Przypomnijmy – telefonia VoIP opiera się na przesyłaniu głosu przez internet. Zatem do odbywania rozmów telefonicznych nie jest konieczne podłączenie do sieci telefonicznej (tradycyjnej ani komórkowej), ale dostęp do internetu.
Wbrew powszechnym opiniom, instalacja telefonii VoIP w placówce medycznej nie wymaga kosztownych inwestycji w drogi sprzęt. Do rozmów potrzebny jest jedynie komputer z dostępem do sieci, aplikacja (lub oprogramowanie) pobierana ze strony internetowej operatora VoIP oraz najprostsze słuchawki z mikrofonem. Więcej informacji o zasadach działania telefonii VoIP znaleźć można w naszym wcześniejszym wpisie. Dodajmy też, że wbudowaną telefonię VoIP otrzymuje każda placówka medyczna, która zdecyduje się na wdrożenie aplikacji Medidesk
[reklama id=”10676″]
VoIP w placówce medycznej – zalety
Wdrożenie technologii VoIP w placówce medycznej niesie za sobą mnóstwo korzyści przekładających się na jej codzienne funkcjonowanie. Do najważniejszych zalet VoIP należą:
- możliwość połączeń wewnętrznych między różnymi budynkami
Standardem na polskim rynku ochrony zdrowia są sieci placówek medycznych. Zdarza się, że przychodnie otwierają swoje kolejne oddziały w innych dzielnicach, a nawet kolejnych miastach. Telefonia VoIP pozwala ustawić połączenia wewnętrzne między wieloma budynkami, znajdującymi się w różnych miastach, a nawet państwach. Chcąc dodzwonić się do drugiego oddziału przychodni nie traci się więc czasu.
- blokowanie niechcianych numerów czyli tzw. „czarna lista”
Do każdej placówki medycznej próbują dzwonić się nachalni telemarketerzy, przedstawiciele handlowi, sprzedawcy. Numery, z których dzwonią takie osoby mogą zostać w ramach telefonii VoIP dodane do tzw. czarnej listy, dzięki czemu połączenia będą automatycznie odrzucane.
- ustawienie „białej listy” kontaktów, czyli lista kontaktów VIP
Z drugiej strony, niektóre dzwoniące do placówki osoby, klienci i pacjenci wymagają specjalnego traktowania oraz rozmowy bez oczekiwania. Ich numery telefonów można z kolei wpisać na tzw. białą listę, czyli listę kontaktów VIP.
- możliwość przypisania priorytetów nowym kontaktom
Dla każdego podmiotu leczniczego bardzo ważne jest pozyskiwanie nowych pacjentów. Jeśli ktoś dzwoni do placówki po raz pierwszy, powinien zostać szybko i sprawnie obsłużony. Zwiększa to szansę sprzedażową, czyli to, że dzwoniący umówi się na wizytę. Telefonia VoIP umożliwia ustawienie priorytetu dla numerów dzwoniących do przychodni po raz pierwszy – trafiają one na początek kolejki.
- możliwość informowania managera o nieodebranych połączeniach
Każde nieodebrane połączenie od pacjenta, to dla placówki strata sprzedażowa, wizerunkowa oraz finansowa. Jeżeli manager regularnie otrzymuje powiadomienia dotyczące liczby takich połączeń, może analizować dane i na nie reagować, np. poprzez zatrudnienie dodatkowych osób do rejestracji albo przeorganizowanie harmonogramu ich pracy.
- możliwość przekierowania połączenia na telefon komórkowy
Zdarza się tak, że dzwoniący do rejestracji pacjent chce połączyć się z laboratorium, pracownią diagnostyki obrazowej albo gabinetem lekarskim. Dzięki VoIP nie trzeba instalować w tych miejscach komputerów ani telefonów stacjonarnych – wystarczy komórka, na którą zostanie przekierowane połączenie.
- oznaczanie długości oczekiwania przez pacjenta na rozmowę
Jednym z wyznaczników profesjonalnej obsługi pacjenta w placówce jest sprawne i szybkie odbieranie połączeń. Jeżeli potencjalny klient czeka za długo, może w ogóle zrezygnować z usług świadczonych przez klinikę. Aplikacja Medidesk i wbudowana w nią telefonia VoIP informują o czasie oczekiwania pacjenta na rozmowę poprzez oznaczanie numerów czekających zbyt długo czerwonym kolorem.
- ekonomiczność technologii VoIP
Telefonia VoIP nie tylko nie wymaga inwestycji w specjalistyczny sprzęt, ale pozwala nawet znacznie zredukować liczbę aparatów telefonicznych w placówce. Do jej obsługi wystarczy bowiem tylko jeden aparat do którego będzie podpiętych wiele numerów telefonów do placówki.
- inteligentny system rozdzwaniania
Kolejną bardzo przydatną funkcją telefonii VoIP jest inteligentny system rozdzwaniania, który automatycznie rozdziela połączenia przychodzące do placówki, kierując je do najmniej obłożonych pracą rejestratorek.
- automatyczne przekierowanie połączeń poza godzinami pracy
Zdarza się tak, że niektóre numery telefonów kierują do działów pracujących w niestandardowych godzinach (np. księgowości czy marketingu). Istnieje możliwość, by telefonia VoIP w określonych godzinach automatycznie przekierowywała połączenia na wskazany numer telefonu komórkowego.
- możliwość odbierania połączeń w dowolnym miejscu na świecie
Dzięki VoIP odbieranie połączeń w dowolnym miejscu jest niezwykle proste. Nie trzeba mieć żadnego aparatu telefonicznego. wystarczy jedynie dostęp do internetu. Umożliwia to pracę zdalną z dowolnego miejsca na świecie.
Zainteresowany? Sprawdź ofertę VoIP od Medidesk. Nasi eksperci są do Twojej dyspozycji i z chęcią odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania!
BĄDŹ W KONTAKCIE
Masz pytania?
Skontaktuj się!
Już ponad 600 placówek medycznych udoskonala swoje usługi i zwiększa swoje zarobki z Medidesk.
Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Medidesk sprawdzi się w Twojej placówce, umów się na rozmowę z naszym ekspertem!
WEBINARY MEDIDESK
Jak zwiększyć
przychody placówki medycznej?
Co byś zrobił, gdybyśmy powiedzieli Ci, że możesz znacząco zwiększyć zarobki swojej kliniki, wprowadzając tylko kilka prostych zmian?