Wróć do bloga

Kategoria wpisu: Dla Managera

Dla Managera Urszula Łaskawiec | 2018-10-10

Jak motywować i nagradzać zespół rejestracji w placówce medycznej?

Czas czytania: 2 minuty
Jak motywować i nagradzać zespół rejestracji w placówce medycznej?
Praca managera placówki medycznej polega nie tylko na obmyślaniu strategii mających zwiększyć liczbę korzystających z jej usług pacjentów, zarządzaniu bieżącym funkcjonowaniem przychodni czy kontrolowaniu jakości pracy poszczególnych pracowników.

Wypróbuj Medidesk bezpłatnie!

Dobry manager motywuje i nagradza zespół rejestracji. Ale jak? Podpowiadamy!

Praca managera placówki medycznej polega nie tylko na obmyślaniu strategii mających zwiększyć liczbę korzystających z jej usług pacjentów, zarządzaniu bieżącym funkcjonowaniem przychodni czy kontrolowaniu jakości pracy poszczególnych pracowników. Dobry manager potrafi także odpowiednio zmotywować zespół recepcji, umiejętnie ocenić jakość pracy tego zespołu oraz nagrodzić osoby osiągające wysokie wyniki jakościowe swojej pracy.

Nadrzędną zasadą obowiązującą w każdej placówce medycznej wobec każdego – od pracowników techniczno-administracyjnych, przez recepcję, pielęgniarki, lekarzy aż po kadrę zarządzającą – powinno być profesjonalne podejście do swoich zadań. Profesjonalizm działania przekłada się na zadowolenie pacjentów. Im jest ich więcej, tym więcej usług medycznych sprzedaje placówka, a to jest wprost widoczne w jej wynikach finansowych. Każdy manager powinien przy tym pamiętać, że przykład „idzie z góry” – dlatego jeśli wymaga się od swoich podwładnych maksymalnego zaangażowania w wykonywane obowiązki, samemu należy prezentować nienaganne zachowanie w każdym zawodowym aspekcie.

Motywacja dla pracowników? Pieniądze, ale nie tylko…

Nie oszukujmy się – zdecydowana większość ludzi pracuje dla pieniędzy. Owszem, ważna jest możliwość samorozwoju, spełnianie swoich pasji oraz najzwyczajniej w świecie lubienie tego, co się robi, ale główną motywacją podejmowania pracy są kwestie finansowe. Dlatego w budżecie placówki medycznej warto wygospodarować środki finansowe przeznaczone na premie i nagrody dla najbardziej wyróżniających się pracowników. Uwaga! Kryteria ich przyznawania muszą być jasne i klarowne – tak, by żaden z pracowników nie czuł się poszkodowany lub nie miał wrażenia, że przyznawanie premii ma podteksty osobiste.

Kryteriów przyznawania premii i nagród pracownikom recepcji jest wiele:

W tym wypadku należy wziąć pod uwagę potrzebę podwyższenia pensji awansowanego pracownika. Awans bez podwyżki może zostać odebrany nie jako nagroda, ale jako próba zwiększenia zakresu obowiązków bez odpowiedniego wynagrodzenia.

Jakie są możliwe inne, pozafinansowe nagrody dla wyróżniających się pracowników recepcji placówki medycznej?

• Warsztaty rozwojowe,
• Kursy językowe
• Kursy komputerowe,
• Karnet na basen lub siłownię,
• Bon upominkowy do drogerii czy księgarni.
Czasami już drobny, ale sympatyczny upominek potrafi zmotywować pracownika do jeszcze większego zaangażowania i efektywności.

Przetestuj Medidesk bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań

Umów się na bezpłatną prezentację Medidesk

Zostaw swoje dane, aby poznać ofertę Medidesk