideą całego systemu telemedycznego Medidesk jest nie tylko umożliwienie zdalnego kontaktu lekarza z pacjentem, ale także zebranie w jednym narzędziu jak największego zakresu cyfrowych rozwiązań już funkcjonujących lub dopiero planowanych w sektorze ochrony zdrowia. W ramach proponowanego narzędzia lekarz może wystawiać e-skierowania na badania, e-recepty, a także elektronicznych zaleceń dla pacjentów (np. w zakresie przyjmowania leków, zasad profilaktyki itp.).

Czy pacjent ma możliwość przesłania lekarzowi podczas konsultacji swoich wyników badań?

Oczywiście! Dla komfortu zarówno lekarzy, jak i pacjentów, a także jak najlepszej jakości telekonsultacji system telemedyczny Medidesk został wyposażony w opcję wgrywania przez pacjenta jego dotychczasowej dokumentacji medycznej, z którą następnie może zapoznać się specjalista.

Jak przesłać lekarzowi dokumentację medyczną?

Każdy pacjent zrobi to bez najmniejszego problemu – opcja przesyłania dokumentacji przypomina np. wysyłanie załączników w wiadomościach mailowych. Pacjent loguje się na swoje konto utworzone w systemie telemedycznym. W zakładce „zaplanowane” znajdują się wszystkie jego umówione wizyty – przy każdej konsultacji znajduje się pole „dodaj plik”. Po kliknięciu można dodać wyniki badań (np. w formie dokumentu Word czy zdjęcia w formacie JPEG). Następnie ma do nich dostęp lekarz, z którym odbędzie się konsultacja.

Czy system przeznaczony jest tylko dla lekarzy?

Oferowana przez Medidesk platforma telemedyczna to system, z którego korzystać mogą nie tylko lekarze. Uwzględniono w nim bowiem szereg funkcjonalności również dla pacjentów, managerów placówek medycznych i pracowników rejestracji. I tak np. pacjent może samodzielnie rejestrować się online na wizyty poprzez panel e-rejestracji, a po założeniu Konta Pacjenta z autoryzowanym przez siebie hasłem ma nielimitowany dostęp do zarchiwizowanej tam dokumentacji medycznej. Z wielu praktycznych funkcji w aplikacji Medidesk korzystać może rejestracja medyczna. Dzięki panelowi obsługi zgłoszeń pacjentów w wersji online dostępnego z dowolnego miejsca, rejestratorki mają możliwość pracy zdalnej z domu – w obecnej sytuacji to idealne rozwiązanie! System posiada także opcję przełączania połączeń między rejestracją a lekarzem. W przypadku managerów bardzo przydatne jest gromadzenie pełnych statystyk dotyczących obsługi połączeń między lekarzem a pacjentem.

Jak realizowana jest wpłata do placówki na konto?

Platforma telemedyczna umożliwia dokonywanie płatności w systemie PayU. Jest to bezpieczne rozwiązanie umożliwiające szybkie dokonanie przelewu. Potwierdzenie dokonania płatności pojawia się w systemie placówki medycznej w ciągu kilku minut od dokonania transakcji. Dzięki temu możliwa jest bardzo szybka realizacja wizyty.  

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oferty podczas konsultacji indywidualnych.

Przetestuj Medidesk bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań

Umów się na bezpłatną prezentację Medidesk

Zostaw swoje dane, aby poznać ofertę Medidesk