Warunki przedmontażowe dla usługi

I Warunki ogólne

Prawidłowe przygotowanie lokalizacji wymaga od Klienta spełnienia następujących warunków przedmontażowych:

1. Wyznaczenia i obecności na czas instalacji osoby kontaktowej w miejscu instalacji, posiadającej uprawnienia administratora sieci Klienta

2. Zapewnienie dostępu Administratorowi Usługi do obiektów, gdzie ma być wykonana instalacja

3. Zapewnienie dostępu do sprawnego łącza Internetowego o szybkości wystarczającej do podłączenia usługi:
– ok. 30-40kb/s w każdym kierunku dla jednej rozmowy głosowej,
– ok. 40-80kb/s w każdym kierunku dla jednej rozmowy głosowej w jakości „HD”,
– ok. 50-90kb/s w każdym kierunku dla jednej transmisji faksu

4. W przypadku, gdy podkładem dla usługi głosowej jest usługa internetu mobilnego, klient zobowiązany jest do:
– zapewnienia stałej adresacji IP dla łącza mobilnego na którym będzie działać usługa głosowa,
– przekazania informacji o adresie IP łącza mobilnego w celu weryfikacji czy nie ma przeciwwskazań do uruchomienia usługi głosowej na takim podkładzie.

5. W przypadku, gdy podkładem dla usługi głosowej jest usługa MPLS, klient zobowiązany jest do oprawnego ustawienia tras routingu dla urządzeń VoIP, tj:
– domyślnej trasy routingu via router/port dostępowy do Internetu – niezbędne do diagnostyki i zarządzania urządzeniami VoIP,
– trasy routingu do adresu IP 217.168.137.78 (platforma głosowa) via router/port MPLS – niezbędne do poprawnego działania usługi głosowej.

II Warunki przedmontażowe dla usługi VoIP

Prawidłowe przygotowanie lokalizacji wymaga od Klienta spełnienia następujących warunków przedmontażowych:

1. Zapewnienie rejestracji usługi SIP Trunk w sposób dynamiczny.

2. Działanie sieci LAN umożliwiające włączenie wszystkich dostarczonych urządzeń VoIP:
– Odpowiednią liczbę switchy i wolnych gniazd RJ45, gniazd zasilających 230V, a także kabli krosujących kat. 5e,
– Do obsługi połączeń głosowych wskazane jest, aby nie używać hub’ów w sieci LAN klienta – koncentratory należy wymienić na switche.

3. Wyspecyfikowany router sieciowy musi zapewniać wsparcie dla usługi VoIP , tzn.:
– wyłączoną usługę SIP ALG
– prawidłową obsługę NAT (RFC2663)
– prawidłową konfigurację NAT UDP Timeout (RFC4787)
– serwer DHCP z wystarczającą pulą adresów prywatnych.

Umów się na bezpłatną prezentację Medidesk

    Przetestuj Medidesk bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań

      Umów się na bezpłatną prezentację Medidesk

        Zostaw swoje dane, aby poznać ofertę Medidesk