Trzy razy więcej
obsłużonych pacjentów Szpitala Południowego z Medidesk
“
Po sześciu miesiącach współpracy Szpital Południowy poprawił wskaźniki odbieralności i oddzwanialności blisko trzykrotnie, co oznacza, że znacząco wzrosła liczba pacjentów, którzy uzyskali fachową pomoc.
Artur Krawczyk
Prezes Zarządu
Dzięki Medidesk
udało się osiągnąć:
wzrost odbieralności połączeń przychodzących
wzrost oddzwanialności na połączenia nieodebrane
KLIENT
Warszawski Szpital Południowy to jedna z najnowocześniejszych, wielospecjalistycznych placówek szpitalnych na terenie stolicy
Nie jest tajemnicą, że większość placówek publicznych, a szpitali w szczególności boryka się z problemem zajętej linii. Spowodowane jest to ogromnym natężeniem ruchu telefonicznego, nieproporcjonalnym do możliwości zespołu placówki. Kontekst szpitali jest tutaj jeszcze bardziej newralgiczny, ponieważ te nie są objęte rejonizacją i każdy pacjent może leczyć się w dowolnie wybranym przez siebie miejscu.
Warto w tym miejscu wspomnieć o wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie sprzed dwóch lat, który na skutek prowadzonego przed Rzecznikiem Praw Pacjenta postępowania uznał brak możliwości dodzwonienia się do placówki za naruszenie zbiorowych praw pacjenta. W uzasadnieniu Sąd podniósł, że „niezapewnienie pacjentom realnego kontaktu telefonicznego z przychodnią, narusza prawo pacjenta do świadczeń zdrowotnych udzielanych z należytą starannością”. Tym samym praktyka, w której sygnał zajętości w placówce jest częsty znalazła się pod lupą Rzecznika Praw Pacjenta, który dokonując kontroli może nałożyć na placówkę karę finansową.
Managerowie i dyrektorzy placówek stanęli więc przed ogromnym wyzwaniem, którego celem jest pogodzenie interesów placówki i pacjentów. Oto, jak z tym wyzwaniem poradził sobie zespół Warszawskiego Szpitala Południowego, z Prezesem Zarządu Arturem Krawczykiem na czele.
Warszawski Szpital Południowy to jedna z najnowocześniejszych, wielospecjalistycznych placówek szpitalnych na terenie stolicy. Funkcjonuje w niej 9 oddziałów i 20 poradni (m.in. onkologiczna, urologiczna czy kardiologiczna), z usług których korzysta wg szacunków m. st. Warszawy 350 000 osób rocznie. Dane te pozwoliły wyciągnąć wniosek, że natężenie ruchu nie będzie słabnąć, stąd decyzja zarządu o wdrożeniu rozwiązań mających na celu odciążenie linii.
WYZWANIE
Medidesk jako odpowiedź na problemy z odbieralnością i oddzwanialnością
Tu z pomocą przyszła aplikacja Medidesk. Wśród głównych celów współpracy zdiagnozowaliśmy wspólnie:
- poprawę wskaźników odbieralności połączeń przychodzących
- poprawę wskaźników oddzwanialności do pacjentów, którzy nie zdołali umówić wizyty
Wspomniane wyżej dwa elementy tj. odbieralność i oddzwanialność dają najpełniejszy obraz skuteczności rejestracji medycznej, rozumianej jako optymalne wykorzystanie siatki dostępnych wizyt. Im wyższe wskaźniki procentowe, tym wyższy poziom skuteczności.
REZULTATY
Co udało się osiągnąć dzięki
wprowadzeniu rozwiązań Medidesk?
Trzykrotny wzrost efektywności odbieralności i oddzwanialności w Szpitalu Południowym dzięki Medidesk
W Szpitalu Południowym wskaźniki wyjściowe odbieralności w początkowej fazie współpracy plasowały się na poziomie 27% a oddzwanialności 31%. Dlatego też cały proces rozpoczął się od diagnozy takiego stanu rzeczy, której podstawę stanowiły dane statystyczne aplikacji Medidesk. Ich wnikliwa analiza pozwoliła na wyciągnięcie wniosków, które zaskutkowały zmianami w polityce zatrudnienia oraz funkcjonowania rejestracji medycznej jako swoistego serca szpitala.
Efekty zaobserwowaliśmy już po pierwszym półroczu. Wydzielenie osobnej linii z pracownikiem do oddzwaniania oraz możliwość pełniejszej weryfikacji pracy zespołu sprawiły, że odbieralność w lipcu wynosiła już 67%, przy oddzwanialności na poziomie 85%. W ciągu zaledwie sześciu miesięcy poprawiliśmy wskaźniki Szpitala Południowego blisko trzykrotnie, co oznacza, że trzy razy więcej pacjentów uzyskało fachową pomoc. To właśnie cieszy nas najbardziej i tego też najbardziej gratulujemy całemu zespołowi placówki!