Widok listy

Jak w pół roku podwoić liczbę telefonów? Audyt placówki medycznej

Mierzenie skuteczności to klucz do rozwoju i zwiększania dochodów. W ostatnich latach popularnością cieszą się audyty placówek medycznych. Dzięki nim można sprawdzić kluczowe obszary działalności – nie tylko wyłapać błędy, ale i odkryć, gdzie kryje się potencjał. Audyt przeprowadzają eksperci branży. Wyjaśniamy, czym jest audyt w nowoczesnej placówce medycznej.

Audyt placówki medycznej – na czym to polega?

Audyt to szerokie pojęcie, które może oznaczać różne działania. Przed jego zleceniem, warto ustalić, jaki obszar działalności placówki medycznej chcemy sprawdzić. W placówce medycznej jak najbardziej możemy przeprowadzić audyt biznesowy. W ramach takiej weryfikacji możemy sprawdzić skuteczność sprzedażową i marketingową poszczególnych działań, ocenić konkurencyjność oferty na tle konkurencji, a także oszacować poziom wykorzystania potencjału zasobów kadrowych oraz lokalowych. Możemy zweryfikować, jak z powierzonymi zadaniami radzą sobie pracownicy – a w przypadku słabych wyników, zweryfikować ich przyczyny. Warto zauważyć, że błędy i zaniedbania często mają przyczynę w problemach organizacyjnych, komunikacyjnych, czy technicznych, które łatwo można naprawić. Popularnością cieszą się również klasyczne audyty: finansowe, prawne, techniczne, audyty zgodności z przepisami RODO, a także audyty zabezpieczeń i cyberbezpieczeństwa.

Rola audytu strategicznego placówki medycznej

Audyt placówki medycznej przeprowadzany jest przez niezależnych ekspertów, którzy bezstronnie i z dystansu oceniają działania podmiotu na tle innych, podobnych firm. Dzięki temu zyskujemy cenne spostrzeżenia, które często nie są oczywiste dla właścicieli i pracowników. Audyt zwykle jest wykonywany z użyciem konkretnych schematów. Pod uwagę brane są m.in. uniwersalne wskaźniki branży. W ten sposób specjaliści znajdują punkt odniesienia i określają pozycję badanej placówki na rynku. Niemniej jednak audyt może również obnażyć indywidualne predyspozycje, mocne i słabe strony. Dzięki weryfikacji wewnętrznej pozwala zrozumieć zależności organizacji pracy w placówce, a także obszary, które można lepiej wykorzystać. Wyniki audytu często są dobrym punktem wyjścia do wprowadzania zmian i innowacji w placówce medycznej.

Elementy efektywnego audytu podmiotu medycznego

W ostatnich latach wśród nowoczesnych placówek medycznych popularnością cieszą się audyty marketingowe i audyty potencjału sprzedażowego. Sprawdzają one kluczowe obszary działalności placówki: kadrę pracowniczą, rejestrację medyczną, ofertę usług, działania marketingowe i public relations, a także kwestie wykorzystania i gospodarowania budżetem. Wśród elementów takiego audytu może znaleźć się:

  • analiza SWOT (sprawdzenie słabych i silnych stron, szans i zagrożeń dla placówki),
  • analiza działań marketingowych i ich skuteczności (m.in. skuteczność strony internetowej, działań w mediach społecznościowych, działań SEO i Google Ads),
  • analiza działań marketingowych w kontekście działań konkurencji,
  • analiza skuteczności działania zespołu rejestracji medycznej (sprawdzenie kompetencji, przygotowania, organizacji, umiejętności sprzedażowych oraz jakości pracy),
  • analiza potrzeb potencjalnych klientów/pacjentów.

Na podstawie analiz i testów wyciągane są wnioski. Audyt kończy się zaleceniami oraz rekomendacjami ekspertów czynnie działających w branży.

Co można sprawdzić podczas audytu?

Audyt może nam pomóc odpowiedzieć na wiele kluczowych pytań dotyczących działań wizerunkowych i marketingowych, np.

  • które źródła pozyskiwania pacjentów generują największe zyski (profile społecznościowe, kampanie internetowe, strona internetowa, materiały reklamowe, reklama w mediach tradycyjnych),
  • które kanały kontaktu prowadzą do największej liczby telefonów (np. numer podany w konkretnych miejscach na stronie internetowej, przycisk szybkiego kontaktu na landing page dedykowanej kampanii reklamowej, numer kontaktowy podany na ulotkach lub innych drukowanych materiałach reklamowych),
  • w jakich godzinach odbywa się największy ruch lub w jakich porach dnia i nocy nasi potencjalni pacjenci są najbardziej skłonni umówić wizytę,
  • z jakich źródeł potencjalni pacjenci dowiadują się o istnieniu naszej marki (blog, artykuły sponsorowane, polecenia na innych stronach internetowych, kampanie reklamowe, wyszukiwarka Google),
  • jakich informacji poszukują potencjalni pacjenci w naszych mediach społecznościowych, które publikowane przez nas materiały mają największy potencjał sprzedażowy, a które wspomagają budowanie świadomości marki.

Wyniki audytu – co dalej?

Warto pamiętać, że na wnioskach audyt się nie kończy. Głęboka analiza i weryfikacja może uwidocznić problemy, ale także nasunąć rozwiązania. Po audycie w pierwszej kolejności warto zaplanować, a następnie wdrożyć działania naprawcze. Dzięki temu wyeliminujemy te obszary, które mogły zaburzać efektywność codziennej pracy. Po audycie nowoczesna placówka medyczna otrzymuje nie tylko listę błędów, ale również rekomendacji i pomysłów. Warto wdrożyć je pod okiem ekspertów. Proponowane zmiany opierają się na analizie organizacji pracy i możliwości placówki, a także na weryfikacji jej otoczenia. Mogą realnie wpłynąć na zwiększenie wyników sprzedażowych, poprawę wizerunku i optymalizację kosztów. Na bazie wniosków z audytu możemy nie tylko wyeliminować błędy, ale też lepiej wykorzystać potencjał przychodni i przyspieszyć jej rozwój.

Chcesz zlecić audyt swojej placówki medycznej? Napisz do nas.

BĄDŹ W KONTAKCIE

Masz pytania?
Skontaktuj się!

Już ponad 600 placówek medycznych udoskonala swoje usługi i zwiększa swoje zarobki z Medidesk.

Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Medidesk sprawdzi się w Twojej placówce, umów się na rozmowę z naszym ekspertem!

Umów się na rozmowęGroup 6 Copy 2

WEBINARY MEDIDESK

Jak zwiększyć
przychody placówki medycznej?

Co byś zrobił, gdybyśmy powiedzieli Ci, że możesz znacząco zwiększyć zarobki swojej kliniki, wprowadzając tylko kilka prostych zmian?

  • Skutecznie rozwijaj swoją placówkę
  • Poznaj aktualne trendy obsługi klienta
  • Buduj dobre relacje z pacjentami
  • Wdrażaj procedury, które zwiększą Twoją sprzedaż
Zapisz się