Jak motywować i nagradzać zespół rejestracji w placówce medycznej?

Jak motywować i nagradzać zespół rejestracji w placówce medycznej?

Dobry manager motywuje i nagradza zespół rejestracji. Ale jak? Podpowiadamy!

Praca managera placówki medycznej polega nie tylko na obmyślaniu strategii mających zwiększyć liczbę korzystających z jej usług pacjentów, zarządzaniu bieżącym funkcjonowaniem przychodni czy kontrolowaniu jakości pracy poszczególnych pracowników. Dobry manager potrafi także odpowiednio zmotywować zespół recepcji, umiejętnie ocenić jakość pracy tego zespołu oraz nagrodzić osoby osiągające wysokie wyniki jakościowe swojej pracy.

Nadrzędną zasadą obowiązującą w każdej placówce medycznej wobec każdego – od pracowników techniczno-administracyjnych, przez recepcję, pielęgniarki, lekarzy aż po kadrę zarządzającą – powinno być profesjonalne podejście do swoich zadań. Profesjonalizm działania przekłada się na zadowolenie pacjentów. Im jest ich więcej, tym więcej usług medycznych sprzedaje placówka, a to jest wprost widoczne w jej wynikach finansowych. Każdy manager powinien przy tym pamiętać, że przykład „idzie z góry” – dlatego jeśli wymaga się od swoich podwładnych maksymalnego zaangażowania w wykonywane obowiązki, samemu należy prezentować nienaganne zachowanie w każdym zawodowym aspekcie.

Motywacja dla pracowników? Pieniądze, ale nie tylko…
Nie oszukujmy się – zdecydowana większość ludzi pracuje dla pieniędzy. Owszem, ważna jest możliwość samorozwoju, spełnianie swoich pasji oraz najzwyczajniej w świecie lubienie tego, co się robi, ale główną motywacją podejmowania pracy są kwestie finansowe. Dlatego w budżecie placówki medycznej warto wygospodarować środki finansowe przeznaczone na premie i nagrody dla najbardziej wyróżniających się pracowników. Uwaga! Kryteria ich przyznawania muszą być jasne i klarowne – tak, by żaden z pracowników nie czuł się poszkodowany lub nie miał wrażenia, że przyznawanie premii ma podteksty osobiste.

Kryteriów przyznawania premii i nagród pracownikom recepcji jest wiele:

  • Może to być próg liczbowy umówionych i odbytych wizyt – np. premię otrzymują recepcjonistki, które w miesiącu umówią powyżej trzydziestu wizyt na badanie rezonansem magnetycznym.
  • Inny przykład? Aplikacja Medidesk posiada funkcję sprawdzenia numerów osób, które dzwoniły do placówki, ale rozłączyły się podczas oczekiwania, bo wszystkie linie były wówczas zajęte. Nagradzać można za szybkie oddzwonienie do takiego pacjenta i umówienie wizyty.
  • Oczywiście sposobem na motywowanie pracowników recepcji nie zawsze muszą być pieniądze (lub przynajmniej nie wprost).
  • W wielu miejscach pracy doskonale sprawdzają się wybory pracownika miesiąca lub pracownika roku – w wyborze najskuteczniejszej recepcjonistki również pomogą dostępne w aplikacji Medidesk statystyki.
  • Motywacją dla pracownika może być także perspektywa awansu, np. na koordynatora pracy recepcji.

W tym wypadku należy wziąć pod uwagę potrzebę podwyższenia pensji awansowanego pracownika. Awans bez podwyżki może zostać odebrany nie jako nagroda, ale jako próba zwiększenia zakresu obowiązków bez odpowiedniego wynagrodzenia.

Jakie są możliwe inne, pozafinansowe nagrody dla wyróżniających się pracowników recepcji placówki medycznej?
• Warsztaty rozwojowe,
• Kursy językowe
• Kursy komputerowe,
• Karnet na basen lub siłownię,
• Bon upominkowy do drogerii czy księgarni.
Czasami już drobny, ale sympatyczny upominek potrafi zmotywować pracownika do jeszcze większego zaangażowania i efektywności.

Autor: Redakcja
|
Dodano: 10 października 2018

Powiązane posty

Nie bój się call center w placówce medycznej!

Opieka medyczna w naszym kraju rozwija się bardzo dynamicznie. Z rozwojem tym idzie w parze rosnąca konkurencja wśród placówek służby zdrowia, wzrost świadomości pacjentów dotyczących ich praw, a także brak tolerancji dla niskiej jakości obsługi. Rozwiązaniem wielu problemów związanych właśnie z poziomem obsługi pacjentów jest call center.
Autor: Redakcja
|
2019-07-15

Wykonaj bezpłatną analizę pracy rejestracji medycznej z Medidesk

Rejestracja to „serce” każdej placówki medycznej – to właśnie tam następuje pierwszy kontakt pacjenta z przychodnią. Jeśli będzie on profesjonalny i pozytywny, istnieje duża szansa, że pacjent zwiąże się z placówką na dłużej. Od teraz, dzięki Medidesk, możesz skorzystać z bezpłatnego audytu pracy rejestracji w Twojej placówce – uzyskasz dzięki temu mnóstwo informacji bardzo istotnych dla jej funkcjonowania. 
Autor: Redakcja
|
2019-07-11
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.


Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zadaj pytanie





Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/