Idealny pracownik rejestracji medycznej – jak go znaleźć?

Idealny pracownik rejestracji medycznej – jak go znaleźć?

Początek roku to dla wielu firm czas wzmożonych poszukiwań nowych pracowników. Nie inaczej jest w placówkach medycznych – jeśli również Wy szukacie do swojego zespołu nowych pracowników rejestracji medycznej, podpowiadamy, na jakie cechy kandydatów należy zwrócić uwagę.

Na początek kwestia wykształcenia. Choć w Polsce nie prowadzi się jeszcze studiów stricte w zakresie pracy w recepcji placówek ochrony zdrowia, to jednak wiedzę i umiejętności związane z tym zawodem posiadają m.in. absolwenci studiów dotyczących zdrowia publicznego czy zarządzania ochroną zdrowia. Do pracy na tym stanowisku przygotowują jednak liczne technika, szkoły zawodowe oraz policealne, wiele placówek edukacyjnych prowadzi w tym zakresie kursy i szkolenia. Na pewno więc wśród kandydatów znajdą się osoby z odpowiednim, kierunkowym wykształceniem. Warto jednak przyjrzeć się również kandydatom bez wykształcenia związanego z ochroną zdrowia – czasami okazuje się, że mają wszystkie cechy osobowościowe niezbędne do pracy w recepcji, a samej merytoryki mogą się szybko nauczyć.

Czym powinien się charakteryzować pracownik rejestracji?

Wśród cech, kwalifikacji i umiejętności idealnego pracownika rejestracji placówki medycznej znajduje się:

  • komunikatywność – umiejętność jasnego, precyzyjnego i poprawnego pod względem językowym oraz stylistycznym wyrażania się w mowie oraz piśmie, a także zdolność słuchania oraz – co bardzo ważne – rozumienia tego, co mówi druga osoba,
  • wysoka kultura osobista – składa się na nią to, jak osoba odnosi się do otoczenia oraz czy wykazuje szacunek wobec innych osób (nie tylko przełożonych, ale również znajdujących się na równi lub niżej w hierarchii zawodowej oraz społecznej),
  • opanowanie – praca w rejestracji jest nieustannym kontaktem z innymi osobami, które bywają czasem niegrzeczne, zdenerwowane, opryskliwe, nieuprzejme – pracownik musi w każdej z tych sytuacji zachować spokój i opanowanie,
  • cierpliwość – czyli umiejętność poświęcenia czasu na wysłuchanie pacjenta oraz spełnienie jego oczekiwań (niecierpliwy pracownik będzie chciał obsłużyć pacjenta zbyt szybko, co nie zawsze oznacza dobrze),
  • empatia – czyli umiejętność rozumienia i współodczuwania uczuć oraz zachowań innych osób, co jest postrzegane przez otoczenie jako uprzejmość oraz chęć niesienia pomocy.

Wśród innych cech i umiejętności kandydat/-ka na pracownika rejestracji medycznej można wymienić m.in. znajomość języka angielskiego (w wielu placówkach pacjentami są także obcokrajowcy), umiejętność korzystania z rozwiązań systemowych, takich jak system elektronicznej dokumentacji medycznej czy aplikacje wspomagające umawianie wizyt (np. Medidesk), gotowość do pracy w godzinach popołudniowych i w soboty (wiele placówek w dni robocze działa do godz. 20:00, a w soboty do 14:00-15:00), ale także chęć uczenia się oraz umiejętność pracy w zespole – rejestracja i cała placówka medyczna to przecież zespół.

Co powinno obudzić czujność?

