Wróć do bloga

Kategoria wpisu: Aplikacja

Aplikacja Dawid Sakowski | 2020-08-10

Softphone – nowa funkcjonalność w aplikacji Medidesk

Czas czytania: < 1 minuta
Softphone – nowa funkcjonalność w aplikacji Medidesk
Softphone to rodzaj oprogramowania umożliwiającego wykonywanie oraz odbieranie połączeń telefonicznych bez fizycznego używania telefonu (stacjonarnego czy komórkowego) – za pośrednictwem Internetu. Jest to jedna z funkcjonalności naszej aplikacji Medidesk.

Wypróbuj Medidesk bezpłatnie!

Softphone to oprogramowanie/aplikacja, pozwalające na odbieranie oraz wykonywanie połączeń telefonicznych przez Internet. Nie trzeba mieć dostępu do aparatu stacjonarnego czy komórkowego – do prowadzenia rozmów wystarczą słuchawki z wbudowanym mikrofonem wpięte do komputera. Co ważne, zdecydowaną większość programów/aplikacji typu softphone można zainstalować na dowolnym urządzeniu – zarówno komputerze stacjonarnym, jak i laptopie, tablecie czy smartfonie.

Softphone w aplikacji Medidesk – zalety

Softphone jest jedną z funkcjonalności naszej aplikacji Medidesk, na którą składa się m.in. system obsługi ruchu telefonicznego w placówce. Jakie korzyści niesie ze sobą użytkowanie oprogramowania softphone przez zespół rejestracji medycznej?

 

Softphone – łatwa instalacja

Oprócz wielu korzyści dotyczących funkcjonowania aplikacji softphone w systemie Medidesk, wyróżnia się ona także łatwością instalacji oraz obsługi. Pasuje ona do wszystkich dostępnych na rynku komputerowych systemów operacyjnych typu Windows czy macOS, a także systemów operacyjnych na urządzenia mobilne, takie jak Android czy iOS.

Z softphona można korzystać zamiast aparatu telefonicznego, który już użytkuje placówka albo kupując dodatkowe konto telefoniczne u operatora. Na jeden numer telefonu można skierować połączenia z różnych numerów, a z drugiej strony – połączenia z telefonu można przekierować na kilka różnych aparatów. Co ważne, softphone można zainstalować w obiegu połączeń, które już zostały wykonane z numerów placówki. Nie ma również żadnych przeciwwskazań, by w formie aplikacji softphone działał każdy nowy numer do placówki.


Softphone – jak to działa?

Bardzo dużą zaletą aplikacji softphone jest także łatwość obsługi przez pracowników rejestracji. Wystarczy krótkie szkolenie i nieco praktyki, by poruszać się w aplikacji bez żadnych problemów.

  1. Aby zacząć korzystanie z aplikacji, należy zalogować się w systemie Medidesk i kliknąć odpowiednią ikonkę „softphone”.
  2. Aby odebrać połączenie przychodzące, należy kliknąć symbol zielonej słuchawki, aby zakończyć rozmowę – czerwoną słuchawkę. Rozmowa kończy się również automatycznie po rozłączeniu przez pacjenta.
  3. Przez aplikację softphone można wygodnie wybrać numer rozmówcy – wpisując go cyfra po cyfrze lub wklejając w odpowiednie okienko.
  4. Aplikacja posiada funkcjonalności znane z obsługi telefonów komórkowych: poprzez softphone można przekierować połączenie, wyciszyć lub spauzować rozmowę (w tym czasie pacjent słyszy dźwięk oczekiwania), wyłączyć dzwonek czy regulować jego głośność.


Softphone – nieoceniony w czasie pandemii

Jak już wspomniano, dzięki aplikacji softphone pracownicy rejestracji mają możliwość obsługi ruchu telefonicznego w placówce bez fizycznej w niej obecności. Jest to więc bardzo praktyczny i wygodny sposób na zorganizowanie w przychodni czy klinice pracy zdalnej, np. w okresie zwiększonego zagrożenia epidemiologicznego związanego z koronawirusem. Dzięki temu można zapewnić bezpieczeństwo zarówno pracownikom rejestracji, jak i pacjentom, a jednocześnie zadbać o ciągłość pracy placówki bez względu na sytuację epidemiologiczną.

Wszystkie osoby, które chciałyby dowiedzieć się więcej o funkcjonalnościach zarówno aplikacji softphone, jak i całego systemu Medidesk, zapraszamy do kontaktu -> https://medidesk.pl/kontakt/. Zadzwoń do nas lub wypełnij formularz, a nasi eksperci odezwą się do Ciebie!

Przetestuj Medidesk bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań

Umów się na bezpłatną prezentację Medidesk

Zostaw swoje dane, aby poznać ofertę Medidesk