Widok listy

System telemedyczny Medidesk – najczęściej zadawane pytania

Rodzina z dzieckiem podczas konsultacji online

Jest to narzędzie, które znacznie podnosi jakość obsługi pacjenta w każdej placówce, zapewnia dodatkowe źródło przychodów, a w obecnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa stanowi dla wielu placówek jedyną możliwość funkcjonowania i niesienia pacjentom pomocy. Co warto wiedzieć o tym systemie?

Oferowana przez Medidesk platforma telemedyczna to narzędzie umożliwiające przeprowadzanie telekonsultacji w placówce medycznej, które razem z aplikacją Medidesk służącą do obsługi ruchu telefonicznego w placówce oraz telefonią VoIP tworzy kompleksowy system usprawniający, automatyzujący oraz podnoszący jakość obsługi pacjentów w przychodni, klinice czy szpitalu.

Telekonsultacje – w postaci teleporad, chatów online czy videokonsultacji – już od pewnego czasu stanowią coraz szerzej wykorzystywane narzędzie pozwalające na wprowadzenie do placówki rozwiązań cyfrowych. Obecna sytuacja, w której wskazane jest ograniczenie jakichkolwiek kontaktów międzyludzkich, a placówki medyczne borykają się z olbrzymimi problemami z zapewnieniem swoim pracownikom środków ochrony osobistej, dla wielu z nich telekonsultacje stają się tak naprawdę jedynym możliwym sposobem na funkcjonowanie i niesienie pacjentom pomocy.

Najczęściej zadawane pytania o system telemedyczny Medidesk

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że zasady działania platformy telemedycznej – przynajmniej na początku – mogą budzić zarówno u osób zarządzających, jak i personelu placówek medycznych sporo pytań. Odpowiadamy więc na te padające najczęściej!

Czy w ramach systemu telemedycznego dostępna jest opcja wystawiania elektronicznych recept, skierowań oraz zwolnień lekarskich?

Ideą całego systemu telemedycznego Medidesk jest nie tylko umożliwienie zdalnego kontaktu lekarza z pacjentem, ale także zebranie w jednym narzędziu jak największego zakresu cyfrowych rozwiązań już funkcjonujących lub dopiero planowanych w sektorze ochrony zdrowia. W ramach proponowanego narzędzia lekarz może wystawiać e-skierowania na badania, e-recepty, a także elektronicznych zaleceń dla pacjentów (np. w zakresie przyjmowania leków, zasad profilaktyki itp.).

Czy pacjent ma możliwość przesłania lekarzowi podczas konsultacji swoich wyników badań?

Oczywiście! Dla komfortu zarówno lekarzy, jak i pacjentów, a także jak najlepszej jakości telekonsultacji system telemedyczny Medidesk został wyposażony w opcję wgrywania przez pacjenta jego dotychczasowej dokumentacji medycznej, z którą następnie może zapoznać się specjalista.

Jak przesłać lekarzowi dokumentację medyczną?

Każdy pacjent zrobi to bez najmniejszego problemu – opcja przesyłania dokumentacji przypomina np. wysyłanie załączników w wiadomościach mailowych. Pacjent loguje się na swoje konto utworzone w systemie telemedycznym. W zakładce „zaplanowane” znajdują się wszystkie jego umówione wizyty – przy każdej konsultacji znajduje się pole „dodaj plik”. Po kliknięciu można dodać wyniki badań (np. w formie dokumentu Word czy zdjęcia w formacie JPEG). Następnie ma do nich dostęp lekarz, z którym odbędzie się konsultacja.

Czy system przeznaczony jest tylko dla lekarzy?

Oferowana przez Medidesk platforma telemedyczna to system, z którego korzystać mogą nie tylko lekarze. Uwzględniono w nim bowiem szereg funkcjonalności również dla pacjentów, managerów placówek medycznych i pracowników rejestracji. I tak np. pacjent może samodzielnie rejestrować się online na wizyty poprzez panel e-rejestracji, a po założeniu Konta Pacjenta z autoryzowanym przez siebie hasłem ma nielimitowany dostęp do zarchiwizowanej tam dokumentacji medycznej. Z wielu praktycznych funkcji w aplikacji Medidesk korzystać może rejestracja medyczna. Dzięki panelowi obsługi zgłoszeń pacjentów w wersji online dostępnego z dowolnego miejsca, rejestratorki mają możliwość pracy zdalnej z domu – w obecnej sytuacji to idealne rozwiązanie! System posiada także opcję przełączania połączeń między rejestracją a lekarzem. W przypadku managerów bardzo przydatne jest gromadzenie pełnych statystyk dotyczących obsługi połączeń między lekarzem a pacjentem.

Jak realizowana jest wpłata do placówki na konto?

Platforma telemedyczna umożliwia dokonywanie płatności w systemie PayU. Jest to bezpieczne rozwiązanie umożliwiające szybkie dokonanie przelewu. Potwierdzenie dokonania płatności pojawia się w systemie placówki medycznej w ciągu kilku minut od dokonania transakcji. Dzięki temu możliwa jest bardzo szybka realizacja wizyty.

Co w przypadku gdy lekarz nie dodzwoni się do pacjenta?

W momencie gdy lekarz nie dodzwoni się do pacjenta za pierwszym razem bądź ten nie ma możliwości odebrania telefonu, istnieje możliwość odłożenia wizyty. Telewizyta zmieni wtedy kolejność na ekranie głównym aplikacji i wróci do lekarza o odpowiedniej, zmienionej godzinie.

Czy mogę odbyć telekonsultację przez smartfon bądź tablet?

Tak, dzięki responsywnej wersji aplikacji dla pacjenta oraz lekarza, dostęp do telemedycyny jest możliwy bezpośrednio z poziomu aplikacji mobilnych.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oferty podczas konsultacji indywidualnych.