Internet dla placówki medycznej. Co musisz wiedzieć, aby wybrać najlepiej?

Internet dla placówki medycznej. Co musisz wiedzieć, aby wybrać najlepiej?

O tym, że każda placówka medyczna musi mieć obecnie stały dostęp do Internetu, nikogo nie trzeba przekonywać. Działanie aplikacji ułatwiających pracę rejestracji, takich jak Medidesk, konieczność obsługi skrzynek mailowych, elektroniczna dokumentacja medyczna, e-zwolnienia, e-recepty – lista czynności wykonywanych przez pracowników placówki medycznej, które wymagają dostępu do sieci, jest naprawdę długa. Na co jednak zwracać uwagę wybierając dostawcę Internetu? Podpowiadamy!

Dostęp do Internetu jest już standardem właściwie we wszystkich polskich firmach. Niektóre przedsiębiorstwa używają go od czasu do czasu, np. przy dokonywaniu płatności, dla innych – jest koniecznym narzędziem codziennej pracy. Do tej drugiej grupy zaliczają się już bez wątpienia placówki medyczne. Normą jest prowadzenie przez nie stron internetowych oraz umożliwianie pacjentom rejestrowanie się na wizyty, badania czy zabiegi przez pocztę mailową czy za pomocą specjalnych formularzy kontaktowych. W ostatnich latach dynamicznie przyspieszyła (i przyspieszać będzie nadal) cyfryzacja opieki zdrowotnej. Już teraz niektóre dokumenty medyczne należy przechowywać wyłącznie w wersji elektronicznej, obowiązkowe są e-zwolnienia lekarskie, trwa pilotaż e-recept oraz e-skierowania. Dodatkowo, dostępu do sieci wymagają również innowacyjne narzędzia usprawniające prace rejestracji, takie jak nasza aplikacja Medidesk. Wszystko to wymusza na osobach zarządzających placówką medyczną wybór odpowiedniego łącza internetowego.

Na co warto zwracać uwagę?

W placówkach medycznych, gdzie do sieci podłączonych bywa bardzo wiele urządzeń, najważniejszym aspektem jest stabilność łącza oraz szybkość transferu. Dlaczego? Otóż nie można doprowadzać do sytuacji, że komputery czy tablety co chwilę tracą połączenie, przez co nie zapisują lub nie przesyłają potrzebnych danych, zawieszają się czy przestają efektywnie pracować. Wszystko to przekłada się na zmniejszoną jakość pracy personelu, a także na zadowolenie pacjentów. Nietrudno wyobrazić sobie irytację osoby, która czeka kilkanaście minut na wystawienie elektronicznego L4, bo lekarz nie może zalogować się do odpowiedniego systemu…

Równie ważna jest szybkość przesyłania danych. Może ona być taka sama dla wysyłanych i odbieranych danych (tzw. Internet symetryczny) oraz szybsza dla danych pobieranych, zaś mniejsza – dla danych wysyłanych (tzw. Internet asymetryczny). W zdecydowanej większości firm stawia się na tę drugą opcję. Jeśli chodzi o stabilność łącza i prędkość przesyłki danych, najlepszą opcją dla firmy jest Internet kablowy lub światłowodowy – ten mobilny może mieć problemy z zasięgiem, a radiowy często zależy od warunków pogodowych.

Inne aspekty, na które należy zwracać uwagę podczas wyboru Internetu do placówki medycznej to:

  • możliwość przetestowania jakości usług przed podpisaniem długoterminowej umowy,
  • możliwość bezproblemowego zwiększania/zmniejszania zakresu usług,
  • ilość urządzeń, które będą podłączone do sieci oraz rodzaj zadań, które wykonują z wykorzystaniem Internetu pracownicy,
  • gwarancja stałej szybkości łącza bez względu na porę dnia,
  • gwarancja szybkiej naprawy przez dostawcę zgłoszonych awarii,
  • opcje dodatkowe (może to być pakiet bezpieczeństwa, usługi serwisowe sprzętu, usługi w chmurze itp.).

A może WiFi dla pacjentów?

Decydując się na zakup Internetu do przychodni czy kliniki, warto od razu rozważyć udostępnienie pacjentom w poczekalni darmowego WiFi. Badania nie pozostawiają złudzeń – nawet 97% pacjentów jest sfrustrowanych oczekiwaniem na wizytę czy badanie, nawet jeśli trwa ono krócej niż kwadrans. Wiadomo, że w medycynie nie da się wszystkiego przewidzieć – jedna konsultacja trwa krócej, inna dłużej, czasem pacjent przychodzi jedynie po kolejne recepty, w innych przypadkach wymaga szczegółowego wywiadu. Pewne opóźnienia są więc czymś zupełnie normalnym. Udostępnienie pacjentowi WiFi (nazwę sieci i hasło warto wydrukować i powiesić w widocznym punkcie w poczekalni lub recepcji) w wielu przypadkach sprawia, że tak naprawdę nie zauważa, iż wizyta jest nieco opóźniona – oczywiście jednak zachęcamy, by o ewentualnych opóźnieniach od razu informować, bo jest to najbardziej profesjonalne i uczciwe podejście.

Internet w placówce medycznej może pełnić zarówno funkcję narzędzia do codziennej pracy, jak i wizerunkową w stosunku do pacjentów. Dlatego należy wybierać sprawdzonych, renomowanych dostawców, którzy będą w stanie zagwarantować stałą wysoką jakość świadczonych usług. Z pewnością będzie to miało pozytywny wpływ na funkcjonowanie placówki.

 

Autor: Redakcja
|
Dodano: 3 kwietnia 2019

Powiązane posty

Kategoria:

Millenialsi w placówce medycznej – kim są oraz co i dlaczego warto o nich wiedzieć?

Millenialsi – czyli pokolenie ludzi urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku – to grupa, na którą osoby zajmujące się ochroną zdrowia powinni kierować szczególną uwagę. Obecnie mają ponad 30 lat i cechują się określonymi wymaganiami w stosunku do wszystkich usługodawców, również z branży medycznej i medycyny estetycznej. Warto już teraz zbudować wśród nich lojalność marki, bo to oni wkrótce będą najczęstszymi pacjentami w placówkach.
Autor: Redakcja
|
2019-08-21

Jaką wiedzę może dać Ci odpowiedni status rozmowy cz. 1

Jedną z najważniejszych funkcjonalności naszej aplikacji Medidesk jest statusowanie, czyli zaznaczanie, jak zakończyła się dana rozmowa pracownika rejestracji z pacjentem. Statusowanie jest niezwykle przydatne zarówno dla rejestratorek, które mogą dzięki niemu dobrze zorganizować swoją pracę, ale również dla menedżerów, osób zarządzających oraz właścicieli placówek służby zdrowa. Przy jego pomocy można zdobyć naprawdę wiele bezcennych informacji.
Autor: Redakcja
|
2019-07-26
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.


Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zapytaj o wycenę







Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/