Internet dla placówki medycznej. Co musisz wiedzieć, aby wybrać najlepiej?

Internet dla placówki medycznej. Co musisz wiedzieć, aby wybrać najlepiej?

O tym, że każda placówka medyczna musi mieć obecnie stały dostęp do Internetu, nikogo nie trzeba przekonywać. Działanie aplikacji ułatwiających pracę rejestracji, takich jak Medidesk, konieczność obsługi skrzynek mailowych, elektroniczna dokumentacja medyczna, e-zwolnienia, e-recepty – lista czynności wykonywanych przez pracowników placówki służby zdrowia, które wymagają dostępu do sieci, jest naprawdę długa. Na co jednak zwracać uwagę wybierając dostawcę Internetu? Podpowiadamy!

Dostęp do Internetu jest już standardem właściwie we wszystkich polskich firmach. Niektóre przedsiębiorstwa używają go od czasu do czasu, np. przy dokonywaniu płatności, dla innych – jest koniecznym narzędziem codziennej pracy. Do tej drugiej grupy zaliczają się już bez wątpienia placówki służby zdrowia. Normą jest prowadzenie przez nie stron internetowych oraz umożliwianie pacjentom rejestrowanie się na wizyty, badania czy zabiegi przez pocztę mailową czy za pomocą specjalnych formularzy kontaktowych. W ostatnich latach dynamicznie przyspieszyła (i przyspieszać będzie nadal) cyfryzacja opieki zdrowotnej. Już teraz niektóre dokumenty medyczne należy przechowywać wyłącznie w wersji elektronicznej, obowiązkowe są e-zwolnienia lekarskie, trwa pilotaż e-recept oraz e-skierowania. Dodatkowo, dostępu do sieci wymagają również innowacyjne narzędzia usprawniające prace rejestracji, takie jak nasza aplikacja Medidesk. Wszystko to wymusza na osobach zarządzających placówką medyczną wybór odpowiedniego łącza internetowego.

Na co warto zwracać uwagę?

W placówkach medycznych, gdzie do sieci podłączonych bywa bardzo wiele urządzeń, najważniejszym aspektem jest stabilność łącza oraz szybkość transferu. Dlaczego? Otóż nie można doprowadzać do sytuacji, że komputery czy tablety co chwilę tracą połączenie, przez co nie zapisują lub nie przesyłają potrzebnych danych, zawieszają się czy przestają efektywnie pracować. Wszystko to przekłada się na zmniejszoną jakość pracy personelu, a także na zadowolenie pacjentów. Nietrudno wyobrazić sobie irytację osoby, która czeka kilkanaście minut na wystawienie elektronicznego L4, bo lekarz nie może zalogować się do odpowiedniego systemu…

Równie ważna jest szybkość przesyłania danych. Może ona być taka sama dla wysyłanych i odbieranych danych (tzw. Internet symetryczny) oraz szybsza dla danych pobieranych, zaś mniejsza – dla danych wysyłanych (tzw. Internet asymetryczny). W zdecydowanej większości firm stawia się na tę drugą opcję. Jeśli chodzi o stabilność łącza i prędkość przesyłki danych, najlepszą opcją dla firmy jest Internet kablowy lub światłowodowy – ten mobilny może mieć problemy z zasięgiem, a radiowy często zależy od warunków pogodowych.

Inne aspekty, na które należy zwracać uwagę podczas wyboru Internetu do placówki medycznej to:

  • możliwość przetestowania jakości usług przed podpisaniem długoterminowej umowy,
  • możliwość bezproblemowego zwiększania/zmniejszania zakresu usług,
  • ilość urządzeń, które będą podłączone do sieci oraz rodzaj zadań, które wykonują z wykorzystaniem Internetu pracownicy,
  • gwarancja stałej szybkości łącza bez względu na porę dnia,
  • gwarancja szybkiej naprawy przez dostawcę zgłoszonych awarii,
  • opcje dodatkowe (może to być pakiet bezpieczeństwa, usługi serwisowe sprzętu, usługi w chmurze itp.).

A może WiFi dla pacjentów?

Decydując się na zakup Internetu do przychodni czy kliniki, warto od razu rozważyć udostępnienie pacjentom w poczekalni darmowego WiFi. Badania nie pozostawiają złudzeń – nawet 97% pacjentów jest sfrustrowanych oczekiwaniem na wizytę czy badanie, nawet jeśli trwa ono krócej niż kwadrans. Wiadomo, że w medycynie nie da się wszystkiego przewidzieć – jedna konsultacja trwa krócej, inna dłużej, czasem pacjent przychodzi jedynie po kolejne recepty, w innych przypadkach wymaga szczegółowego wywiadu. Pewne opóźnienia są więc czymś zupełnie normalnym. Udostępnienie pacjentowi WiFi (nazwę sieci i hasło warto wydrukować i powiesić w widocznym punkcie w poczekalni lub recepcji) w wielu przypadkach sprawia, że tak naprawdę nie zauważa, iż wizyta jest nieco opóźniona – oczywiście jednak zachęcamy, by o ewentualnych opóźnieniach od razu informować, bo jest to najbardziej profesjonalne i uczciwe podejście.

Internet w placówce medycznej może pełnić zarówno funkcję narzędzia do codziennej pracy, jak i wizerunkową w stosunku do pacjentów. Dlatego należy wybierać sprawdzonych, renomowanych dostawców, którzy będą w stanie zagwarantować stałą wysoką jakość świadczonych usług. Z pewnością będzie to miało pozytywny wpływ na funkcjonowanie placówki.

 

Autor: Redakcja
|
Dodano: 3 kwietnia 2019

Powiązane posty

Kategoria:

Czy potrafisz wybrać dobrego managera placówki medycznej?

Placówki medyczne – tak jak wszystkie inne firmy i organizacje działające na rynku – powinny cały czas podnosić standardy swoich działań. Muszą być ukierunkowane na potrzeby pacjentów, reagować na zachodzące na rynku zmiany, działać nowocześnie i efektywnie. Nie jest to możliwe bez managera placówki medycznej – czy wiesz, jakimi cechami powinna odznaczać się taka osoba?
Autor: Redakcja
|
2019-06-18

Czy Twoja rejestracja umie pozyskać nowego pacjenta?

Jeszcze niedawno jedynym zadaniem pracowników rejestracji w placówce medycznej było odbieranie telefonów i umawianie pacjentów na wizytę zgodnie z harmonogramem pracy lekarzy. W dobie rosnącej konkurencji, rejestracja musi jednak pełnić również inne funkcje – w tym również sprzedażowe. Odpowiedz więc sobie na pytanie – czy rejestracja w Twojej placówce na pewno umie pozyskać nowego pacjenta?
Autor: Redakcja
|
2019-06-05
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.



OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Smartmed Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa, tel. 22 250 08 50.
2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zadaj pytanie





Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (Smartmed Sp. z o.o.) jedynie do kontaktu ze mną.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Smartmed Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa, tel. 22 250 08 50.
2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).