VoIP – co to jest i jak działa?

Telefonia VoIP w placówce medycznej

VoIP – co to jest i jak działa?

Funkcjonowanie każdej placówki medycznej wymaga inwestycji w sprzęt i technologie komunikacyjne – pacjent musi przecież mieć możliwość skontaktowania się z przychodnią, i to na różne sposoby. Coraz popularniejszym rozwiązaniem w tym zakresie jest telefonia VoIP, czyli połączenia telefoniczne realizowane za pośrednictwem sieci internetowej.

Internet to nie tylko strony, serwisy i portale, ale także szereg różnych narzędzi i usług, które pozwalają szybko, wygodnie i tanio – czasem nawet za darmo – kontaktować się z innymi ludźmi. Jeszcze niedawno służyły do tego głównie komunikatory internetowe, wystarczające dla indywidualnych użytkowników sieci, ale niezbyt funkcjonalne w przypadku różnego rodzaju firm. Rozwiązaniem tego problemu stała się telefonia VoIP.

VoIP – co to jest?

VoIP to skrót od angielskiego sformułowania Voice over Internet Protocol, czyli dosłownie głos przez protokół internetowy. Określenie to jest jednak dość skomplikowane – można więc przyjąć, że VoIP to telefonia cyfrowa, opierająca się na przesyłaniu głosu poprzez sieć internetową. Jak nietrudno się domyśleć, VoIP nie wymaga podłączenia do żadnej tradycyjnej czy komórkowej sieci telefonicznej – potrzebny jest tylko dostęp do internetu, najlepiej szerokopasmowego. Szybkie i niezawodne łącza, zwłaszcza w przypadku firm używających technologii VoIP, są gwarancją wysokiej jakości połączeń.

VoIP – jak działa?

Wszystkie przedsiębiorstwa, także placówki medyczne, chcące korzystać z telefonii internetowej VoIP muszą posiadać odpowiedni sprzęt. Podstawą jest oczywiście komputer z dostępem do sieci, ale tego typu urządzenia znajdują się już właściwie we wszystkich placówkach. Dodatkowe inwestycje w sprzęt wcale nie muszą być bardzo duże, choć oczywiście zależy od tego m.in. wygoda korzystania z VoIP, jej funkcjonalność oraz jakość.

Jeżeli telefonia VoIP będzie wykorzystywana od czasu do czasu, np. podczas rozmów międzynarodowych, nie trzeba żadnych inwestycji w specjalistyczny sprzęt. Do prowadzenia rozmów wystarczy komputer oraz aplikacja pobierana ze strony operatora VoIP, a także zestaw niedrogich słuchawek z mikrofonem. Poprzez VoIP można prowadzić telekonferencje – w przypadku komputerów stacjonarnych potrzebna będzie kamera internetowa, w którą większość laptopów jest wyposażona fabrycznie.

Do rozmów za pośrednictwem telefonii VoIP można wykorzystać także zwykły aparat stacjonarny, jak i komórkę. Telefony stacjonarne wymagają dokupienia specjalnego adaptera, tzw. bramki VoIP, która zmienia sygnał analogowy na dane VoIP, pozwalając na korzystanie z telefonii internetowej bez użycia komputera. Rozmowy przez internet można prowadzić także poprzez większość nowoczesnych telefonów komórkowych, które należy skonfigurować jako terminale do połączeń internetowych.

Rozmowy za pośrednictwem telefonii VoIP

Telefonia VoIP w placówce medycznej – jakie ma zalety?

Telefonia VoIP znajduje coraz szersze zastosowanie wśród firm z różnych branż, także ochrony zdrowia. Jednym z jej największych atutów są niskie koszty – wielu operatorów VoIP oferuje w ramach swojej sieci zupełnie darmowe połączenia, a rozmowy na numery tradycyjne są sporo tańsze niż u innych operatorów. W odniesieniu do placówek ochrony zdrowia technologia VoIP ma również szereg innych zalet.

  • Nagrywanie rozmów

Telefonia VoIP umożliwia nagrywanie, archiwizowanie, a następnie odtwarzanie odbytych rozmów telefonicznych. W przypadku placówek medycznych jest to cenne np. w kontekście analizowania pracy rejestratorek, rozpatrywania reklamacji, wychwytywania błędów w komunikacji z pacjentem oraz wdrażania działań naprawczych.

