Jak zorganizować pracę zdalną dla pracowników rejestracji placówki medycznej?

Jak zorganizować pracę zdalną dla pracowników rejestracji placówki medycznej?

Pandemia koronawirusa wymusiła zmiany w działalności firm z różnych branż. Nie ominęło to również placówek medycznych. Wiele z nich musiało całkowicie zawiesić funkcjonowanie, a w najlepszym wypadku – mocno je ograniczyć. Ze względów bezpieczeństwa tam, gdzie jest to możliwe, zalecana jest również praca zdalna. Podpowiadamy, w jaki sposób zorganizować ją dla managera placówki medycznej oraz pracowników rejestracji.

Na początek warto uświadomić sobie, dlaczego praca zdalna jest w obecnej sytuacji doskonałym rozwiązaniem dla menedżera oraz rejestratorek.

1.     Bezpieczeństwo pracowników

Wszystkie dostępne statystyki potwierdzają, że wśród grup zawodowych najbardziej narażonych na zakażenie koronawirusem, są pracownicy sektora ochrony zdrowia. Co ważne, są to nie tylko lekarze czy pielęgniarki, ale także inne osoby mające kontakt z pacjentami. Bez wątpienia zaliczają się do nich rejestratorki. Wiele z nich nie tylko odbiera telefony od pacjentów, ale także ma z nimi bezpośredni kontakt w placówce.

2.     Problemy z dostępem środków ochrony

Borykają się z nimi nie tylko dedykowane walce z koronawirusem szpitale jednoimienne. Zewsząd płyną sygnały, że w placówkach POZ, przychodniach publicznych i prywatnych, gabinetach i klinikach brakuje podstawowych środków ochrony osobistej dla personelu. Praca zdalna wydaje się więc idealnym sposobem na to, by chronić zespół przez zakażeniem.

3.     Oszczędności

Praca zdalna zespołu – zarówno managera, rejestratorek, jak i lekarzy – to sposób na spore oszczędności w wymagających czasach. Sprawny system pracy zdalnej pozwala umówić i odbyć konsultację nawet w ciągu godziny. A to oczywiście zyski dla placówki.

Praca zdalna managera – o czym pamiętać?

Osobą, na której spoczywa obowiązek zorganizowania home office dla pracowników placówki jest oczywiście manager placówki medycznej. Do jego głównych zadań w tym zakresie należy:

·       udostępnienie wszystkim pracownikom sprzętu niezbędnego do wykonywania obowiązków (komputer stacjonarny, laptop, telefon, Internet),

·       ustalenie oraz przekazanie rejestratorkom grafiku pracy (z powodu ograniczenia działalności godziny pracy placówki mogą zostać skrócone)

·       ustalenie formy oraz częstotliwości kontaktu z pracownikami (telefon, mail, Messenger, firmowy czat – najlepiej codziennie o tej samej godzinie),

·       zapoznanie się z narzędziami wspierającymi pracę zdalną, udostępnienie ich pracownikom (np. Skype czy Google Hangouts umożliwiające grupowe video-zebrania),

·       przygotowanie określonych procedur oraz konkretnych wytycznych dotyczących pracy zdalnej rejestratorek oraz zakresu obsługi pacjentów.

Zdalne zarządzanie obowiązkowe

Choć w pierwszej chwili wydawać się może, że praca zdalna pozwala wszystkim na pewną dozę zawodowego luzu, to jednak wcale tak nie jest. Należy mieć świadomość, że obecna sytuacja związana z pandemią koronawirusa jest dla placówek medycznych kryzysowa.

Tym bardziej manager placówki medycznej musi się więc skupić na zarządzaniu pracą rejestracji oraz jej kontrolowaniu. Profesjonalizm oraz najwyższa jakość obsługi zwiększają szansę na to, że po ustąpieniu pandemii placówka nie odczuje odpływu pacjentów.

Bardzo duże możliwości kontrolne i analityczne daje managerom aplikacja Medidesk. Jest to nie tylko narzędzie usprawniające pracę rejestracji. Bardzo dużo cennych biznesowo danych i informacji dotyczących ruchu telefonicznego do placówki uzyskać z niej mogą także osoby zarządzające. Dodatkowo, do aplikacji można logować się z poziomu przeglądarki – z komputera stacjonarnego, laptopa czy tableta. Jest to więc idealna podstawa dla efektywnej, wygodnej pracy zdalnej – zarówno dla menedżerów, jak i rejestratorek.

Telefonia VoIP – podstawa pracy zdalnej rejestratorek medycznych

Podstawowym zadaniem rejestratorek medycznych jest odbieranie telefonów od pacjentów oraz umawianie wizyt (także telekonsultacji jeśli placówka ma takowe w ofercie). Oczywiste jest więc, że w ramach home office muszą one zostać wyposażone w narzędzia umożliwiające im wykonywanie tych obowiązków.

Jedno z tego typu narzędzi to telefonia VoIP. Są to po prostu połączenia telefoniczne realizowane poprzez internet. W warunkach pracy zdalnej z technologii VoIP można korzystać na dwa sposoby:

·       poprzez przeniesienie do domu telefonu stacjonarnego obsługującego telefonię VoIP – potrzebny jest do tego jedynie router z dostępem do sieci,

·       poprzez wykorzystanie oprogramowania softphone, czyli platformy, przez którą można łączyć się z telefonem bez posiadania słuchawki, czy aparatu (oczywiście również potrzebny jest do tego internet).

Aplikacja do zarządzania pracą rejestracji, telefonia VoIP oraz platforma telemedyczna są elementami kompleksowego systemu telemedycznego Medidesk, dzięki któremu placówka medyczna może w prosty sposób zorganizować pracę zdalną zarówno dla managerów placówki medycznej, rejestratorek, jak i telekonsultacje lekarzy z pacjentami. Wszystkie osoby zainteresowane funkcjonalnościami systemy zapraszamy do kontaktu.

 

Autor: Redakcja
|
Dodano: 28 kwietnia 2020

Powiązane posty

Ręce podczas pracy na laptopie, dookoła ikony mediów społecznościowych.

Działania marketingowe placówek medycznych w okresie epidemii – nowe tematy webinarów!

W wyniku epidemii koronawirusa funkcjonowanie wielu placówek medycznych, poradni specjalistycznych, szpitali czy zakładów rehabilitacyjnych zostało mocno ograniczone. Część świadczonych usług została całkowicie wstrzymana, a wiele było realizowanych wyłącznie w formie telekonsultacji.
Autor: Redakcja
|
2020-06-01
Starsza kobieta podczas telekonsultacji.

Jak zachęcić seniorów do korzystania z telekonsultacji?

Obecnie coraz więcej przychodni udostępnia możliwość odbycia wizyty u lekarza w formie telekonsultacji lub videorozmowy. Taka usługa jest pomyślana również z myślą o osobach starszych. Te jednak czasem mają opory przed umówieniem się na taką wizytę. Dlaczego tak się dzieje? Jak zachęcić seniorów do skorzystania z takiej telekonsutacji?
Autor: Redakcja
|
2020-05-28
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.


* pola wymagane

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zapytaj o wycenę







Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

* pola wymagane