Jak nietrudno się domyślić, Test Tajemniczego Pacjenta to metoda badawcza powstała na bazie znanego już od ponad 70 lat badania Tajemniczy Klient, znanego również pod nazwani Mystery Shopping, Secret Client, Mystery Guest oraz Ghost Shopper.
Pomysł, aby działający w pełnej tajemnicy kontrolerzy sprawdzali jakość usług oraz obsługi klienta narodził się oczywiście w Stanach Zjednoczonych – początkowo w ten sposób sprawdzano uczciwość doradców finansowych oraz ubezpieczeniowych, a z czasem rozpowszechnił się na wszystkie dziedziny sprzedaży bezpośredniej. Później badanie Tajemniczy Klient zaczęto stosować również w usługach – telekomunikacyjnych, hotelowych, gastronomicznych, a ostatnio nawet w branży ochrony zdrowia.
Test Tajemniczego Pacjenta – co to jest?
Test Tajemniczego Pacjenta to opracowana przez naszych specjalistów metoda badawcza, która ma na celu skontrolowanie procesu oraz jakości obsługi pacjentów w konkretnej placówce medycznej. Jego celem jest zweryfikowanie całego procesu sprzedażowego, który obowiązuje w przychodni, począwszy od umawiania wizyt przez rejestrację skończywszy na przyjmowaniu ewentualnych reklamacji. Dzięki niemu można określić silne i słabe strony procesu sprzedażowego – to, co dobre należy rozwijać, a w płaszczyznach nieco słabszych wprowadzać w życie działania naprawcze, dzięki którym wymiernie poprawiają się wyniki finansowe placówki.
Test Tajemniczego Pacjenta – korzyści
Przeprowadzenie Testu Tajemniczego Pacjenta w placówce medycznej niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim pozwala on na zweryfikowanie każdego etapu sprzedaży usług medycznych w przychodni oraz bardzo dokładne zbadanie jakości obsługi pacjenta. W trakcie testu sprawdzamy szybkość, formę i jakość odpowiedzi na zapytania pacjentów we wszystkich istniejących kanałach kontaktowych – wyłapujemy ewentualne błędy i niedociągnięcia, rekomendujemy wprowadzenie konkretnych rozwiązań. Dokonujemy kompleksowej analizy jakościowej rozmów rejestratorek – pozwala to na ocenę obowiązujących w placówce standardów oraz ulepszenia na płaszczyznach, na których jest to konieczne. Niejako przy okazji sprawdzić można poziom wiedzy pracowników rejestracji na temat świadczonych w placówce usług, a także ocenić, jakie są ich potrzeby szkoleniowe (ofertę prowadzonych przez naszych ekspertów szkoleń dla pracowników recepcji znaleźć można tutaj)
Warto przy tym pamiętać, że Test Tajemniczego Pacjenta to narzędzie badawczo-kontrolne, którego wyniki są wykorzystywane do poprawiania wykrytych błędów. W żadnym wypadku nie można go natomiast używać do tzw. polowania na czarownice, czyli kontrolowania konkretnych pracowników, ich personalnej identyfikacji czy karania za błędy. Takie praktyki są całkowicie naganne i niezgodne z etyką biznesową!
Bezpłatny audyt pracy rejestracji w Medidesk
Test Tajemniczego Pacjenta to główny element bezpłatnego audytu pracy rejestracji, który mogą wykonać w Twojej placówce specjaliści z Medidesk! Audyt odbywa się bez jakiegokolwiek wpływu na codzienną pracę placówki, dla jak największej miarodajności realizowany jest w ciągu pięciu dni roboczych, a kończy się nie tylko wskazaniem obszarów do poprawy, ale i przedstawieniem konkretnych propozycji działań naprawczych!
Brzmi zachęcająco? Zapraszamy do kontaktu! Zadzwoń lub napisz do nas i zadaj nurtujące Cię pytania! Nasi eksperci pozostają do Twojej dyspozycji!
BĄDŹ W KONTAKCIE
Masz pytania?
Skontaktuj się!
Już ponad 600 placówek medycznych udoskonala swoje usługi i zwiększa swoje zarobki z Medidesk.
Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Medidesk sprawdzi się w Twojej placówce, umów się na rozmowę z naszym ekspertem!
WEBINARY MEDIDESK
Jak zwiększyć
przychody placówki medycznej?
Co byś zrobił, gdybyśmy powiedzieli Ci, że możesz znacząco zwiększyć zarobki swojej kliniki, wprowadzając tylko kilka prostych zmian?