Czy Twoja rejestracja umie pozyskać nowego pacjenta?

Czy Twoja rejestracja umie pozyskać nowego pacjenta?

Jeszcze niedawno jedynym zadaniem pracowników rejestracji w placówce medycznej było odbieranie telefonów i umawianie pacjentów na wizytę zgodnie z harmonogramem pracy lekarzy. W dobie rosnącej konkurencji, rejestracja musi jednak pełnić również inne funkcje – w tym również sprzedażowe. Odpowiedz więc sobie na pytanie – czy rejestracja w Twojej placówce na pewno umie pozyskać nowego pacjenta?

Rejestracja placówki zdrowia pełni przede wszystkim funkcję informacyjno-wizerunkową. Jeśli chodzi o funkcję informacyjną, to właśnie tam pacjent uzyskuje wszystkie niezbędne wiadomości dotyczące konsultacji, badań i lekarzy, to tam umawia się na wizyty, często odbiera wyniki badań itp. Funkcja wizerunkowa dotyczy głównie faktu, że w zdecydowanej większości przypadków to rejestracja jest punktem, w którym rozpoczyna się kontakt pacjenta z placówką. Doskonale wiadomo natomiast, że pierwsze wrażenie, jakie odniesie pacjent podczas takiego kontaktu wielokrotnie przesądza o tym, czy zostanie pacjentem stałym, czy też umówi się tylko na jedną wizytę lub nie umówi się na nią wcale.

Branża medyczna – zwłaszcza sektor prywatny – podlega już takim samym zasadom rynkowym jak inne przedsiębiorstwa. Placówki medyczne muszą być ukierunkowane na pacjenta – jego potrzeby i komfort. Obowiązuje tu zasada, że to placówka istnieje dla pacjenta, a nie on dla niej, musi być więc obsłużony szybko, sprawnie oraz profesjonalnie.

Przy coraz wyższej konkurencyjności kluczowe staje się więc pozyskiwanie nowych pacjentów. Rejestracja może tu odegrać naprawdę bardzo dużą rolę – o ile jej pracownicy będą wiedzieli, w jaki sposób przekonać niezdecydowanego pacjenta na umówienie wizyty, a także mieli przydatne do tego narzędzia.

Jak przygotować rejestrację do pozyskiwania pacjentów?

Na początek warto uświadomić sobie, że pozyskiwanie pacjentów przez rejestrację absolutnie nie może oznaczać nachalnych prób umówienia pacjenta na wizytę, kiedy jest on tym wyraźnie niezainteresowany – tego typu „sprzedaż” jest po pierwsze źle odbierana, a po drugie – długofalowo nie przyniesie nam żadnych korzyści czy nowych pacjentów. Z pewnością jednak pracownicy rejestracji mogą poprzez swoje sympatyczne i profesjonalne zachowanie budować zaufanie potencjalnego pacjenta i w ten sposób zachęcać go do umówienia wizyty. Jaka jest tu rola osób zarządzających placówką?

    • Zainwestuj w przygotowanie rejestracji do pracy. Zadbaj o to, by pracownicy posiadali niezbędną merytoryczną wiedzę i byli na bieżąco ze wszystkim, co dzieje się w placówce. Rejestracja jest informacją, więc o placówce musi wiedzieć wszystko!
    • Rozważ przeprowadzenie wśród pracowników rejestracji kursów i szkoleń: z kompetencji miękkich, umiejętności komunikowania się, umiejętności rekomendowania usług medycznych, języka obcego. Uzyskają dzięki temu wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnej pracy.
    • Spróbuj opracować schematy działania w określonych sytuacjach i przekaż je rejestracji. Musi wiedzieć, co mówić pacjentowi, gdy ten chce się umówić na wizytę, ale nie ma terminu, nie ma miejsc u danego lekarza, wizyta okazuje się zbyt droga. Istnieje duża szansa, że używając odpowiednich argumentów rejestracja mimo wszystko przekona pacjenta do skorzystania z usług placówki.
    • Daj rejestracji i sobie odpowiednie narzędzia, które usprawnią i ułatwią pracę. Jako przykład można tu podać naszą aplikację Medidesk, która w naturalny sposób systematyzuje i naturalnie upraszcza funkcjonowanie rejestracji, a dla menedżerów jest źródłem bezcennych danych i statystyk.

Pamiętaj, że rejestracja nie jest działem sprzedaży! Jej głównym zadaniem nie może być pozyskiwanie nowych pacjentów, ale jeśli będzie dobrze przygotowana do pracy, przyrost pacjentów będzie naturalny i systematyczny.

Jeśli chcesz wiedzieć, w jaki sposób możesz sprawić, by praca rejestracji w Twojej placówce była jeszcze bardziej efektywna i jak może Ci w tym pomóc Medidesk, skontaktuj się z nami -> https://medidesk.pl/kontakt/. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania i przedstawimy to, co możemy dla Ciebie zrobić!

Autor: Redakcja
|
Dodano: 5 czerwca 2019

Powiązane posty

up-selling w placówce medycznej

Up-selling w placówce medycznej – jak robić to skutecznie?

Up-selling, zwany również sprzedażą uzupełniającą, to jedna z technik sprzedażowych, polegająca na oferowaniu klientom towarów/usług/rozwiązań droższych niż te, których dotychczas używali i te, którymi są pierwotnie zainteresowani. Co ważne, up-selling może być z powodzeniem stosowany również w placówkach medycznych.
Autor: Redakcja
|
2019-10-16

Jakie funkcje pełni rejestracja w sprawnym działaniu placówki medycznej?

Ile razy zdarzyło nam się bezskutecznie dzwonić do placówki medycznej, by ustalić termin pilnej wizyty? Obsługując pacjenta, rejestracja medyczna nie potrafiła pogodzić grafiku lekarza z naszym kalendarzem, a w sytuacji, gdy lekarz nie pojawił się w pracy, nie zostaliśmy poinformowani? To tylko namiastka z codziennych scenariuszy na co dzień dotykających pacjentów, którzy chcą dostać się na wizytę do specjalisty. Jaką funkcję pełni rejestracja w sprawnym działaniu placówki medycznej?
Autor: Redakcja
|
2019-09-25
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.


Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zapytaj o wycenę







Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/