Widok listy

Softphone – nowa funkcjonalność w aplikacji Medidesk

Zrzut ekranu z aplikacji softphone

Softphone to oprogramowanie/aplikacja, pozwalające na odbieranie oraz wykonywanie połączeń telefonicznych przez Internet. Nie trzeba mieć dostępu do aparatu stacjonarnego czy komórkowego – do prowadzenia rozmów wystarczą słuchawki z wbudowanym mikrofonem wpięte do komputera. Co ważne, zdecydowaną większość programów/aplikacji typu softphone można zainstalować na dowolnym urządzeniu – zarówno komputerze stacjonarnym, jak i laptopie, tablecie czy smartfonie.

[reklama id=”10676″]

Softphone w aplikacji Medidesk – zalety

Softphone jest jedną z funkcjonalności naszej aplikacji Medidesk, na którą składa się m.in. system obsługi ruchu telefonicznego w placówce. Jakie korzyści niesie ze sobą użytkowanie oprogramowania softphone przez zespół rejestracji medycznej?

  • Aplikacja softphone pozwala na nawiązywanie oraz odbieranie połączeń zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych czy innych połączeń internetowych. Obsłużony może więc zostać każdy pacjent dzwoniący do placówki.
  • Softphone pozwala prowadzić rozmowy telefoniczne z dowolnego miejsca – rejestratorce wystarczy do tego dostęp do Internetu. Może więc służyć jako narzędzie do prowadzenia pracy zdalnej.
  • Aplikacja softphone umożliwia przekierowywanie połączeń przychodzących na inny numer.
  • Korzystanie z aplikacji softphone nie wymaga inwestycji w drogi sprzęt. Nie trzeba kupować stacjonarnych aparatów telefonicznych, telefonów komórkowych ani żadnego specjalistycznego sprzętu. Do prowadzenia rozmów wystarczające są zwykłe słuchawki z wbudowanym mikrofonem.
  • Używanie niewielkiego zestawu słuchawek z mikrofonem sprawia, że prowadząca rozmowę rejestratorka ma cały czas wolne obie ręce – może swobodnie nawigować po aplikacji Medidesk, robić notatki czy przeglądać dokumentację medyczną pacjenta.

 

 

 

Softphone – łatwa instalacja

Oprócz wielu korzyści dotyczących funkcjonowania aplikacji softphone w systemie Medidesk, wyróżnia się ona także łatwością instalacji oraz obsługi. Pasuje ona do wszystkich dostępnych na rynku komputerowych systemów operacyjnych typu Windows czy macOS, a także systemów operacyjnych na urządzenia mobilne, takie jak Android czy iOS.

Z softphona można korzystać zamiast aparatu telefonicznego, który już użytkuje placówka albo kupując dodatkowe konto telefoniczne u operatora. Na jeden numer telefonu można skierować połączenia z różnych numerów, a z drugiej strony – połączenia z telefonu można przekierować na kilka różnych aparatów. Co ważne, softphone można zainstalować w obiegu połączeń, które już zostały wykonane z numerów placówki. Nie ma również żadnych przeciwwskazań, by w formie aplikacji softphone działał każdy nowy numer do placówki.


Softphone – jak to działa?

Bardzo dużą zaletą aplikacji softphone jest także łatwość obsługi przez pracowników rejestracji. Wystarczy krótkie szkolenie i nieco praktyki, by poruszać się w aplikacji bez żadnych problemów.

  1. Aby zacząć korzystanie z aplikacji, należy zalogować się w systemie Medidesk i kliknąć odpowiednią ikonkę „softphone”.
  2. Aby odebrać połączenie przychodzące, należy kliknąć symbol zielonej słuchawki, aby zakończyć rozmowę – czerwoną słuchawkę. Rozmowa kończy się również automatycznie po rozłączeniu przez pacjenta.
  3. Przez aplikację softphone można wygodnie wybrać numer rozmówcy – wpisując go cyfra po cyfrze lub wklejając w odpowiednie okienko.
  4. Aplikacja posiada funkcjonalności znane z obsługi telefonów komórkowych: poprzez softphone można przekierować połączenie, wyciszyć lub spauzować rozmowę (w tym czasie pacjent słyszy dźwięk oczekiwania), wyłączyć dzwonek czy regulować jego głośność.


Softphone – nieoceniony w czasie pandemii

Jak już wspomniano, dzięki aplikacji softphone pracownicy rejestracji mają możliwość obsługi ruchu telefonicznego w placówce bez fizycznej w niej obecności. Jest to więc bardzo praktyczny i wygodny sposób na zorganizowanie w przychodni czy klinice pracy zdalnej, np. w okresie zwiększonego zagrożenia epidemiologicznego związanego z koronawirusem. Dzięki temu można zapewnić bezpieczeństwo zarówno pracownikom rejestracji, jak i pacjentom, a jednocześnie zadbać o ciągłość pracy placówki bez względu na sytuację epidemiologiczną.

Wszystkie osoby, które chciałyby dowiedzieć się więcej o funkcjonalnościach zarówno aplikacji softphone, jak i całego systemu Medidesk, zapraszamy do kontaktu -> https://medidesk.pl/kontakt/. Zadzwoń do nas lub wypełnij formularz, a nasi eksperci odezwą się do Ciebie!

BĄDŹ W KONTAKCIE

Masz pytania?
Skontaktuj się!

Już ponad 600 placówek medycznych udoskonala swoje usługi i zwiększa swoje zarobki z Medidesk.

Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Medidesk sprawdzi się w Twojej placówce, umów się na rozmowę z naszym ekspertem!

Umów się na rozmowęGroup 6 Copy 2

WEBINARY MEDIDESK

Jak zwiększyć
przychody placówki medycznej?

Co byś zrobił, gdybyśmy powiedzieli Ci, że możesz znacząco zwiększyć zarobki swojej kliniki, wprowadzając tylko kilka prostych zmian?

  • Skutecznie rozwijaj swoją placówkę
  • Poznaj aktualne trendy obsługi klienta
  • Buduj dobre relacje z pacjentami
  • Wdrażaj procedury, które zwiększą Twoją sprzedaż
Zapisz się