Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Możliwości

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2Bot do odwoływania wizytBot do potwierdzania wizytBot do zamawiania receptBot do rezerwacji wizytBot medycyna pracyBot do ponawiania recept

Telefonia cyfrowa, czyli technologia opierająca się na przesyłaniu głosu przez internet. Jest to rozwiązanie coraz częściej wykorzystywane w codziennej pracy placówek medycznych.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Aplikacja dedykowana placówkom medycznym i lekarzom, do realizacji bezpiecznych telekonsultacji za pośrednictwem czatu, rozmowy wideo lub audio.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Chcesz zwiększyć sprzedaż usług medycznych? Chcesz poprawić jakość obsługi pacjenta w swojej placówce? Dowiedz się więcej o szkoleniach Medidesk.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2
Cennik

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Dowiedz się więcejGroup 6 Copy 2

platforma md edu

Konferencja AMOZ

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Webinary

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Szkolenia stacjonarne

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Warsztaty online

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy
Kontakt
icons8-enterZaloguj sięZobacz demo
Zobacz demo
Widok listy

Co robić, gdy spada efektywność rejestratorek medycznych w umawianiu wizyt?

Kobieta tworząca raport

Na to, czy pacjent ostatecznie umówi się na wizytę ma wpływ wiele czynników. Bez wątpienia olbrzymie znaczenie ma jednak efektywność działania rejestratorek medycznych – ich zaangażowanie w pracę, ale także ogólnie rozumiane zdolności komunikacyjne, umiejętności sprzedażowe, merytoryczne przygotowanie do pracy oraz to, czy posiadają narzędzia ułatwiające i automatyzujące codzienne wykonywanie obowiązków.

Jeżeli liczba umówionych wizyt lekarskich spada, należy jak najszybciej zareagować i przeanalizować wszystkie czynniki, które mogą mieć wpływ na efektywność pracy rejestratorek medycznych. Jak powinna wyglądać taka analiza krok po kroku?

  • Przeanalizuj statystyki połączeń z placówką

Pierwszym krokiem menedżera placówki medycznej w sytuacji spadku liczby umówionych wizyt powinna być dogłębna analiza statystyk – należy sprawdzić, ilu pacjentów kontaktuje się z placówką, jakimi drogami oraz w jaki sposób liczby te zmieniają się w czasie, np. w okresach tygodniowych czy miesięcznych. Dzięki temu można jednoznacznie stwierdzić, czy tendencja spadkowa ma charakter stały czy przejściowy, spowodowany np. okresem świątecznym, miesiącami wakacyjnymi itp. Prosty i bardzo wygodny dostęp do wszystkich statystyk dotyczących kontaktu pacjentów z placówką zapewnia oczywiście nasza aplikacja Medidesk. Ważne jest również sprawdzenie czy w placówce pracuje wystarczająca ilość osób do obsłużenia ruchu telefonicznego, pisemnego i bezpośredniego.

  • Znajdź konkretne przyczyny mniejszej liczby zapisów

Jeżeli liczba połączeń telefonicznych do placówki jest na porównywalnym poziomie co w poprzednich miesiącach, nie zmniejszyła się w bardzo znaczący sposób, należy sprawdzić, jakie są konkretne przyczyny mniejszego zainteresowania wizytami. Warto dowiedzieć się, o co konkretnie pytają pacjenci, czy placówka zapewnia dostęp do wszystkich najbardziej pożądanych specjalistów, czy liczba miejsc na wizyty do poszczególnych lekarzy jest wystarczająca, czy przyjmują oni w godzinach pasujących pacjentom. Często zdarza się tak, że wystarczy drobna zmiana organizacyjna (np. wydłużenie wizyt u specjalistów o godzinę), by liczba umówionych wizyt była o wiele bardziej satysfakcjonująca.

  • Sprawdź, jaka jest jakość obsługi pacjentów

Jeżeli organizacja pracy placówki oraz dostępność lekarzy nie budzą większych zastrzeżeń, kolejnym krokiem powinna być analiza jakości obsługi pacjentów. Należy uświadomić sobie, że w dobie ogromnej konkurencji między placówkami ochrony zdrowia, zwłaszcza prywatnymi, pacjent musi być traktowany jak klient i obsługiwany profesjonalnie, z empatią, życzliwością i zachowaniem najwyższych standardów. Chodzi zarówno o etap rozmowy telefonicznej z rejestratorką, jak i odbyte wcześniej wizyty – jeżeli pacjent był z nich niezadowolony, istnieje niestety duże ryzyko, że nie wróci więcej do placówki.

  • Oceń postawę pracowników

Ważnym punktem analizy przyczyny spadku efektywności pracy rejestracji powinna być także ocena postawy pracowników, przy czym nie można z góry zakładać, że wizyt jest mniej, bo rejestratorkom nie chce się pracować albo się do tego przykładają. Takie podejście może budzić bardzo negatywne emocje w zespole i odbić się na funkcjonowaniu całej placówki! Menedżer powinien zastanowić się, czy pracownicy otrzymali jasne wytyczne co do zakresu ich obowiązków oraz wymagań. Warto wziąć pod uwagę staż pracy rejestratorek – jeśli w ostatnim czasie w placówce pojawiło się kilka nowych osób, mogą potrzebować dłuższej chwili, by w pełni wdrożyć się w obowiązki. Należy również zastanowić się, czy pracownicy otrzymali zaplecze merytoryczne pozwalające wymagać od nich efektywnej pracy – zarówno w postaci dogłębnego zapoznania z oferta placówki, jak i szkoleń komunikacyjnych czy sprzedażowych.

  • Sprawdź warunki, w jakich pracuje rejestracja

Sprawdź, jakie warunki do pracy mają rejestratorki :

  • czy mogą prowadzić rozmowy w spokoju i skupieniu (oczywiście trudno jest wydzielić dla nich zupełnie odosobnione, wyciszone pomieszczenie, ale warto przynajmniej spróbować zapewnić im komfort działania),
  • czy mają do dyspozycji szybko działający, niezawieszający się komputer, sprawny telefon, potrzebne artykuły biurowe,
  • czy mają pod ręką narzędzia pozwalające na sprawne zapisywanie Pacjentów lub usprawniające komunikację z nimi

Oprócz tego, warto przeanalizować czy… liczba pracowników rejestracji jest wystarczająca! Zdarzyć się może bowiem tak, że liczba połączeń jest tak duża, iż dotychczasowa załoga po prostu nie jest w stanie obsłużyć wszystkich. Wówczas konieczna jest rozbudowa personalna tego działu.

Zachęcamy również do zapoznania się z ofertą bezpłatnego audytu pracy rejestracji przeprowadzanego przez naszych ekspertów z Medidesk! Sprawdzimy, jak pracuje Twoja rejestracja, znajdziemy najbardziej problematyczne płaszczyzny i zaproponujemy Ci konkretne rozwiązania, które poprawią jakość pracy rejestracji. Zapraszamy!