  • Zapowiedzi głosowe

Technologia VoIP to możliwość ustawiania zapowiedzi głosowych dla osób próbujących dodzwonić się do placówki – jest to bardzo profesjonalny sposób na pierwszą, krótką prezentację i zbudowanie wśród pacjentów pozytywnego wizerunku.

  • Brak sygnału zajętości

Nie ma co ukrywać – sygnał zajętości słyszany w słuchawce przez pacjenta próbującego dodzwonić się do przychodni jest wyjątkowo irytujący i nie kojarzy się dobrze. Dzięki telefonii VoIP można wyeliminować ten problem.

  • Pełne statystyki połączeń

Telefonia VoIP daje olbrzymie możliwości analityczne, zwłaszcza menedżerom oraz osobom zarządzającym placówkami. Ile połączeń miało miejsce, ile trwały, w jakich godzinach dzwoniono najczęściej – są to bezcenne dane, które pozwalają analizować pracę całej przychodni, optymalnie ustalać grafik, prawidłowo organizować codzienne działania.

  • Komunikaty RODO

W ramach telefonii VoIP można nagrać komunikaty informujące dzwoniącego pacjenta o gromadzeniu, przetwarzaniu oraz ochronie jego danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami, głównie rozporządzeniem RODO.

  • Usługa IVR (ang. interactive voice response)

Jest to interaktywna obsługa dzwoniącego pacjenta w rodzaju automatycznego call center. Po wysłuchaniu komunikatów poprzez wybieranie tonowe ze swojego telefonu pacjent wskazuje np. język, w jakim chce rozmawiać z recepcją, usługę, którą jest zainteresowany czy temat rozmowy.

  • Kolejkowanie połączeń

To funkcja pozwalająca na ustawianie w kolejce do rozmowy pacjentów dzwoniących do placówki. Osoba czekająca na połączenie może słuchać muzyki i co pewien czas być informowana o tym, na którym miejscu w kolejce aktualnie się znajduje.

  • Możliwość przypisania wielu numerów do jednego telefonu

Jeżeli np. poradnia POZ i poradnie specjalistyczne w placówce mają oddzielne numery telefonów, ale obsługuje je jedna rejestracja, telefonia VoIP pozwala przypisać do jednego urządzenia wszystkie numery dedykowane do kontaktu z placówką. Powstaje dzięki temu pewnego rodzaju wirtualna centrala telefoniczna.

Wbudowaną telefonię VoIP posiada nasza aplikacja Medidesk, przeznaczona do kompleksowej obsługi ruchu telefonicznego i innych źródeł kontaktu w placówce. Wyposażona jest w wiele funkcjonalnych narzędzi do codziennej pracy dla rejestratorek, pełni też nieocenioną rolę analityczną dla menedżerów. Osoby zainteresowane aplikacją Medidesk, zachęcamy do kontaktu!

Autor: Dawid Sakowski
|
Dodano: 27 stycznia 2020

Powiązane posty

Ręce podczas pracy na laptopie, dookoła ikony mediów społecznościowych.

Działania marketingowe placówek medycznych w okresie epidemii – nowe tematy webinarów!

W wyniku epidemii koronawirusa funkcjonowanie wielu placówek medycznych, poradni specjalistycznych, szpitali czy zakładów rehabilitacyjnych zostało mocno ograniczone. Część świadczonych usług została całkowicie wstrzymana, a wiele było realizowanych wyłącznie w formie telekonsultacji.
Autor: Redakcja
|
2020-06-01
Starsza kobieta podczas telekonsultacji.

Jak zachęcić seniorów do korzystania z telekonsultacji?

Obecnie coraz więcej przychodni udostępnia możliwość odbycia wizyty u lekarza w formie telekonsultacji lub videorozmowy. Taka usługa jest pomyślana również z myślą o osobach starszych. Te jednak czasem mają opory przed umówieniem się na taką wizytę. Dlaczego tak się dzieje? Jak zachęcić seniorów do skorzystania z takiej telekonsutacji?
Autor: Redakcja
|
2020-05-28
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.


* pola wymagane

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zapytaj o wycenę







Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

* pola wymagane