W jaki sposób zwiększyć liczbę wizyt w placówce medycznej za pomocą narzędzi systemowych?

Efektywność pracy rejestracji

W jaki sposób zwiększyć liczbę wizyt w placówce medycznej za pomocą narzędzi systemowych?

Każdego roku w Polsce powstaje coraz więcej prywatnych przychodni lekarskich i szpitali. Ich właściciele oraz menadżerowie codziennie wkładają wiele czasu i wysiłku, aby wzbudzić zaufanie wśród Pacjentów, którzy będą chcieli powierzyć swój stan zdrowia w ich ręce. W obliczu coraz silniejszej konkurencji warto zatroszczyć się o utrzymanie jak najlepszych relacji z potencjalnymi i stałymi Pacjentami.

Brutalne prawo rynku sprawia, że nie wystarczy już posiadanie odpowiednio wykwalifikowanej kadry lekarskiej oraz zakup nowoczesnego sprzętu do wykonywania zabiegów (mimo tego, że powyższe elementy są niezmiernie istotne). Ważne jest także umiejętne wykorzystywanie różnych sposobów pozwalających na dotarcie do coraz większej grupy chorych, których pozyskanie zapewni realny zysk. W dzisiejszym wpisie prezentujemy najpopularniejsze narzędzia systemowe pozwalające na zwiększenie liczny wizyt w przychodniach lekarskich o szpitalach. Warto wykorzystać tkwiący w nich potencjał i zacząć wykorzystywać je w codziennej pracy rejestracji medycznej.

Menu głosowe

Jednym z niezwykle praktycznych i potrzebnych narzędzi systemowych jest menu głosowe. Za pomocą wbudowanego menu głosowego mamy możliwość przekierowania dzwoniących Pacjentów do konkretnych działów placówki medycznej. Ponadto narzędzie to pozwala na umożliwienie dzwoniącym załatwienia części spraw poprzez model samoobsługowy, sprawdzenie godzin otwarcia placówki medycznej i punktów pobrań krwi, informacja na temat refundacji wizyt w ramach NFZ oraz aktualnych grafików lekarzy specjalistów.

Oddzwanianie na nieodebrane połączenia do Pacjentów

Każde nieodebrane połączenie jest ryzykiem utraty potencjalnego Pacjenta, a w konsekwencji konkretnego źródła przychodów. Dlatego też absolutną koniecznością jest przeszkolenia pracowników rejestracji i uświadomienie im, jak istotne jest oddzwanianie na numery nieodebranych połączeń. Innowacyjny system Medidesk, który powstał w tym roku w odpowiedzi na zapotrzebowanie branży medycznej, posiada funkcję rejestrowania nieodebranych połączeń, ich analizowanie i wygodne oddzwanianie. Dzięki niemu diametralnie spada liczba utraconych Pacjentów, a także poprawia się wizerunek konkretnej przychodni lekarskiej lub szpitala, które zaczynają być postrzegane jako godne zaufania i troszczące się o zdrowie chorych.

Kolejkowanie telefonów przychodzących

Nikt nie lubi zbyt długo czekać na uzyskanie połączenia, zwłaszcza dzwoniąc do placówki medycznej w celu umówienia się na konsultację lekarską lub badanie. Rozwiązaniem na zminimalizowanie czasu oczekiwania na rozmowę z rejestracją medyczną jest kolejkowanie połączeń przychodzących. Stanowi to fundament sprawnej obsługi Pacjentów. Gdy czas oczekiwania na połączenie jest dłuższy, niż zakładano, połączenia są kierowane do innych działów, do określonych osób.

Mechanizm utrzymywania relacji z Pacjentami

Niezwykle ważnym zadaniem podczas zarządzania placówką medyczną jest umiejętne utrzymanie pozytywnych relacji z Pacjentami. W dobie stale rosnącej konkurencji w branży medycznej, nie wolno dopuścić do tego, aby jakikolwiek stały Pacjent chociażby zaczął rozważać zmianę przychodni lekarskiej czy szpitala na inny. Aby temu zaradzić, w przypadku stałych Pacjentów istotna jest identyfikacja osoby dzwoniącej i automatyczne przekazywanie jej połączenia do rejestratora, z którym ostatnio oddzwaniała. Zapewnia to skrócenie czasu potrzebnego na załatwienie sprawy i skutkuje zadowoleniem ze strony Pacjenta, które jak nie trzeba nikomu przypominać – w tym biznesie jest bezcenne.

Medidesk – innowacyjny system usprawniający pracę rejestracji medycznej

Zarządzanie obsługą Pacjentów w przychodniach lekarskich i szpitalach jeszcze nigdy nie było takie proste i komfortowe. W tym roku na polskim rynku pojawiła się innowacyjna aplikacja Medidesk, która stanowi odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie rynku na tego typu narzędzie. System Medidesk charakteryzuje się intuicyjnym panelem zarządzania, możliwością utworzenia personalnych kont dla wszystkich pracowników (dzięki temu właściciele i menadżerowie placówek mogą sprawować lepszą kontrolę nad prawidłową praca personelu).

Przychodnie lekarskie oraz szpitale zainteresowane wdrożeniem systemu Medidesk do swojej placówki otrzymują dostęp do narzędzia wraz z instalacją sprzętu telefonicznego w najnowszej technologii VOIP, wykonaną przez zespół Medidesk w siedzibie placówki. Od tego momentu każdy pracownik danej placówki medycznej dostaje możliwość zalogowania się do aplikacji z poziomu dowolnej przeglądarki internetowej i korzystania ze wszystkich funkcji Medidesk w czasie rzeczywistym. Zapraszamy do współpracy!

Autor: Redakcja
|
Dodano: 17 października 2017

Powiązane posty

Lean Healthcare Medidesk
Kategoria:

Lean Healthcare i Medidesk na Sympozjum w Toruniu

Czym jest lean healthcare? Jak poprawić dostępność do świadczeń oraz efektywność finansową placówki medycznej? Czym jest strumień wartości procesu klinicznego i jak efektywnie rozwiązywać problemy w placówkach ochrony zdrowia? To i wiele więcej na jedynym w Polsce bezpłatnym Sympozjum Lean Healthcare w Toruniu.
Autor: Redakcja
|
2019-05-20
Kategoria:

Czemu pacjenci rezygnują z wizyty w Twojej placówce?

To zupełnie normalne, że pewna grupa pacjentów – mimo podjęcia kontaktu z placówką – nie decyduje się na ostateczne umówienie się na wizytę. Nie da się umówić 100% wizyt, ale nie oznacza to, że problem ten można bagatelizować. W interesie zarówno menedżera, jak i całej placówki leży zrozumienie powodów, przez które pacjenci rezygnują z wizyty.
Autor: Redakcja
|
2019-05-09
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.



OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Smartmed Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa, tel. 22 250 08 50.
2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zadaj pytanie





Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (Smartmed Sp. z o.o.) jedynie do kontaktu ze mną.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Smartmed Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa, tel. 22 250 08 50.
2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).