Kolejne zmiany czy bez zmian?
4 lutego 2021 r. w życie weszło w życie Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 1 lutego 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej. Jest to już druga zmiana w ostatnim czasie. Wcześniejsze rozporządzenie z 12 stycznia obligowało placówki POZ do realizowania teleporady nie później niż w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu zgłoszenia się pacjenta. Pojawiły się jednak uwagi ze strony świadczeniodawców. Ich zdaniem aktualny stan organizacyjny nie zawsze umożliwia tak sprawną obsługę. W związku z tym wyznaczone standardy mogłyby nie być dotrzymywane. Kolejna zmiana daje furtkę placówkom – mogą one ustalić z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym późniejszy termin.
Standardy teleporady po zmianach
W praktyce aktualna zmiana doprowadza placówki i pacjentów do punktu wyjścia. Celem projektów było usprawnienie kontaktu między świadczeniodawcą a świadczeniobiorcą. Ministerstwo Zdrowia musiało jednak wziąć pod uwagę możliwości organizacyjne w podmiotach POZ. Te nie zawsze pozwalają na tak sprawną obsługę pacjenta. Po zmianach obligatoryjnym terminem jest pierwszy dzień roboczy po dniu zgłoszenia się pacjenta, chyba że obie strony dojdą do porozumienia w kwestii innego terminu. W teorii takie rozwiązanie może przynieść pewne przyspieszenie w kontaktach z osobami potrzebującymi konsultacji. W praktyce warta uwagi byłaby reorganizacja pracy placówki.
Przeciążenia w obsłudze pacjentów – jak sobie radzić?
Natłok zgłoszeń od pacjentów to codzienność w służbie zdrowia. Sytuacja związana z pandemią nie ułatwia radzenia sobie z tym zadaniem. Placówki medyczne stoją obecnie przed wyzwaniem umawiania i przeprowadzania wielu zdalnych wizyt. Ich misją jest udzielanie pomocy w najszybszym możliwym terminie. To wymaga jednak dużej dostępności – zarówno ze strony samych lekarzy, jak i rejestracji medycznej. Z pomocą przychodzi technologia i nowoczesne narzędzia dedykowane podmiotom medycznym. Jednym z takich narzędzi jest aplikacja Medidesk.
Moduł „Telemedycyna” systemu Medidesk to kompleksowe wsparcie zarówno dla rejestracji medycznej (monitorowanie i zarządzanie połączeniami, sprawdzanie historii i dokonywanie notatek, możliwość szybkiego oddzwonienia na nieodebrane), jak i samej organizacji telewizyty (bezpieczne i wygodne połączenie za pośrednictwem dobrej jakości wideo, czatu lub telefonu). Nowoczesne, wszechstronne oprogramowanie umożliwia usprawnienie i lepszą organizację bieżącej pracy, a także wykonywanie jej zdalnie – wystarczy komputer, tablet, a niekiedy nawet tylko telefon. Za pośrednictwem Medidesk zarówno lekarz, jak i rejestrator medyczny może wykonywać swoje obowiązki również na odległość, np. będąc na domowej kwarantannie. Wszystko to z zachowaniem zasad poufności, której nie zawsze dostarczają popularne komunikatory i ogólnodostępne narzędzia internetowe.
BĄDŹ W KONTAKCIE
Masz pytania?
Skontaktuj się!
Już ponad 600 placówek medycznych udoskonala swoje usługi i zwiększa swoje zarobki z Medidesk.
Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Medidesk sprawdzi się w Twojej placówce, umów się na rozmowę z naszym ekspertem!
WEBINARY MEDIDESK
Jak zwiększyć
przychody placówki medycznej?
Co byś zrobił, gdybyśmy powiedzieli Ci, że możesz znacząco zwiększyć zarobki swojej kliniki, wprowadzając tylko kilka prostych zmian?