Kategoria wpisu: Aplikacja
Softphone to oprogramowanie/aplikacja, pozwalające na odbieranie oraz wykonywanie połączeń telefonicznych przez Internet. Nie trzeba mieć dostępu do aparatu stacjonarnego czy komórkowego – do prowadzenia rozmów wystarczą słuchawki z wbudowanym mikrofonem wpięte do komputera. Co ważne, zdecydowaną większość programów/aplikacji typu softphone można zainstalować na dowolnym urządzeniu – zarówno komputerze stacjonarnym, jak i laptopie, tablecie czy smartfonie.
Softphone jest jedną z funkcjonalności naszej aplikacji Medidesk, na którą składa się m.in. system obsługi ruchu telefonicznego w placówce. Jakie korzyści niesie ze sobą użytkowanie oprogramowania softphone przez zespół rejestracji medycznej?
Oprócz wielu korzyści dotyczących funkcjonowania aplikacji softphone w systemie Medidesk, wyróżnia się ona także łatwością instalacji oraz obsługi. Pasuje ona do wszystkich dostępnych na rynku komputerowych systemów operacyjnych typu Windows czy macOS, a także systemów operacyjnych na urządzenia mobilne, takie jak Android czy iOS.
Z softphona można korzystać zamiast aparatu telefonicznego, który już użytkuje placówka albo kupując dodatkowe konto telefoniczne u operatora. Na jeden numer telefonu można skierować połączenia z różnych numerów, a z drugiej strony – połączenia z telefonu można przekierować na kilka różnych aparatów. Co ważne, softphone można zainstalować w obiegu połączeń, które już zostały wykonane z numerów placówki. Nie ma również żadnych przeciwwskazań, by w formie aplikacji softphone działał każdy nowy numer do placówki.
Bardzo dużą zaletą aplikacji softphone jest także łatwość obsługi przez pracowników rejestracji. Wystarczy krótkie szkolenie i nieco praktyki, by poruszać się w aplikacji bez żadnych problemów.
Jak już wspomniano, dzięki aplikacji softphone pracownicy rejestracji mają możliwość obsługi ruchu telefonicznego w placówce bez fizycznej w niej obecności. Jest to więc bardzo praktyczny i wygodny sposób na zorganizowanie w przychodni czy klinice pracy zdalnej, np. w okresie zwiększonego zagrożenia epidemiologicznego związanego z koronawirusem. Dzięki temu można zapewnić bezpieczeństwo zarówno pracownikom rejestracji, jak i pacjentom, a jednocześnie zadbać o ciągłość pracy placówki bez względu na sytuację epidemiologiczną.
Wszystkie osoby, które chciałyby dowiedzieć się więcej o funkcjonalnościach zarówno aplikacji softphone, jak i całego systemu Medidesk, zapraszamy do kontaktu -> https://medidesk.pl/kontakt/. Zadzwoń do nas lub wypełnij formularz, a nasi eksperci odezwą się do Ciebie!