Kategoria wpisu: Dla Managera
Mierzenie skuteczności to klucz do rozwoju i zwiększania dochodów. W ostatnich latach popularnością cieszą się audyty placówek medycznych. Dzięki nim można sprawdzić kluczowe obszary działalności – nie tylko wyłapać błędy, ale i odkryć, gdzie kryje się potencjał. Audyt przeprowadzają eksperci branży. Wyjaśniamy, czym jest audyt w nowoczesnej placówce medycznej.
Audyt to szerokie pojęcie, które może oznaczać różne działania. Przed jego zleceniem, warto ustalić, jaki obszar działalności placówki medycznej chcemy sprawdzić. W placówce medycznej jak najbardziej możemy przeprowadzić audyt biznesowy. W ramach takiej weryfikacji możemy sprawdzić skuteczność sprzedażową i marketingową poszczególnych działań, ocenić konkurencyjność oferty na tle konkurencji, a także oszacować poziom wykorzystania potencjału zasobów kadrowych oraz lokalowych. Możemy zweryfikować, jak z powierzonymi zadaniami radzą sobie pracownicy – a w przypadku słabych wyników, zweryfikować ich przyczyny. Warto zauważyć, że błędy i zaniedbania często mają przyczynę w problemach organizacyjnych, komunikacyjnych, czy technicznych, które łatwo można naprawić. Popularnością cieszą się również klasyczne audyty: finansowe, prawne, techniczne, audyty zgodności z przepisami RODO, a także audyty zabezpieczeń i cyberbezpieczeństwa.
Audyt placówki medycznej przeprowadzany jest przez niezależnych ekspertów, którzy bezstronnie i z dystansu oceniają działania podmiotu na tle innych, podobnych firm. Dzięki temu zyskujemy cenne spostrzeżenia, które często nie są oczywiste dla właścicieli i pracowników. Audyt zwykle jest wykonywany z użyciem konkretnych schematów. Pod uwagę brane są m.in. uniwersalne wskaźniki branży. W ten sposób specjaliści znajdują punkt odniesienia i określają pozycję badanej placówki na rynku. Niemniej jednak audyt może również obnażyć indywidualne predyspozycje, mocne i słabe strony. Dzięki weryfikacji wewnętrznej pozwala zrozumieć zależności organizacji pracy w placówce, a także obszary, które można lepiej wykorzystać. Wyniki audytu często są dobrym punktem wyjścia do wprowadzania zmian i innowacji w placówce medycznej.
W ostatnich latach wśród nowoczesnych placówek medycznych popularnością cieszą się audyty marketingowe i audyty potencjału sprzedażowego. Sprawdzają one kluczowe obszary działalności placówki: kadrę pracowniczą, rejestrację medyczną, ofertę usług, działania marketingowe i public relations, a także kwestie wykorzystania i gospodarowania budżetem. Wśród elementów takiego audytu może znaleźć się:
Na podstawie analiz i testów wyciągane są wnioski. Audyt kończy się zaleceniami oraz rekomendacjami ekspertów czynnie działających w branży.
Audyt może nam pomóc odpowiedzieć na wiele kluczowych pytań dotyczących działań wizerunkowych i marketingowych, np.
Warto pamiętać, że na wnioskach audyt się nie kończy. Głęboka analiza i weryfikacja może uwidocznić problemy, ale także nasunąć rozwiązania. Po audycie w pierwszej kolejności warto zaplanować, a następnie wdrożyć działania naprawcze. Dzięki temu wyeliminujemy te obszary, które mogły zaburzać efektywność codziennej pracy. Po audycie nowoczesna placówka medyczna otrzymuje nie tylko listę błędów, ale również rekomendacji i pomysłów. Warto wdrożyć je pod okiem ekspertów. Proponowane zmiany opierają się na analizie organizacji pracy i możliwości placówki, a także na weryfikacji jej otoczenia. Mogą realnie wpłynąć na zwiększenie wyników sprzedażowych, poprawę wizerunku i optymalizację kosztów. Na bazie wniosków z audytu możemy nie tylko wyeliminować błędy, ale też lepiej wykorzystać potencjał przychodni i przyspieszyć jej rozwój.
Chcesz zlecić audyt swojej placówki medycznej? Napisz do nas.