Szukając pracownika do rejestracji medycznej należy zwrócić także uwagę na zapisy w jego CV i liście motywacyjnym, albo wyraźne cechy rzucające się w oczy podczas rozmowy kwalifikacyjnej, które mogą wykluczać jego pracę w takim właśnie charakterze. Może to być:

  • brak komunikatywności – bardzo poważne wady wymowy, kłopoty z artykułowaniem głosek, chaotyczne i mało zrozumiałe wypowiedzi, błędy w CV oraz liście motywacyjnym,
  • spóźnienie na rozmowę kwalifikacyjną – oczywiście awaria samochodu czy wypadek na mieście może się zdarzyć, ale powinno to obudzić czujność rekrutera – być może punktualność nie jest najmocniejszą stroną kandydata,
  • nieodpowiedni strój i wygląd – pracowników recepcji obowiązuje schludny, elegancki, ale zarazem niekrzykliwy, niewyzywający wygląd – to, jak kandydat podchodzi do tych kwestii, widoczne jest już podczas rozmowy kwalifikacyjnej,
  • negatywne wypowiedzi o byłych pracodawcach – jeśli podczas rozmowy kandydat narzeka na poprzedniego szefa czy aktualne miejsce pracy, nie świadczy to o nim najlepiej – przy kolejnej rozmowie kwalifikacyjnej będzie pewnie mówił to samo o Waszej placówce,
  • kłamstwa w CV – jeżeli w swojej aplikacji osoba wpisała doskonałą znajomość języka angielskiego, a podczas kontaktu nie potrafi odpowiedzieć na proste „Good morning”, jej kandydaturę można od razu skreślić.

Co jeszcze powinno wzbudzić ostrożność rekrutera? Jeśli zadawane przez niego pytania budzą irytację kandydata – niestety może być tak, że taką samą irytację wzbudzą pytania pacjentów zadawane przez telefon. Niepokojąca może być zbytnia nerwowość kandydata (czasami świadczy o tym, że nie umie radzić sobie ze stresem) oraz wyczuwalny od niego chłód i dystans. Oczywiście nie chodzi o to, by spoufalał się z rozmówcą, ale musi być otwarty i empatyczny wobec innych. Jeśli chodzi o kwalifikacje i doświadczenie, zastanawiająca może być bardzo długa przerwa w pracy zawodowej, a także krótki czas pracy w wielu firmach.

Poszukiwanie pracownika do rejestracji medycznej nie jest łatwą sprawą. Z pewnością rekrutacji trzeba poświęcić wiele czasu i uwagi – tak, by nowa osoba szybko zgrała się z resztą zespołu i była jego ważną, efektywną częścią.

Autor: Redakcja
|
Dodano: 14 stycznia 2019

Powiązane posty

Kategoria:

Internet dla placówki medycznej. Co musisz wiedzieć, aby wybrać najlepiej?

O tym, że każda placówka medyczna musi mieć obecnie stały dostęp do Internetu, nikogo nie trzeba przekonywać. Działanie aplikacji ułatwiających pracę rejestracji, takich jak Medidesk, konieczność obsługi skrzynek mailowych, elektroniczna dokumentacja medyczna, e-zwolnienia, e-recepty – lista czynności wykonywanych przez pracowników placówki służby zdrowia, które wymagają dostępu do sieci, jest naprawdę długa. Na co jednak zwracać uwagę wybierając dostawcę Internetu? Podpowiadamy!
Autor: Redakcja
|
2019-04-03
Co-manager-musi-wiedzieć-o-pracy-rejestracji

Co manager musi wiedzieć o pracy rejestracji?

Rejestracja to newralgiczny punkt każdej placówki służby zdrowia – to od tego miejsca rozpoczyna się kontakt pacjenta z usługami, ofertą i pracownikami. Jak wiadomo, pierwsze wrażenie może zachęcić pacjenta do rozpoczęcia bądź kontynuacji leczenia w danym miejscu lub wręcz przeciwnie. Dlatego tak ważne jest, aby manager był zawsze „na bieżąco” z tym co się na „jego” rejestracji dzieje – i to każdego dnia.
Autor: Redakcja
|
2019-02-26
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.



OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Smartmed Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa, tel. 22 250 08 50.
2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zadaj pytanie





Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (Smartmed Sp. z o.o.) jedynie do kontaktu ze mną.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Smartmed Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa, tel. 22 250 08 50.
2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).