Dostęp do internetu jest już standardem właściwie we wszystkich polskich firmach. Niektóre przedsiębiorstwa używają go od czasu do czasu, np. przy dokonywaniu płatności, dla innych – jest koniecznym narzędziem codziennej pracy.
Do tej drugiej grupy zaliczają się już bez wątpienia placówki medyczne. Normą jest prowadzenie przez nie stron internetowych oraz umożliwianie pacjentom rejestrowanie się na wizyty, badania czy zabiegi przez pocztę mailową czy za pomocą specjalnych formularzy kontaktowych. W ostatnich latach dynamicznie przyspieszyła (i przyspieszać będzie nadal) cyfryzacja opieki zdrowotnej. Już teraz niektóre dokumenty medyczne należy przechowywać wyłącznie w wersji elektronicznej, obowiązkowe są e-zwolnienia lekarskie, trwa pilotaż e-recept oraz e-skierowania. Dodatkowo, dostępu do sieci wymagają również innowacyjne narzędzia usprawniające prace rejestracji, takie jak nasza aplikacja Medidesk. Wszystko to wymusza na osobach zarządzających placówką medyczną wybór odpowiedniego łącza internetowego.
Na co warto zwracać uwagę?
W placówkach medycznych, gdzie do sieci podłączonych bywa bardzo wiele urządzeń, najważniejszym aspektem jest stabilność łącza oraz szybkość transferu. Dlaczego? Otóż nie można doprowadzać do sytuacji, że komputery czy tablety co chwilę tracą połączenie, przez co nie zapisują lub nie przesyłają potrzebnych danych, zawieszają się czy przestają efektywnie pracować. Wszystko to przekłada się na zmniejszoną jakość pracy personelu, a także na zadowolenie pacjentów. Nietrudno wyobrazić sobie irytację osoby, która czeka kilkanaście minut na wystawienie elektronicznego L4, bo lekarz nie może zalogować się do odpowiedniego systemu…
Równie ważna jest szybkość przesyłania danych. Może ona być taka sama dla wysyłanych i odbieranych danych (tzw. internet symetryczny) oraz szybsza dla danych pobieranych, zaś mniejsza – dla danych wysyłanych (tzw. internet asymetryczny). W zdecydowanej większości firm stawia się na tę drugą opcję. Jeśli chodzi o stabilność łącza i prędkość przesyłki danych, najlepszą opcją dla firmy jest internet kablowy lub światłowodowy – ten mobilny może mieć problemy z zasięgiem, a radiowy często zależy od warunków pogodowych.
Inne aspekty, na które należy zwracać uwagę podczas wyboru internetu do placówki medycznej to:
- możliwość przetestowania jakości usług przed podpisaniem długoterminowej umowy,
- możliwość bezproblemowego zwiększania/zmniejszania zakresu usług,
- ilość urządzeń, które będą podłączone do sieci oraz rodzaj zadań, które wykonują z wykorzystaniem Internetu pracownicy,
- gwarancja stałej szybkości łącza bez względu na porę dnia,
- gwarancja szybkiej naprawy przez dostawcę zgłoszonych awarii,
- opcje dodatkowe (może to być pakiet bezpieczeństwa, usługi serwisowe sprzętu, usługi w chmurze itp.).
A może WiFi dla pacjentów?
Decydując się na zakup Internetu do przychodni czy kliniki, warto od razu rozważyć udostępnienie pacjentom w poczekalni darmowego WiFi. Badania nie pozostawiają złudzeń – nawet 97% pacjentów jest sfrustrowanych oczekiwaniem na wizytę czy badanie, nawet jeśli trwa ono krócej niż kwadrans. Wiadomo, że w medycynie nie da się wszystkiego przewidzieć – jedna konsultacja trwa krócej, inna dłużej, czasem pacjent przychodzi jedynie po kolejne recepty, w innych przypadkach wymaga szczegółowego wywiadu. Pewne opóźnienia są więc czymś zupełnie normalnym. Udostępnienie pacjentowi WiFi (nazwę sieci i hasło warto wydrukować i powiesić w widocznym punkcie w poczekalni lub recepcji) w wielu przypadkach sprawia, że tak naprawdę nie zauważa, iż wizyta jest nieco opóźniona – oczywiście jednak zachęcamy, by o ewentualnych opóźnieniach od razu informować, bo jest to najbardziej profesjonalne i uczciwe podejście.
Internet w placówce medycznej może pełnić zarówno funkcję narzędzia do codziennej pracy, jak i wizerunkową w stosunku do pacjentów. Dlatego należy wybierać sprawdzonych, renomowanych dostawców, którzy będą w stanie zagwarantować stałą wysoką jakość świadczonych usług. Z pewnością będzie to miało pozytywny wpływ na funkcjonowanie placówki.
BĄDŹ W KONTAKCIE
Masz pytania?
Skontaktuj się!
Już ponad 600 placówek medycznych udoskonala swoje usługi i zwiększa swoje zarobki z Medidesk.
Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Medidesk sprawdzi się w Twojej placówce, umów się na rozmowę z naszym ekspertem!
WEBINARY MEDIDESK
Jak zwiększyć
przychody placówki medycznej?
Co byś zrobił, gdybyśmy powiedzieli Ci, że możesz znacząco zwiększyć zarobki swojej kliniki, wprowadzając tylko kilka prostych zmian?