Jak motywować i nagradzać zespół rejestracji w placówce medycznej?

Jak motywować i nagradzać zespół rejestracji w placówce medycznej?

Dobry manager motywuje i nagradza zespół rejestracji. Ale jak? Podpowiadamy!

Praca managera placówki medycznej polega nie tylko na obmyślaniu strategii mających zwiększyć liczbę korzystających z jej usług pacjentów, zarządzaniu bieżącym funkcjonowaniem przychodni czy kontrolowaniu jakości pracy poszczególnych pracowników. Dobry manager potrafi także odpowiednio zmotywować zespół recepcji, umiejętnie ocenić jakość pracy tego zespołu oraz nagrodzić osoby osiągające wysokie wyniki jakościowe swojej pracy.

Nadrzędną zasadą obowiązującą w każdej placówce medycznej wobec każdego – od pracowników techniczno-administracyjnych, przez recepcję, pielęgniarki, lekarzy aż po kadrę zarządzającą – powinno być profesjonalne podejście do swoich zadań. Profesjonalizm działania przekłada się na zadowolenie pacjentów. Im jest ich więcej, tym więcej usług medycznych sprzedaje placówka, a to jest wprost widoczne w jej wynikach finansowych. Każdy manager powinien przy tym pamiętać, że przykład „idzie z góry” – dlatego jeśli wymaga się od swoich podwładnych maksymalnego zaangażowania w wykonywane obowiązki, samemu należy prezentować nienaganne zachowanie w każdym zawodowym aspekcie.

Motywacja dla pracowników? Pieniądze, ale nie tylko…
Nie oszukujmy się – zdecydowana większość ludzi pracuje dla pieniędzy. Owszem, ważna jest możliwość samorozwoju, spełnianie swoich pasji oraz najzwyczajniej w świecie lubienie tego, co się robi, ale główną motywacją podejmowania pracy są kwestie finansowe. Dlatego w budżecie placówki medycznej warto wygospodarować środki finansowe przeznaczone na premie i nagrody dla najbardziej wyróżniających się pracowników. Uwaga! Kryteria ich przyznawania muszą być jasne i klarowne – tak, by żaden z pracowników nie czuł się poszkodowany lub nie miał wrażenia, że przyznawanie premii ma podteksty osobiste.

Kryteriów przyznawania premii i nagród pracownikom recepcji jest wiele:

  • Może to być próg liczbowy umówionych i odbytych wizyt – np. premię otrzymują recepcjonistki, które w miesiącu umówią powyżej trzydziestu wizyt na badanie rezonansem magnetycznym.
  • Inny przykład? Aplikacja Medidesk posiada funkcję sprawdzenia numerów osób, które dzwoniły do placówki, ale rozłączyły się podczas oczekiwania, bo wszystkie linie były wówczas zajęte. Nagradzać można za szybkie oddzwonienie do takiego pacjenta i umówienie wizyty.
  • Oczywiście sposobem na motywowanie pracowników recepcji nie zawsze muszą być pieniądze (lub przynajmniej nie wprost).
  • W wielu miejscach pracy doskonale sprawdzają się wybory pracownika miesiąca lub pracownika roku – w wyborze najskuteczniejszej recepcjonistki również pomogą dostępne w aplikacji Medidesk statystyki.
  • Motywacją dla pracownika może być także perspektywa awansu, np. na koordynatora pracy recepcji.

W tym wypadku należy wziąć pod uwagę potrzebę podwyższenia pensji awansowanego pracownika. Awans bez podwyżki może zostać odebrany nie jako nagroda, ale jako próba zwiększenia zakresu obowiązków bez odpowiedniego wynagrodzenia.

Jakie są możliwe inne, pozafinansowe nagrody dla wyróżniających się pracowników recepcji placówki medycznej?
• Warsztaty rozwojowe,
• Kursy językowe
• Kursy komputerowe,
• Karnet na basen lub siłownię,
• Bon upominkowy do drogerii czy księgarni.
Czasami już drobny, ale sympatyczny upominek potrafi zmotywować pracownika do jeszcze większego zaangażowania i efektywności.

Autor: Redakcja
|
Dodano: 10 października 2018

Powiązane posty

Lean Healthcare Medidesk
Kategoria:

Lean Healthcare i Medidesk na Sympozjum w Toruniu

Czym jest lean healthcare? Jak poprawić dostępność do świadczeń oraz efektywność finansową placówki medycznej? Czym jest strumień wartości procesu klinicznego i jak efektywnie rozwiązywać problemy w placówkach ochrony zdrowia? To i wiele więcej na jedynym w Polsce bezpłatnym Sympozjum Lean Healthcare w Toruniu.
Autor: Redakcja
|
2019-05-20
Kategoria:

Czemu pacjenci rezygnują z wizyty w Twojej placówce?

To zupełnie normalne, że pewna grupa pacjentów – mimo podjęcia kontaktu z placówką – nie decyduje się na ostateczne umówienie się na wizytę. Nie da się umówić 100% wizyt, ale nie oznacza to, że problem ten można bagatelizować. W interesie zarówno menedżera, jak i całej placówki leży zrozumienie powodów, przez które pacjenci rezygnują z wizyty.
Autor: Redakcja
|
2019-05-09
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.



OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Smartmed Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa, tel. 22 250 08 50.
2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zadaj pytanie





Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (Smartmed Sp. z o.o.) jedynie do kontaktu ze mną.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Smartmed Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa, tel. 22 250 08 50.
2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).